Znižovanie objemu motorov je, zdá sa, na konci. Malá Ibiza dostala štvorvalec 1,5 TSI. Dizajn si prepožičala od väčšieho brata a platformu zdieľa aj s Audi.

Možno to znie neuveriteľne, no pravdou je, že SEAT Ibiza dostal ako prvý zo štvorice modelov VW Polo, Audi A1 a Škoda Fabia novú platformu MQB A0. Nasledovalo Polo, neskôr A1 a Fabia prešla len faceliftom, čiže generačne aktuálne ťahá za najslabší koniec. Tieto skutočnosti ma nútia položiť si otázku, či je stále SEAT na chvoste koncernu tak, ako tomu bolo doposiaľ. Môj osobný názor znie: Volkswagen si uvedomil, koľko technológií nalial do Škody, ktorej sa začalo v predajoch výrazne dariť a jednoducho sa snaží vyrovnať pomer konkurencieschopnosti v koncerne. To je však úvaha na samostatný článok, späť k Ibize!

Áno, obyčajný človek si len veľmi ťažko všimne rozdiel v spätnom zrkadle medzi Leonom a Ibizou. Ibiza si toho prepožičala viac než dosť. Treba ale dodať, že jej to svedčí. Vyzerá hodnotnejšie, masívnejšie a športovejšie. LED svetelný podpis vpredu a vzadu dodáva autu to správne španielske korenie. S emblémom FR však opatrne. Zadný difúzor a dvojica falošných koncoviek výfukov kričia, ale Ibize neuveriteľne sedia a dotvárajú jej dynamický charakter. 17-palcové disky k autu skvelo pasujú, za príplatok môžete siahnuť aj po 18-palcových. Síce by krásne vynikli, no na naše cesty 17-ky úplne stačia a nič nimi nepokazíte.

Interiér je vzdušnejší, priestrannejší a kvalitnejší. Je vypracovaný hlavne z tvrdých plastov, no celkový dojem je primeraný triede a vôbec nepôsobí lacno. V prípade FR je palubovka obšitá umelou kožou, interiéru sa to hodí, dotvára to finálny dojem. Plasty však najviac pocítite vo výplniach dverí a stredovom tuneli, ktorý je, mimochodom, na triedu auta výrazne masívny. Športové sedadlá sú kapitola sama o sebe! Perfektne držia telo, sú pohodlné a vyzerajú dobre. Naša Ibiza ešte nemá digitálny prístrojový štít, no do ponuky sa neskôr dostane. Displej infotainmentu v našom prípade s uhlopriečkou 6,5 palca, za príplatok môžete mať celosklenenú plochu s rozmerom 8 palcov. Oceňujem praktický priečinok na telefón, privítal by som však aj indukčné nabíjanie. Ambientné osvetlenie je príjemným spestrením dojmu z interiéru, nečakajte však celú farebnú škálu, k dispozícii je len červená a biela farba.

V palete motorizácii nájdete benzínový základ v podobe 1,0 TSI vo výkonnostnom rozpätí od 70 kW (95 k) do 85 kW (115 k). V prípade naftovej verzie 1,6 TDI je rozpätie od 59 kW (80 k) do 85 kW (115 k). Vrcholom ponuky je potom nami testovaný štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW, čiže 150 koní, a krútiacim momentom 250 Nm. Tento motor však štartuje v ponuke od novembra 2018. Neskôr dorazí aj CNG verzia v podobe 1,0 TGI. Zaujímavosťou konfigurácie je potom kombinácia s automatickou prevodovkou, ktorú môžete dostať len v ponuke s najvýkonnejším trojvalcom 1,0 TSI (85 kW), a to len v prípade verzii Style a Xcellence. Pre mňa nepochopiteľný krok. Podrobnosti konfigurácie nájdete tu.

1,5-litrové štvorvalcové TSI vnímam ako ideálnu voľbu, osobne nie som zástancom jedno-litrových trojvalcov. Malá Ibiza je so štvorvalcom dostatočne živá a poskytne vám veľmi pružné zrýchlenie. Zvukový prejav je slušný a výkon je dostupný v širšom spektre otáčok. Motor disponuje systémom vypínania dvoch valcov. Netreba sa tohto systému báť. Jednoznačne to je ideálnejšie riešenie ako znižovanie objemu a počtu valcov. Dva valce sa jednoducho odpoja pri nízkom zaťažení vtedy, keď ich reálne nepotrebujete. Vypínanie a zapínanie valcov nemáte absolútne žiadnu šancu spozorovať, všetko prebieha v tichosti bez nepríjemných zvukov alebo trhnutí! Spotreba sa aj vďaka tomuto systému, ustálila na hodnote 5,8 l na 100km. Navyše motor netrpí tak, ako súčasné trojvalce pri vysokom zaťažení na diaľnici, pri vyššej rýchlosti alebo pri plnom obsadení.

Dravý a športový charakter v prípade Ibizy určite nečakajte. Voľba jazdných režimov je len kozmetická, žiadne výrazne zmeny v riadení ani od naladenia podvozku nečakajte. Jedine reakcia na plynový pedál je rýchlejšia. Vďaka širšej karosérii Ibiza lepšie sedí na ceste a všeobecne v zákrutách, FR je dokonca o 15 mm nižšia. Celkový komfort podvozku je prvotriedny, v rámci segmentu nájdete lepší podvozok už len v Mazde 2.

Ibiza ma oslovila hlavne svojou konfiguráciou, osobne som s ňou bol nadmieru spokojný. Dostal som presne to, čo som očakával, navyše vyzerá skvelo. V ponuke mi však chýbala kombinácia automatickej prevodovky a 1,5 TSI. Cena: 17 607 €.

Zdroje: startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHalogény, xenóny, LED alebo laserové svetlá? Veľké porovnanie technológií
Nasledujúci článokNajhorší crashtest v moderných dejinách? Nissan NP300 Hardbody dostal 0 hviezd!