startstop

TEST Jazdenky: Audi A6 2015 po 140 000 kilometroch, na čo si dať pozor?

Jeden z najatraktívnejších modelov svojho segmentu, Audi A6 v generácii C7, je dnes vyhľadávanou jazdenkou. Vďaka nadčasovému dizajnu vôbec nepôsobí staro, práve naopak. Ako je to však so spoľahlivosťou a na čo si dať pozor?

Štvrtá generácia bola predstavená v roku 2011 a niesla označenie C7. Modernizácia dorazila v roku 2015 a predávala sa až do roku 2018. Facelift nepriniesol až tak zásadné zmeny tvaru, bol skôr evolúciou. Technicky boli prepracované najmä svetlomety, vďaka ktorým je auto dodnes ľahko rozpoznateľné a atraktívne.

Bohatá na motorizácie

Pod kapotou sa ukrývali štvorvalce, ale aj osemvalce v prípade vrcholových verzií RS6. Zaujímavosťou sú tri úplne odlišné typy prevodoviek, ktoré sa do Audi A6 montovali. V základných benzínových motorizáciách ste mohli nájsť CVT Multitronic ktorý bol kombinovaný výlučne s pohonom prednej nápravy. Neskôr, v rámci faceliftu, bol nahradený klasickou dvojspojkou.

Sedemstupňová dvojspojková prevodovka bola mimoriadne obľúbená, aj keď nezvládala príliš veľký krútiaci moment. DSG sa predávala pod označením S Tronic. To najlepšie, čo ste mohli dostať, bol osemstupňový hydromenič s označením Tiptronic.

Exit mobile version