startstop

E klasse po 140 000 km

Stojí 8 ročné “éčko” od Mercedesu stále zato ?

Na začiatok, v akom stave je tento krásavec ?

Ročník 2010 s 140 885 km na tachometri. Do motoru neboli robené žiadne zásahy, je v takom stave ako pred 8 rokmi vyšiel z linky a okrem oleja a filtrov v ňom nebolo menené nič.

Interiér aj pod vyťažením, (104 kg chlapa s výškou 191 cm) na sedadle vodiča nezanechal žiadne stopy. Palubovka nenesie takmer žiadne známky používania, teda okrem škrabancov ktoré sa na čiernom, lesklom podklade zanechávajú. Inak je interiér takmer v nedotknutom stave.

Aké sú však pocity v 8 ročnom sedane od Mercedesu ? Prekvapím vás (niektorých možno ani nie). Žiadne, auto sa po tých rokoch a kilometroch nezmenilo. Riadenie je rovnako presné ako pri kúpe. Plasty v interiéri nevŕzgajú, všetká elektronika pracuje správne a bez omeškania. Niet autu čo vytknúť.

Čo nám však na autu skutočne vadilo, je to, že je nudné. Skutočne, auto je doslova “chladné ako nemec”. Robí presne to čo mu poviete, to čo od neho chcete, nedá vám žiaden pocit neistoty alebo vzrušenia. Teda okrem momentu besného stlačenia plynového pedálu až na zem, vtedy sa auto rozhodne, že tiež trocha uvoľní a povolí si uzdu. Napriek svetlej chvíľke je auto z našej strany hodné do motoristického sveta priémeru. A to z dôvodu komplexnej všestrannosti a využiteľnosti. Potrebujete ísť na pracovné stretnutie a vyzerať k svetu ? Idete s rodinou za babkou alebo na dovolenku ? Potrebujete presťahovať kamaráta od bývalej ? Auto nemá problém s ničím, krútiaci moment a pohon všetkých kolies 4Matic vám sú vždy oporou a pritom vysoký štandard a zaručený luxus mercedesu si vás budú hýčkať v každom momente.

Zostáva už len otázka, oplatí sa kúpiť nové auto alebo už ojazdené ?

Základne informácie o testovanom modele:
Modelové číslo W212
ročník 2010, predfacelift
Pohon všetkých štyroch kolies 4Matic
Motor 350 CDI
Objem 3.0l
počet valcov 6 do V
Výkon 170 kW / 228 koní
Max. krútiaci moment 540 Nm
Prevodovka 7G-Tronic, 7st. automat
Zrýchlenie 0-100 km/h za 7.1 s

5-hviezdičiek bezpečnosti

Odhadovaná cena aktuálneho modelu: 21 000€

Exit mobile version