startstop

Test Renault Talisman S-Edition, limuzína zo srdcom Meganu R.S.

Renault Talisman, ako zástupca segmentu biznis sedanov strednej triedy, prichádza konečne s dávkou výkonu!

Áno správne ste si prečítali nadpis, Talisman dostal pod kapotu ten istý agregát ako jeho menší, no o to svižnejší brat, Megane R.S.

Výkon 300 koní však nečakajte, Renault musel upraviť chod motora tak, aby v dlhom sedane bol čo najviac kultivovaný. Jeho finálny výkon tak predstavuje slušných 165 kW čiže 225 koní. Pričom krútiaci moment priznáva 300 Nm dostupných už od 2000 otáčok. V celku solídny mix nemyslíte?

Talisman ako vlajková loď automobilky dorazil v roku 2015, doposiaľ vrcholom jeho ponuky, bola verzia 1,6 TCe 200. Jednalo sa o benzínový štvorvalec s výkonom 147 kW. Zákazníci však neboli spokojný s jeho výkonom a tak im Renault vyhovel. Predstavil jednak športovú verziu S-Edition, ktorú doplnil o spomínaný motor 1,8 TCe 225. Mimochodom tento motor okrem Meganu R.S. využíva aj Alpina.

Dizajn a interiér

Exteriér sa nesie v znamení typickej francúzskej extravagancie a elegancie. Osobne ma Talisman svojim príchodom očaril a priniesol trochu života do stále nudnejšieho sveta tabuľkových áut v roku 2015 to však nebolo až tak zlé ako dnes. No aj tak by som jeho príchod prirovnal k príchodu novej generácie modelu Peugeot 508.

Dnes prichádza trochu športovejšie strihnutá verzia s označením S-Edition. Typickou sú pre ňu špeciálne 19-palcové disky kolies, lakované na čierno. A tu sme v odlišnostiach skončili, spomenúť môžme emblém na boku karosérie, no inak je to stále ten istý Talisman. Aj tie minimálne zmeny zakryla práve čierno čierna konfigurácia.

Hovorí sa že čierna zoštíhľuje, no neviem či to v prípade Talismanu platí. Jeho dĺžka atakuje hranicu 4,9 metra a rázvor osí kolies na úrovni 2 808 mm tomu nijak nenapomáha. To však nie je výčitka, práve naopak. Vďaka tomu Talisman ponúka obrovský vnútorný priestor.

Interiér je opäť zahalený do čiernej, temnotu prebíja len ambientné osvetlenie a panoramatické strešné okno. Červené prešívanie na sedadlách, volante a palubovke len podčiarkuje športové naladenie. Zmeny v interiéri sa nekonali, všetko ostalo tak ako v prípade nášho posledného stretnutia s Talismanom. Použitá kombinácia kvalitných materiálov, či už kože alebo mäkčených plastových výplní pôsobí dobre.

Na palube nechýba ani dostatok zakrytovaných odkladacích priestorov, hlavne v masívnom stredovom tunely. O komfort sa už tradične stará bohatá výbava, ktorá je pre Talisman typická. Ventilované a vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant či sedadlá s masážnou funkciou.

Pokračovanie na ďalšej strane

Motor a jazdné vlastnosti

Benzínová preplňovaná 1,8 TCe je veľkým prekvapením teda aspoň čo sa dynamiky Talismanu týka. Už po prvých kilometroch s autom je cítiť chuť tohto motora hltať cestu pred vami. Výkon 225 koní síce nerobí z Talismanu ostrú manažérsku limuzínu, no ručička otáčkomera súbežne s tachometrom stúpa veľmi ochotne. Navyše ak prezradíme že francúzska limuzína váži 1665 kilogramov, nie je o čom.

V meste stále spôsobuje otáčanie hláv okoloidúcich, jednoducho francúzi to s dizajnom vedia. Spotreba počas môjho konvenčného týždňa v meste neprekonala hodnotu 7,2 l čo je veľmi solídny výsledok. Parkovanie s Talismanom je obrovská radosť, už od prvého stretnutia so systémom 4 Control som jednoducho názoru, prečo to nemá každé auto?

Aktívne riadenie oboch náprav je skvelý konštrukčný vynález a obzvlásť pri dlhých autách, ktoré by boli inak nemotorné, je schopný podstatne zlepšiť ovládateľnosť vozidla. Ak by vám parkovanie aj napriek tomu robilo značný problém, Talisman disponuje aj asistentom pre pozdĺžne či priečne parkovanie.

Mojim hlavným cieľom testovacieho týždňa však bolo zistiť, či Talisman S-Edition zvláda aj kľukaté okresky a v neposlednej rade dlhé diaľničné presuny. Systém 4 Control nie je len o jednoduchom natáčaní zadnej nápravy, je to dôkladne premyslená technológia ktorá mení svoje nastavenie aj na základe jazdných režimov. V športovom režime, ktorý som aktivoval na zvlnených okreskách, systém dovoľuje výrazne väčšie natočenie zadnej nápravy. Či už protichodne pri nižších rýchlostiach alebo súbežne pri tých vyšších. A vedzte že je to cítiť!

Osobne som však ostal sklamaný z dynamiky, respektíve ochoty za akou išiel Talisman vpred, po stlačení plynového pedálu pri výjazde zo zákruty. Chápem že takmer 1,7 tonovú limuzínu treba aj nejako rozbehnúť no čakal som viac. Naproti tomu, spotreba pri kľudnom tempe sa ustálila na hodnote 6,3 l.

Diaľnica je moja

Doménou tohto auta však bude jednoznačne diaľnica a práve tam sa Talisman cíti najlepšie. Diaľničné kilometre vo vyššej rýchlosti mu jednoducho sedia. Brilantná stabilita na ceste je zásluhou najmä riadenia oboch náprav a kvalitnému nastaveniu podvozku a naladeniu tlmičov. Talisman je neuveriteľne komfortný a ani po dlhej ceste z neho nebudete vystupovať dolámaný. Odhlučnenie je taktiež na vysokej úrovni a ani diaľničné rýchlosti prevyšujúce povolený limit, Talisman nevyvedú z miery.

Diaľnica priniesla na digitálny prístrojový panel spotrebu 6,7 litra, pričom otáčky motora pri rýchlosti 130 km/h neprekročili hranicu 2600 otáčok.

Pokračovanie na ďalšej strane

Záver a la fin

Pokiaľ sa chcete odlíšiť a vniesť do nudného korporátneho života trochu nadčasovej elegancie a francúzskeho rozmachu, Renault Talisman S-Edition je skvelou príležitosťou. Ponúka dostatok výkonu, neuveriteľné pohodlie a rozumnú cenu. Nový dynamický motor pod prednou kapotou dodáva tejto čiernej limuzíne novú chuť do života a radosť hltať služobné kilometre. Naopak ponúkne aj množstvo priestoru a zábavy pre voľný čas.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 997 cm3
Max. výkon 165 kW/225 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo benzín
Pohon predná náprava
Prevodovka 7-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 849 mm
Šírka 1 868 mm
Výška 1 463 mm
Rázvor náprav 2 808 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 665 kg
Rozmer pneumatík 225/45 R19
Objem batožinového priestoru 515 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,8 s
SPOTREBA
Mesto 7,2 l/100 km
Diaľnica 6,7 l/100 km
Okresky 6,3 l/100 km
Priemer 7,0 l/100 km
CENA
Základná cena modelu od 36 290 €
Cena testovanej verzie 41 110 €

 

Test Renault Megane Grandtour, naozaj prémiový segment?

 

Exit mobile version