Priestorovo si polepšil
Vďaka nárastu takmer všetkých rozmerov si nová trojka výrazne zlepšila vnútorný priestor. Nárast pocítia hlavne pasažieri na zadných sedadlách, ktorých sa dotkla hlavne zmena rázvoru.
Celkovo je interiér vzdušnejší a priestrannejší. Ideálne je aj delenie zadných sedadiel v pomere 40:20:40. Objem batožinového priestoru je 480 litrov a samotný nakladací otvor je o niečo väčší práve kvôli ľahšej manipulácií s batožinou.
Sedáky v prípade druhého radu sedadiel sú dostatočne dlhé a miesto nad hlavou si nájde aj 188 centimetrov vysoký človek. K dispozícii je aj trojzónová klimatizácia avyhrievanie všetkých štyroch sedadiel. Pozícia za volantom zodpovedá tomu, čo v prípade BMW všetci tak milujeme – má nízky športový posed s nastaviteľnou kolískou.
Jazdnými vlastnosťami okúzlil
S novou generáciou BMW radu 3 sme sa už v redakcii neraz stretli, tentokrát sme však počas domáceho redakčného testu preverili obľúbený naftový variant s označením 320d. Pod ním sa skrýva naftový radový štvorvalec s objemom dva litre a výkonom 140 kW (190 koní) a maximálnym krútiacim momentom na úrovni 400 Nm.
Naftový agregát prešiel zmenami a aktuálne spĺňa najprísnejšie európske emisné normy. Príjemne prekvapilo hlavne jeho odhlučnenie od kabíny a hladký chod, ktorý pripomína skôr benzínový motor.
Dynamika ľahšej trojke je plne postačujúca a bez akýchkoľvek problémov dominuje okreskám, ale aj diaľnici. A to všetko pri perfektných hodnotách spotreby paliva. Nami testovaný kúsok mal najazdených len niečo vyše 4 000 kilometrov, pričom priemerná spotreba na konci testu neprekročila 5,6 l/100 km. Pri diaľničnom tempe 130 km/h si motor točil 1 800 ot./min. Ostatné hodnoty nájde na konci testu v tabuľke.
Jazdný charakter novej trojky je tuhší, no zároveň stále komfortný. Podvozok odvádza skvelý kus práce, za čo vďačí hlavne novej konštrukcii. Tá výrazne zlepšila aj rozloženie hmotnosti, ktoré v závislosti od verzie môže dosiahnuť pomer až 50:50. V zákrutách cítiť obrovský potenciál podvozku, je vidieť, že konštruktéri už vopred počítali s výrazne výkonnejším variantom.
PRVÁ JAZDA BMW 330i, predstavuje skutočný návrat ku koreňom?!
Návrat ku koreňom
Úplne nová generácia BMW radu 3 stelesňuje návrat k jeho pôvodným koreňom, pochvala patrí inžinierom aj konštruktérom, ktorí ju dokonale odladili. Interiér rovnako apeluje na dôležitosť šoféra, hlavne svojou orientáciou. Kvalitou materiálov zas posúva trojku na zaslúžené miesto lídra segmentu.
Zotrvanie benzínového radového šesťvalca v ponuke poukazuje na športovú ambíciu modelu, čo podčiarkuje aj ohlásená verzia M3. Zároveň nami testovaný model 320d reprezentuje vyvážený sedan strednej triedy, ktorý sa nestratí v boji s konkurenciou a prináša nový pohľad na segment.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 995 cm3 |
Max. výkon | 140 kW/190 k |
Max. krútiaci moment | 400 Nm |
Palivo | diesel |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 701 mm |
Šírka | 1 827 mm |
Výška | 1 445 mm |
Rázvor náprav | 2 851 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 615 kg |
Rozmer pneumatík | 225/45 R18 |
Objem batožinového priestoru | 480 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 6,9 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 6,9 l/100 km |
Diaľnica | 5,2 l/100 km |
Okresky | 4,8 l/100 km |
Priemer | 5,6 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 44 400 € |
Cena testovanej verzie | 67 686 € |