startstop

Vyskúšali sme nové BMW 520d, tej cene neuveríte…

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nové BMW radu 5 prekvapilo viac, než sa čakalo. Dizajnéri sa snažili vyhovieť každému, ponuka motorizácií tento cieľ len potvrdzuje. Cena však dokáže prekvapiť.

Po famóznych dizajnérskych úletoch prichádza z Mníchova pomerne konzervatívna 5-ka. Mohli by sme polemizovať nad dôvodom, no pravdou ostáva, že nová generácia obľúbeného manažérskeho sedanu je nesmierne revolučná. A to nielen po stránke svojho vzhľadu, ale najmä techniky či koncepcie interiéru.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Osobne patrím medzi fanúšikov nových modelov BMW. V Mníchove jednoducho nabrali odvahu prísť s niečím iným, odvážnym. Nové BMW 520d vyzerá pomerne dobre, dôležitú úlohu zohráva najmä konkrétna špecifikácia. Tá dokáže premeniť bežný sedan na futuristickú beštiu ciest. Dizajnéri sa spoločne s konštruktérmi snažili zapracovať vyššiu výšku podlahy tak, aby nepôsobila rušivo. Treba uznať, že sa im to podarilo. Azda jediným prvkom, ktorý ma vyrušuje, sú zadné skupinové svetlá a ich zapracovanie do bokov karosérie.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ale sto ľudí, sto chutí, podstatné je, že novú 5-ku si kúpite s benzínom, naftou, plug-in hybridom, ale aj ako čisté elektro. Nemusíte tak robiť žiadne kompromisy, inžinierom sa podaril husársky kúsok podobne ako pri novom rade 7. V tomto ohľade Mercedes trochu zaostáva, nehovoriac o kvalite spracovania, ktorá v Mníchove prekonáva všetky očakávania.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Zlatá stredná cesta

Nami testované BMW 520d je tou suverénne najpredávanejšou verziou na našom trhu. Naftový dvojliter v kombinácii s pohonom oboch náprav predstavuje skvelú voľbu pre väčšinu užívateľov. Nízka spotreba, adekvátny výkon s rezervou a príjemný kultivovaný prejav. Všetky tieto vlastnosti posunula nová 5-ka o level vyššie. Jazdné vlastnosti dorovnávajú niekdajšie vlajkové lode. Dobre odladená je aj filtrácia nerovností, no väčšiemu obutiu by som sa radšej vyhol. Respektíve, siahnuť môžete aj po príplatkovom športovom podvozku, ktorý mi sedí o čosi viac. 

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér v našej konfigurácii reprezentoval jednoduchšiu voľbu, bez nádherného kryštalického podsvietenia, podobne ako pri 7er. Bohužiaľ, práve vďaka jeho absencii a tmavej konfigurácii pôsobí naša verzia ako lacnejší príbuzný. Všetko je však solídne a nič vo vnútri nevŕzga. Nárast rozmerov novej generácie pocítia najmä zadní pasažieri. Nová 5-ka totiž dosiahla úroveň niekdajšieho radu 7. Bohužiaľ, toľko miesta ako v Superbe tu stále nenájdete.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Slabšie optické vybavenie kompenzuje bohatá výbava asistenčných systémov. Na palube nájdete prakticky všetko, od udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu, až po schopnosť preradiť sa z pruhu do pruhu len pomocou smerovky. Osobne mi chýba klasický panel klimatizácie, riešenie z predchádzajúcej generácie bolo výborné. Sú veci, ktoré je zbytočne inovovať, ovládanie klimatizácie je rozhodne jednou z nich.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Bez kritiky to nepôjde

Neubránim sa ani kritike voľby jazdných režimov, ktorá mi práve v prípade tohto auta naozaj nesedela. Historické tlačidlo na zmenu jazdných režimov medzi komfortným a športovým správaním bolo nahradené komplexným systémom My Modes. Akokoľvek by som prehrýzol fakt, že to už nie je len o naladení jazdných vlastností. To, čo mi najviac vadí, je nutnosť používať dotykovú obrazovku a riešenie na minimálne dve stlačenia, čo odvádza od pozornosti.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Napokon sa dostávame k cene. Tá komunikovaná je naozaj sympatická, od 58 500 €, no po nahliadnutí do cenníka našej špecifikácie som žiadne pekné slová nenašiel. Auto atakuje cenu 100 000 €, hranicu na ktorej očakávate modely ako 7er, triedu S či A8. Na obhajobu musím dodať, že cenu navyšujú práve pokročilé balíky asistenčných systémov. Osobne sa mi podarilo nakonfigurovať rozumnú výbavu za 69 000 €, čo už neznie tak expresívne.

TECHNICKÉ ÚDAJE                            BMW 520d xDrive
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 995 cm3
Max. výkon 145 kW/197 k
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo diesel
Pohon 4×4
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 060 mm
Šírka 1 900 mm
Výška 1 515 mm
Rázvor náprav 2 995 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 905 kg
Rozmer kolies R19
Objem batožinového priestoru 520 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,3 s
SPOTREBA
Mesto 7,6 l/100 km
Diaľnica 7,9 l/100 km
Okresky 5,1 l/100 km
Priemer 7,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 58 500 €
Cena testovanej verzie 94 907 €
Exit mobile version