Domov Recenzie TEST Volkswagen Taigo 1.0 TSI – veľa muziky za málo peňazí?

TEST Volkswagen Taigo 1.0 TSI – veľa muziky za málo peňazí?

Volkswagen sa rozhodol hrať riskantnú hru, ktorej výsledok však určite má dobre odhadnutý. Ako inak sa dá vysvetliť to, že v B segmente má hneď tri horúce želiezka v ohni. Jedným z nich je aj nami testovaný Volkswagen Taigo.

Mierne šokovaní sme boli už pred rokmi, keď Volkswagen predstavil nepriameho konkurenta modelu T-Roc (C segment), T-Cross (B segment). Minimálne rozdiely v rozmeroch, hovorili sme si, či to Volkswagen myslí vážne. Argumenty v prospech odlišnosti modelov sme si vypočuli a dávalo to zmysel. Teraz však prišiel ďalší model z B segmentu, Volkswagen Taigo a jeho základ tvorí Polo.

Volkswagen Taigo 1.0 TSI, prvý coupé Crossover? - Veľa muziky za málo peňazí - TEST

V prospech prístupnosti

Taigo prichádza ako celkom nový model, ktorý sa tvári ako coupé crossover. Pred rokmi sme si hovorili, veď táto koncepcia karosérie nedáva zmysel a je zbytočná. Teraz však vieme, že to bol z našej strany omyl. Kompaktné, prístupné a v podstate aj robustné auto je presne to, čo sa predáva a aj v najbližších rokoch bude predávať.

Dizajn európskeho modelu Taigo sa vyznačuje energickými proporciami. Nápadná je predovšetkým bočná silueta pripomínajúca kupé s výrazne sklonenými zadnými stĺpikmi karosérie. Touto siluetou, inšpirovanou SUV-kupé vyšších tried, je Taigo jedinečný vo svojom segmente.

Volkswagen Taigo je sebavedomý, malý automobil, ktorý svojim formátom atakuje aktuálnu hranicu nižšej strednej triedy. Vďaka svojmu modernému a športovému dizajnu má z každej perspektívy svojbytný, charizmatický vzhľad. Bočnú siluetu charakterizuje dlhá strecha, ktorá smerom dozadu elegantne splýva a nad zadným oknom prechádza do spojlera na zadnej hrane. Čierny rám bočných okien znižuje vizuálne ťažisko automobilu. K výrazným detailom patrí dlhý pás bočných okien so spodnou líniou zdvíhajúcou sa smerom dozadu.

Čísla

Oproti modelom Polo a T-Cross je rázvor predĺžený iba minimálne – o dva, respektíve tri milimetre. Krátke previsy karosérie dodávajú modelu Taigo s dĺžkou 4266 mm, výškou 1494 mm a šírkou 1757 mm energické a športové proporcie. Predný previs má dĺžku 844 mm, zadný previs 856 mm. Rozchod kolies vpredu je 1531mm, vzadu 1516 mm. Medzi prednými a zadnými sedadlami majú aj osoby vysokého vzrastu príjemne veľký priestor na nohy, normovaná vzdialenosť medzi operadlom predného a zadného sedadla je 792 mm. Aj na výšku majú všetci členovia posádky dostatok miesta.

Jazda

Nafta sa dnes nenosí, a tak sme mali pod kapotou benzínový motor. Nemyslíme si, že by bola nafta mŕtva, ale pre zástupcu B segmentu nemá opodstatnenie. Do tak kompaktného auta sa netreba báť zvoliť si trojvalec. Litrík s výkonom 110 koní by mal stačiť na kompletné využívanie auta, ak by ste chceli niečo výkonnejšie alebo budete jazdiť s plným autom, skúste radšej 1.5 TSI. DSG stojí 1 600 eur, my sme jazdili so šesťstupňovým manuálom. Ani v meste nám to pri častom radení nechýbalo, lebo je konštrukčne zvládnutý na výbornú. 

Resumé

Volkswagen ponúka malé SUV hlavne do mesta, ktoré vám nezruinuje rozpočet a zároveň vás pohodlne odvezie. Aj keď sú v ponuke len dve benzínové jednotky, bohato stačia a splnia vaše očakávania. Slabšia z nich s manuálom je hlavne o ušetrení 4 000 eur a možno budete prekvapení, že to nebude brzda premávky. Nízka spotreba je pri súčasných cenách pohonných hmôt dostatočným argumentom, prečo siahnuť práve po 1.0 TSI. V meste sa zmestíte pod 6 litrov a na diaľnici detto.

Volkswagen Taigo 1.0 TSI, prvý coupé Crossover? - Veľa muziky za málo peňazí - TEST

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 81 kW / 110 k
Max. krútiaci moment 200 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 269 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 757 mm
Výška 1 497 mm
Rázvor náprav 2 554 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 278 kg
Objem batožinového priestoru 440 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Rozmer pneumatík 205/55 R17
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 8,8 l/100 km
Diaľnica 7,5 l/100 km
Okresky 4,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 18 490 eur
Základná cena testovanej verzie 22 490 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 16

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Afriq – pretekársky špeciál postavený študentami, ktorý premieňa vzduch na litre vody
Nasledujúci článokBrabus vie ako na to. Svetu predstavujú monštrum v hodnote viac ako pól milióna eur.