startstop

Test Honda Jazz 1,5 i-VTEC: Má v dnešnej dobe vôbec zmysel?

Blues, funky, alebo jazz? Síce ani jeden z týchto hudobných štýlov nepreferujem, no na námestí v podaní živej hudby znejú naozaj famózne. Je aj vynovená Honda Jazz taká oslnivá, ako sa tvári?

Už po nastúpení do Jazzu zažijete akoby ste vstúpili do hlavolamu. Rozmýšľate, že ako je možné vtesnať tak veľký interiér do tak naoko malého autíčka. Tieto „nadprirodzené“ ja(zz)vy sa dejú u Hondy od modelu Civic, respektíve generácie UFO. S výnimkou šírky vozidla sa pohodlne do tohto mestského autíčka dostanú štyria dospelí ľudia. Touto veľkosťou to nekončí, nakoľko batožinový priestor disponuje už teraz slušným objemom 354 litrov v základnom rozložení. Po sklopení zadných sedadiel Honda Jazz ponúkne až 1 314 litrov, za čo by sa nemuselo hanbiť ani SUV-čko, či mestský cross-over.

Interiér v nami testovanom modely bol oživený červeným prešívaním sedadiel, riadiacej páky a volantu. Tvrdej plastovej prístrojovej dosky sa však nemusíte báť. Je prehľadná a viditeľná. Problémom však je, ak máte nad 180 cm a sedadlo položené takmer na zemi. Žiaľ vtedy nevidíte časť palubnej dosky skrz uloženie volantu. Akýmsi zaujímavým doplnkom bolo umiestnenie držiaku nápoja, ktoré bolo situované po vodičovej ľavej ruke. Cez leto klíma perfektne ochladzovala energeťák a cez zimu vám kávu ohreje teplý vzduch z fukárov.

Z čoho som bol udivený je to, že nedokážete jedným kliknutím vytiahnuť či už vodičove alebo spolujazdcove okno. Neberie mi to hlava skrz to, že túto funkciu mala v sebe zabudovanáHonda CR-V z roku 2009 a v sociálnom prevedení. „Starým štýlom“ je vymyslený aj klíma panel, nakoľko ju ovládate manuálne. Multimediálny systém Honda Connect funguje dobre, len je škoda, že som sa musel zakaždým pripájať a nepripojilo ma automaticky. Za zmienku a pochvalu však stoja asistenčné systémy. Systém rozpoznávania dopravných značiek, upozornenie pred kolíziou, či upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a taktiež tempomat, ktorý je ľahko viditeľný a nastaviteľný.

Podvozok pôsobí športovejšietuhšie. Nevadia tomu ani 16“ disky s rozmermi 185/55. Komfort na našich cestách je relatívne uspokojujúci. Naša testovaná verzia Dynamic sa od klasickej líši nielen nastaveniami ale aj špecifickými dizajnovými prvkami. Špecifický predný nárazník je doplnený o výraznú červenú líniu, ktorú môžeme nájsť či už v exteriéri vozidla alebo v interiéri. Zadný nárazník je doplnený od akýsi difúzor a piatym dverám sekunduje decentný spojler.

Honda Jazz Dynamic je síce najsilnejším Jazzom v ponuke, no považovať ho za hot-hatch by bolo asi aj proti matke prírode. Ide teda o obyčajno-neobyčajné mestské presúvadlo, ktorého hlavným revírom je jednoznačne mesto. Aj keď aj na diaľnici si vie tento ratlík zavrčať svoje a ísť svižnou rýchlosťou. Možno, keby bola odetá do agresívnejšej farby, tak by si štekala aj o čosi viac..

Pod kapotou je ukrytý nový oturbený atmosférický motor s označením 1,5 i-VTEC s maximálnym výkonom 95 kW (130 koní) a maximálnym krútiacim momentom 155 Nm. Na výber máte so sedemstupňovej CVT prevodovky alebo ako tomu bolo u nás šesťstupňovej manuálnej prevodovky s precíznym preraďovaním do jednotlivých stupňov ako to u Hondy poznáme. Absencia turba tomuto autu nechýba a tak stará škola nesklamala a stojí to naozaj za to.

Celková hmotnosť tohto mestského trhača je 1 104 kilogramov. Podľa výrobcu tento dynamicky vyzerajúci Jazz vyštartuje z pokoja na 100 km/h v priebehu 8,7 sekundy a svišťať môže až do hranice 190 km/h. Udávanú spotrebu 7,2 litra sa mi však nepodarilo naplniť a skončili sme pri hodnote 7,4 l na 100 km. Samozrejme sa poväčšine jazdilo v dopravnej špičke v meste a bez použitia systému start-stop a so zapnutou klimatizáciou.

Honda Jazz so svojim atmosferickým štvorvalcom je jednoznačne konkurencie schopná, len jej jedinou nevýhodou je cena. V našom prípade cena začína na 16 990 €, pričom si priplatíte za lak a navigáciu a už ste na hodnote cez 18 000 € a ani neviete ako.

Zdroje: Honda | startstop.sk

Exit mobile version