startstop

Test BMW 320d, splnila všetky naše očakávania takmer bez zaváhania

Tento rok bol pre mníchovskú automobilku kľúčový, toľko noviniek zrejme nepriniesol nik z prémiového segmentu. Tak úspešný model, ako je BMW radu 3, si jednoducho nemôže dovoliť zlyhať!

Trojkové BMW by som pokojne prirovnal, svojou kľúčovou úlohou v portfóliu automobilky, ku Golfu. Tento model má svoju tradičnú históriu a zastúpenie v komunite z historického hľadiska. Naopak nová generácia vždy udávala trend v danej triede, a tak sa stala nesmierne obľúbenou voľbou najmä medzi biznis klientelou.

Inak tomu nie je ani v prípade siedmej generácie BMW radu 3. Konkurencia však nespí, a tak musí Mníchov priniesť čo možno najlepší výsledok – nielen po dizajnovej, ale hlavne po technickej stránke.

Dizajn nás všetkých oklamal

Keď dorazila nová generácia BMW radu 3, ja osobne som sa potešil. Proporčné línie zostali zachované a priniesla veľmi svieži vzhľad prednej a zadnej časti. Zároveň si zachovala funkčné koncovky výfukovej sústavy, čo je hlavne v dnešnej dobe rarita.

Mnohí kritizovali dizajn predných svetlometov, tie totiž priniesli zúbok, ktorý ich rozdelil. Krátko pred príchodom novej generácie trojkového BMW dorazila aj dlho očakávaná vlajková loď Peugeotu, model 508. A práve tá má veľmi podobný dizajn predných svetlometov. Ľudia tak začali kritizovať BMW pre kopírovanie francúzskej automobilky. Nikto si však pravdepodobne neuvedomil, že vývoj dizajnu auta netrvá osem mesiacov, ale niekoľko rokov. Navyše, ak sa trochu zamyslíme, dizajnový prvok v podobe zúbku rozdeľujúceho predný svetlomet, rad 3 priniesol už pred niekoľkými generáciami.

Niečo podobné sa opakovalo aj v prípade zadných skupinových svetiel, kde si hneď niekoľko fanatikov všimlo nápadnú podobnosť s práve predstaveným modelom Lexus ES. Späť však k podstatným faktom. Dizajn novej trojky sa jednoducho podaril a priniesol azda posledný konvenčný vzhľad modelov BMW. Teda aspoň podľa toho, čo v poslednom období môžme sledovať, hlavne v prípade dizajnových kreácií predných obličiek…

Elegantný a zároveň decentne športový, miestami až agresívny dizajn je skvele vyvážený. Práve vďaka jednotlivým optickým balíčkom umožňuje dostatočnú personifikáciu. Naša verzia Luxury Line odkazuje skôr na eleganciu.

Pokračovanie na ďalšej strane

Vo vnútri moderna

Interiér priniesol toľko očakávanú zmenu a vrátil sa k výraznejšej orientácii na vodiča. Celkovo priestor pre cestujúcich dostal možnosť voľby ušľachtilejších materiálov. Dizajn je opäť nadčasový.

Panel klimatizácie prešiel razantnou zmenou a jeho vypracovanie je po novom veľmi jednoduché a prehľadné. Všeobecne použité materiály a ich spracovanie posúva rad 3 naspäť tam, kam kedysi patril. Rozšírenia sa dočkalo aj ambientné osvetlenie ktoré ponúka na palube krásny svetelný zážitok hneď v niekoľkých farbách.

Pred vodičom sa nachádza nový digitálny prístrojový štít, myslím že nie som jediný, komu grafika príliš nevyhovuje. Taktiež možnosť jeho prispôsobenia je veľmi chabá, takmer nulová. Naopak, jeho čitateľnosť je perfektná. Uprostred sa navyše nachádza infračervená kamera, ktorá monitoruje to, či sa aktuálne na cestu pozeráte alebo nie. Táto kamera bude prepojená s adaptívnym tempomatom a umožní tak čiastočne automatizovanú jazdu. Zatiaľ však nie je funkčná.

Slabinu v podobe digitálneho prístrojového štítu BMW skvelo kompenzuje úchvatným head-up displejom. Ten je skutočne obrovský a zobrazuje vopred navolené údaje tak, že nepotrebujete skloniť zrak ani pri výbere vašej obľúbenej pesničky.

Displej infotainmentu si vyslúžil prvotriednu grafiku a klasicky dokonalé používateľské rozhranie. To je po novom možné ovládať vynoveným ovládačom iDrive. Ten svoje umiestnenie nezmenil a naďalej sa nachádza v stredovom tuneli. Ten však prešiel výraznou zmenou architektúry. Kritika smeruje rozhodne ku dvierkam zakrývajúcim nielen priestor pre bezdrôtové nabíjanie telefónu, ale aj stojan na odkladanie nápojov.

Všeobecne nemám dobrý pocit z tohto riešenia – hlavne z pohľadu dlhodobého používania. O čom hovorím, zistíte pokiaľ ho sami vyskúšate. Stredový tunel má aj drevený obklad, no panel, na ktorom je umiestnený aj nový volič automatickej prevodovky a tlačidlo zapaľovania (ktoré sa z nepochopiteľných príčin presťahovalo zo svojho miesta napravo od volantu), je vypracovaný z neuveriteľne lacne pôsobiaceho plastu.

Pokračovanie na ďalšej strane

Priestorovo si polepšil

Vďaka nárastu takmer všetkých rozmerov si nová trojka výrazne zlepšila vnútorný priestor. Nárast pocítia hlavne pasažieri na zadných sedadlách, ktorých sa dotkla hlavne zmena rázvoru.

Celkovo je interiér vzdušnejší a priestrannejší. Ideálne je aj delenie zadných sedadiel v pomere 40:20:40. Objem batožinového priestoru je 480 litrov a samotný nakladací otvor je o niečo väčší práve kvôli ľahšej manipulácií s batožinou.

Sedáky v prípade druhého radu sedadiel sú dostatočne dlhé a miesto nad hlavou si nájde aj 188 centimetrov vysoký človek. K dispozícii je aj trojzónová klimatizácia avyhrievanie všetkých štyroch sedadiel. Pozícia za volantom zodpovedá tomu, čo v prípade BMW všetci tak milujeme – má nízky športový posed s nastaviteľnou kolískou.

Jazdnými vlastnosťami okúzlil

S novou generáciou BMW radu 3 sme sa už v redakcii neraz stretli, tentokrát sme však počas domáceho redakčného testu preverili obľúbený naftový variant s označením 320d. Pod ním sa skrýva naftový radový štvorvalec s objemom dva litre a výkonom 140 kW (190 koní) a maximálnym krútiacim momentom na úrovni 400 Nm.

Naftový agregát prešiel zmenami a aktuálne spĺňa najprísnejšie európske emisné normy. Príjemne prekvapilo hlavne jeho odhlučnenie od kabíny a hladký chod, ktorý pripomína skôr benzínový motor.

Dynamika ľahšej trojke je plne postačujúca a bez akýchkoľvek problémov dominuje okreskám, ale aj diaľnici. A to všetko pri perfektných hodnotách spotreby paliva. Nami testovaný kúsok mal najazdených len niečo vyše 4 000 kilometrov, pričom priemerná spotreba na konci testu neprekročila 5,6 l/100 km. Pri diaľničnom tempe 130 km/h si motor točil 1 800 ot./min. Ostatné hodnoty nájde na konci testu v tabuľke.

Jazdný charakter novej trojky je tuhší, no zároveň stále komfortný. Podvozok odvádza skvelý kus práce, za čo vďačí hlavne novej konštrukcii. Tá výrazne zlepšila aj rozloženie hmotnosti, ktoré v závislosti od verzie môže dosiahnuť pomer až 50:50. V zákrutách cítiť obrovský potenciál podvozku, je vidieť, že konštruktéri už vopred počítali s výrazne výkonnejším variantom.

PRVÁ JAZDA BMW 330i, predstavuje skutočný návrat ku koreňom?!

Návrat ku koreňom

Úplne nová generácia BMW radu 3 stelesňuje návrat k jeho pôvodným koreňom, pochvala patrí inžinierom aj konštruktérom, ktorí ju dokonale odladili. Interiér rovnako apeluje na dôležitosť šoféra, hlavne svojou orientáciou. Kvalitou materiálov zas posúva trojku na zaslúžené miesto lídra segmentu.

Zotrvanie benzínového radového šesťvalca v ponuke poukazuje na športovú ambíciu modelu, čo podčiarkuje aj ohlásená verzia M3. Zároveň nami testovaný model 320d reprezentuje vyvážený sedan strednej triedy, ktorý sa nestratí v boji s konkurenciou a prináša nový pohľad na segment.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 995 cm3
Max. výkon 140 kW/190 k
Max. krútiaci moment 400 Nm
Palivo diesel
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 8-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 701 mm
Šírka 1 827 mm
Výška 1 445 mm
Rázvor náprav 2 851 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 615 kg
Rozmer pneumatík 225/45 R18
Objem batožinového priestoru 480 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,9 s
SPOTREBA
Mesto 6,9 l/100 km
Diaľnica 5,2 l/100 km
Okresky 4,8 l/100 km
Priemer 5,6 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 44 400 €
Cena testovanej verzie 67 686 €

 

Exit mobile version