Dlhšie som premýšľal nad tým ako začnem recenziu na „starý“ známy SEAT Leon. Predsa len jeho verzia kombi je na trhu už nejaký ten piatok a teda ju každý dobre pozná. Dynamické línie, ktoré podčiarkujú veľmi podarený dizajn boli predstavené už v roku 2013, no stále sa za nimi mnoho ľudí otočí.

Čo by teda na Leone mohlo ešte prekvapiť? Zdá sa, že už nič a to vôbec nie je na škodu. Pomaly sa blíži koniec životného cyklu 3. generácie úspešného modelu od španielskej automobilky a preto niet divu, že za celkom slušné peniaze môžete získať výnimočnú výbavu. Aj tak by sa dal v krátkosti zhrnúť testovaný model SEAT Leon vo výbave Visio. Auto, ktoré som mal istý čas možnosť testovať disponovalo agregátom 1,5 TSI, ktorý bol skombinovaný so 6-stupňovým manuálom. V tomto prípade sa jedná o slabšiu verziu obľúbeného motoru, ktorý je schopný jazdy na polovičný počet valcov. No a po pravde, v niektorých situáciách to bohužiaľ cítiť. Jedná sa hlavne o scenáre kedy je auto naložené či pri potrebe rýchlejšieho rozbehnutia sa. Leon vtedy trošku zaváha, no napokon sa predsa len nechá prehovoriť. Osobne by som sa v tomto prípade asi skôr obrátil na silnejšiu verziu TSIčka.

Výbava s kompromismi

Čo sa týka výbavy, tá so sebou priniesla zopár zaujímavých kompromisov. Na jednej strane sa v aute nachádzajú Full LED svetlomety, Line Assist či adaptívny tempomat, no na stranu druhú by ste tu márne hľadali navigáciu, stráženie mŕtveho uhlu či zadné tónované sklá. Táto zaujímavá kombinácia len podčiarkuje fakt, že sa automobilka do takto naštylizovanej výbavy Visio snaží dať veci, ktoré majú zabezpečiť pohodlie a vyššiu formu bezpečnosti pri dožívajúcom modeli. Za mňa však veľká škoda, že sa na palube nenachádzalo aspoň stráženie mŕtveho uhlu, ktoré predsa nemôže byť extrémne drahé. Tónovanie skiel či navigáciu by som oželel, nakoľko si ju môžem spustiť cez Apple Car Play či Android Auto. Tieto dve zmienené služby patria medzi ďalšie prekvapenie výbavy Visio.

Auto ako celok splní všetko, čo si môžete od podobne vybaveného vozu želať a možno ešte viac. Čo si ale určite zaslúži zmienku a nie v dobrom je dosť výrazné zastúpenie tvrdých plastov vo výplni všetkých dverí. Je to celkom zarážajúce keďže sa jedná o priamu konkurenciu VW Golf, ktorý je na tom lepšie. Je to len subjektívny pohľad, no Leon si určite zaslúžil trošku lepšie materiály. No a napokon tu máme azda najotravnejšiu vec v celom aute. Tento titul poputuje systému ekologických tipov, ktorý sa neustále veľmi doterným spôsobom zobrazuje na dipleji, ktorý je umiestnený v paneli prístrojov. Priznám sa, že jeho „žiadané“ tipy mi po určite dobe naozaj prekážali. Na veľkú škodu som ich nevedel nijakým spôsobom obmedziť a dosť často prekrývali informácie, ktoré som si v daný moment želal viac ako upozornenie na to aby som preradil na vyšší stupeň alebo zapol systém Start-Stop.

Resumé

Celkové hodnotenie SEAT Leon Visio je teda 9,1 z 10. A tu sú dôvody prečo. Na jednu stranu dostanete pomerne slušne vybavený voz, ktorý na prvý pohľad nepotrebuje žiadnu výbavu na vyše. Po chvíľke zistíte, že niektoré prvky mierne chýbajú a iné zase nevyužijete. Osobne ako som už vyššie uviedol by som sa obrátil na silnejšiu verziu 1,5 TSI. Pravdepodobne by som siahol po kombinácii s automatickou prevodovkou. Je to hlavne z dôvodu, že Leon so slabšou „jedna-päťkou“ pôsobí trošku dýchavične. Bohužiaľ spojenie jazdy na dva valce a manuálnej prevodovky môže spôsobiť to, že pri jazde ECO na vyšších otáčkach budete cítiť klasický trasľavý prejav s miernymi vibráciami. Inak je motor schopný jazdiť za príjemnú spotrebu, ktorá bola počas testu na úrovni 5,7 litra (Kombinovaná spotreba – mesto, medzimesto, diaľnica – na okruhu cca. 300km).

Aby som len nevymenovával negatíva, musím pochváliť skvelé svetlá, ktoré dokážu priestor pred vozidlom veľmi pekne ožiariť. Navyše ich dizajn mi aj po rokoch príde veľmi sexi a ľudia sa za ním určite otočia. Osobne sa mi stalo, že sa počas doby čo som mal auto k dispozícii, prišli pozrieť traja ľudia na dizajn svetiel. Taktiež je v aute dostatok vnútorného priestoru a prekvapivo dobré predné sedadlá. V nich ma ani po dlhšej trase nebolel chrbát a necítil som sa polámaný ako to v niektorých autách býva. Navyše priestor na zadných sedadlách určite nebude slabou stránkou a bez problémov tam odveziete aj dvoch vyšších ľudí. Čo sa týka objemu kufru, naložíte sem všetko čo potrebujete, nakoľko Leon patrí medzi objemovo väčších zástupcov svojej triedy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBratislava skolabovala! Neprejazdná diaľnica, zrušené lety a nefungujúca MHD
Nasledujúci článokMercedes ukázal triedu CLA. Novinka narástla a prinesie lepšie rozhranie MBUX
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.