startstop

TEST Volkswagen Taigo 1.0 TSI – veľa muziky za málo peňazí?

Volkswagen sa rozhodol hrať riskantnú hru, ktorej výsledok však určite má dobre odhadnutý. Ako inak sa dá vysvetliť to, že v B segmente má hneď tri horúce želiezka v ohni. Jedným z nich je aj nami testovaný Volkswagen Taigo.

Mierne šokovaní sme boli už pred rokmi, keď Volkswagen predstavil nepriameho konkurenta modelu T-Roc (C segment), T-Cross (B segment). Minimálne rozdiely v rozmeroch, hovorili sme si, či to Volkswagen myslí vážne. Argumenty v prospech odlišnosti modelov sme si vypočuli a dávalo to zmysel. Teraz však prišiel ďalší model z B segmentu, Volkswagen Taigo a jeho základ tvorí Polo.

V prospech prístupnosti

Taigo prichádza ako celkom nový model, ktorý sa tvári ako coupé crossover. Pred rokmi sme si hovorili, veď táto koncepcia karosérie nedáva zmysel a je zbytočná. Teraz však vieme, že to bol z našej strany omyl. Kompaktné, prístupné a v podstate aj robustné auto je presne to, čo sa predáva a aj v najbližších rokoch bude predávať.

Dizajn európskeho modelu Taigo sa vyznačuje energickými proporciami. Nápadná je predovšetkým bočná silueta pripomínajúca kupé s výrazne sklonenými zadnými stĺpikmi karosérie. Touto siluetou, inšpirovanou SUV-kupé vyšších tried, je Taigo jedinečný vo svojom segmente.

Volkswagen Taigo je sebavedomý, malý automobil, ktorý svojim formátom atakuje aktuálnu hranicu nižšej strednej triedy. Vďaka svojmu modernému a športovému dizajnu má z každej perspektívy svojbytný, charizmatický vzhľad. Bočnú siluetu charakterizuje dlhá strecha, ktorá smerom dozadu elegantne splýva a nad zadným oknom prechádza do spojlera na zadnej hrane. Čierny rám bočných okien znižuje vizuálne ťažisko automobilu. K výrazným detailom patrí dlhý pás bočných okien so spodnou líniou zdvíhajúcou sa smerom dozadu.

Čísla

Oproti modelom Polo a T-Cross je rázvor predĺžený iba minimálne – o dva, respektíve tri milimetre. Krátke previsy karosérie dodávajú modelu Taigo s dĺžkou 4266 mm, výškou 1494 mm a šírkou 1757 mm energické a športové proporcie. Predný previs má dĺžku 844 mm, zadný previs 856 mm. Rozchod kolies vpredu je 1531mm, vzadu 1516 mm. Medzi prednými a zadnými sedadlami majú aj osoby vysokého vzrastu príjemne veľký priestor na nohy, normovaná vzdialenosť medzi operadlom predného a zadného sedadla je 792 mm. Aj na výšku majú všetci členovia posádky dostatok miesta.

Jazda

Nafta sa dnes nenosí, a tak sme mali pod kapotou benzínový motor. Nemyslíme si, že by bola nafta mŕtva, ale pre zástupcu B segmentu nemá opodstatnenie. Do tak kompaktného auta sa netreba báť zvoliť si trojvalec. Litrík s výkonom 110 koní by mal stačiť na kompletné využívanie auta, ak by ste chceli niečo výkonnejšie alebo budete jazdiť s plným autom, skúste radšej 1.5 TSI. DSG stojí 1 600 eur, my sme jazdili so šesťstupňovým manuálom. Ani v meste nám to pri častom radení nechýbalo, lebo je konštrukčne zvládnutý na výbornú. 

Resumé

Volkswagen ponúka malé SUV hlavne do mesta, ktoré vám nezruinuje rozpočet a zároveň vás pohodlne odvezie. Aj keď sú v ponuke len dve benzínové jednotky, bohato stačia a splnia vaše očakávania. Slabšia z nich s manuálom je hlavne o ušetrení 4 000 eur a možno budete prekvapení, že to nebude brzda premávky. Nízka spotreba je pri súčasných cenách pohonných hmôt dostatočným argumentom, prečo siahnuť práve po 1.0 TSI. V meste sa zmestíte pod 6 litrov a na diaľnici detto.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. výkon 81 kW / 110 k
Max. krútiaci moment 200 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 269 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 757 mm
Výška 1 497 mm
Rázvor náprav 2 554 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 278 kg
Objem batožinového priestoru 440 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Rozmer pneumatík 205/55 R17
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 8,8 l/100 km
Diaľnica 7,5 l/100 km
Okresky 4,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 18 490 eur
Základná cena testovanej verzie 22 490 eur

 

Exit mobile version