Faceliftovaná Mazda 2 so sebou priniesla staro-nové vozidlo, s ktorým sa každodenná jazda stáva doslova blahom. Výkon vo chvíľach, keď je potrebný a komfort ako v 1. triede robia z tohto autíčka favorita nielen do mesta!

Môže byť takýto hatchback aj všestranným pomocníkom? Vo všeobecnosti sú menšie autá tohto typu automaticky odsúdené na život v meste. Avšak japonská Mazda 2 vie očariť aj mimo mestskej zóny a aj pri rýchlosti nad 45 km/hod.

Komfort podvozku je neuveriteľný. Menšie či väčšie nerovnosti, tankodrom na ceste 2. triedy alebo jazdu po rozbitých lesných cestách zvláda tak bravúrne, že ani 10-kilometrová cesta z betónových panelov by spolujazdca nezobudila. Toto je podľa môjho názoru jedna z najväčších kvalít tohto auta.

Odhlučnenie v kabíne inžinieri tiež zvládli veľmi dobre. Pri vyšších otáčkach síce menší hluk z motora preniká dnu, ale žiadne vonkajšie rušivé elementy vnímať nebudete. Keď už sme pri motore, pod kapotou duní atmosféra s objemom 1,5 litra.

Agregát vo forme 1,5 Skyactiv nie je žiadny pretekár, ale v štichu vás nenechá. Priemerná spotreba na týždeň testovania bola 5,5 litra na 100km. V meste a na okresných cestách sa motor držal dobre, ale na diaľnici už to s pridávaním alebo so spotrebou také ružové nebolo. Ale stále sa bavíme o aute, ktoré je v zábehu a má najazdených iba 6000 kilometrov, takže spotreba sa určite dá stiahnuť aj pod 5 litrov.

44-litrovú benzínovú nádrž budete teda dopĺňať raz za čas. Vďaka patrí hlavne dlhej prevodovke, ktorá dokáže potiahnuť jednotlivé stupne do naozaj vysokých (až nečakaných) otáčok. Rýchle odpichnutie na semaforoch alebo ráznejšie zaradenie s pridaním plynu nebudú žiadnym problémom. Len na tej diaľnici by to mohlo byť ochotnejšie…

Čo ma troška zamrzelo boli chýbajúce LED svetlá. Čakala som, že za cenovku 13 190 € už bude vo vyššej výbave aj takáto možnosť. Bohužiaľ, ak budete chcieť zdokonaliť dizajn a vo svetlách nájsť LED-ky, budete si musieť priplatiť navyše 2000 €. Pokiaľ vám ale tento detail nebude vadiť, tak klasické svetlomety sú obstojnou alternatívou.

A čo interiér? Ako je už vyššie spomenuté, komfort a pohodlie je v kabíne na jednotku. Dobre tvarované sedadlá v kombinácii s tlmením nerovností robia z Mazdy 2 „parťáka“ na výlety. Z môjho pohľadu kabína pôsobí príťažlivým dojmom. Človek sa v ňom necíti stiesnene ani ako sardinka. Teda čo sa týka posedu vpredu.

Multifunkčný volant sa ovláda jednoducho a intuitívne, čo ma veľmi potešilo. Nemám totiž potrebu hľadať tú správnu páčku a manuál na to, aby sa spustil tempomat. Displej a celý systém infotainmentu  je prehľadný a ovládanie pomocou otočného kurzora vedľa ručnej si zamilujete aj Vy. Či už ide o navigáciu, prehrávanie médií alebo vypnutie displeja v noci, všetko ide jednoducho.

Chýbala mi však lakťová opierka, ktorú zrejme kvôli ovládaniu infotainmentu nebolo kam umiestniť. Vykĺbiť si zápästie pri prepínaní obľúbenej pesničky by nechcel asi nik. Ďalším faux pas by sa dal nazvať chýbajúci priestor na odloženie telefónu či peňaženky. Pred riadiacou pákou síce nájdete odkladacie miestečko, ale Nokiu 3310 s vyhovujúcimi rozmermi už používa málokto.

Cenovka tohto modelu vo výbave Takumi je 13 190 €. Tým sa stala (aj keď ňou už bola) silnou konkurenciou pre obdobné japonské modely ako je Nissan Micra alebo Honda Jazz, ktorú sme už v redakcii mali možnosť vyskúšať.

Test Honda Jazz 1,5 i-VTEC: Má v dnešnej dobe vôbec zmysel?

TEST – Nissan Micra 0,9Tce – Budapešť

Zdroje: Mazda | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHyundai i30 N-Line: Čo ponúka dostupný hatchback s dušou hothatchu?
Nasledujúci článokPrvý hybridný Ford Mondeo Combi, získa si náklonnosť spotrebou paliva?