startstop

TEST Jazdenky: Ford Focus 2016 2,0 TDCi – spoľahlivá kvalita, pozor však na automat…

Jeden z najobľúbenejších zástupcov nižšej strednej triedy, Ford Focus z roku 2016. Je spoľahlivou jazdenkou aj s blížiacim sa nájazdom 200 000 kilometrov? Vyskúšali sme overený naftový dvojliter s manuálnou prevodovkou.

Ford Focus tretej generácie bol opäť globálnym modelom, čo sa odrazilo aj na jeho dizajne. Kým predfaceliftované kúsky mnohí označovali ako príliš ázijské, po facelifte sa všetko zmenilo, Focus začal pripomínať Aston Martin.

Hodnotenie Autoporadca.sk

Autor: Daniel Miklóši

Ford Focus. Tak znie meno jedného z najväčších hráčov v nižšej strednej triede. A čo je pod kabátom 3. generácie? V prvom rade vzhľadom na veľkosť exteriéru podpriemerný batožinový priestor najmä vo verzii hatchback.

V interiéri tiež nie je miesta na rozdávanie, obzvlášť na zadných sedadlách. Pocitu vzdušnosti nepomáha ani veľká prístrojová doska s trčiacim stredovým panelom do priestoru. Jej spracovanie je priemernej kvality a jej celkový dizajn a strieborné prvky v prístrojovej doske pôsobia plastovo a lacno.

Podvozok si drží dobrú kvalitu čo sa týka mechanickej odolnosti a bez vážnych investícií zvládne porciu cca 200 000 km. Jazdné vlastnosti sú opäť výborné. Zdá sa, že Ford zabojoval aj s najväčším problémom prvých dvoch generácií – hrdzou. Trojky sa zatiaľ držia obstojne.

Najväčšou pýchou Fordu bola bez pochýb verzia RS, žiaľ, po krátkej dobe užívania sa ukázalo, že takmer všetky autá skôr či neskôr utrpeli závažnú poruchu spojenú s únikom chladiacej kvapaliny do spaľovacieho priestoru. Taktiež spotreba paliva bola u týchto motorov aj na danú triedu hothatch enormná.

Klady vozidla

Zápory vozidla

Exit mobile version