Domov News TEST Dacia Jogger TCe 110 Extreme – z núdze cnosť?

TEST Dacia Jogger TCe 110 Extreme – z núdze cnosť?

Cenovo dostupné rodinné auto? Dacia Jogger bude vždy na popredných priečkach takéhoto výberu a v našom redakčnom teste sme sa snažili zistiť, ako obstojí v tejto náročnej úlohe.

Jogger technicky vychádza z menšieho modelu Sandero. Stojí na rovnakej podvozkovej platforme CMF-B ako Logan alebo Renault Clio. Pre potreby umiestnenia až siedmich sedadiel bola táto platforma natiahnutá do dĺžky. Príbuznosť so Sanderom je možné vidieť aj vizuálne. Kým predná časť je s ním takmer totožná, výstupok na B-stĺpiku pri pohľade z profilu napovedá, že táto časť už píše svoju vlastnú históriu. Veľmi podobný je aj interiér. To nie je na škodu, pretože prostredie pre posádku dýcha jednoduchou funkčnosťou. Nájdete tu všetko, čo od moderného auta očakávate a čo za volantom aj skutočne využijete. Dacia je v tomto skutočne praktická a ponúkne vám iba tie veci, ktoré k životu potrebujete.

Vnútorný priestor

Čo sa týka priestoru, v druhom rade nájdete tri plnohodnotné sedadlá. Z dôvodu kratšej šírky tu síce traja dospelí nenájdu úplne pohodlie na dlhšie cesty, ale tri detské sedačky sem vtesnáte úplne bez problémov. Napriek výraznému nárastu celkovej dĺžky aj rázvoru tu miesta nie je príliš na rozdávanie. Svedčí o tom napríklad aj skutočnosť, že pokiaľ na zadné sedadlo umiestnite detskú sedačku, výsuvný stolík na operadle predného sedadle je možné vysunúť len vtedy, ak je predné sedadlo posunuté čo najviac vpredu. No deťom a mladším tínedžerom to bude bohato stačiť. Paradoxne, priestoru v treťom rade sedadiel je viac. Jednak tu máte viac miesta v oblasti ramien, pretože sa o priestor nemusíte deliť s tretím pasažierom, no aj priestoru na nohy tu je prekvapujúco trochu viac. Tiež je tu možnosť vyklopiť bočné okná, USB konektory tu ale už nie sú žiadne.

Manipulácia so sedadlami je jednoduchá a prístup k tretiemu radu sedadiel sa nijako nevymyká zvyklostiam 7-sedadlových SUV. Pokiaľ tretí rad sedadiel nevyužívate, odporúčame ich z vozidla vymontovať. Jednak vám vznikne obrovský batožinový priestor s objemom 708 litrov, no hlavne po sklopení operadiel sedadiel v treťom rade vzniká šikmá rovina. Ak na ňu položíte akúkoľvek batožinu, počas cesty sa vám takmer s určitosťou zosunie. Pri používaní všetkých sedadiel sa batožinový priestor scvrkne na 212 litrov. Po vybratí tretieho radu sedadiel a sklopení sedadiel v druhom rade sa z Joggeru stane malý sťahovák – naložíte sem až 1819 litrov nákladu.

Sympatický dizajn

Zelená farba Dusty za príplatok 560 € Joggeru náramne pristane. To platí aj o novom logu na čelnej maske. Veľa nezainteresovaných ľudí, s ktorými sme počas týždňa prišli do kontaktu, nepostrehlo, že ide o Daciu. Dizajn je jednoduchý, ale sympatický a hanbu vám na ceste určite neurobí. Celkovému dobrého dojmu pomáhajú aj oplastované časti karosérie. Aj keď sa môže na prvý pohľad zdať, že Jogger je posadený o čosi vyššie ako Sandero, svetlá výška je v oboch prípadoch zhodná – 200 mm.

Vzadu sa Dacia ani nepokúšala vytvárať nejaké imidžové, no nepraktické dizajnové riešenia. Zadná časť má preto pravidelný tvar, čo možno nie je úplne estetické, ale nijakým spôsobom to neuberá miesto nad hlavou pasažierov v treťom rade ani neobmedzuje veľkosť kufra. Vo výbave Extreme sú 16-palcové zliatinové disky lakované v čiernej farbe jedinou možnosťou, iný dizajn diskov k dispozícii nie je.

Výbava

To znamená, že tu nenájdete žiadny virtuálny kokpit, ale klasické a prehľadné analógové budíky. Obrazovka multimediálneho systému má uhlopriečku len 8 palcov, ale svojou jednoduchosťou pripomína systém Suzuki. Čo je dôležitejšie, obsahuje veľké ikony a reakcie menu sú okamžité, takže ani počas jazdy jeho obsluha nie je problematická. Vedľa obrazovky sú môžete uložiť mobilný telefón a k dispozícii dostanete ďalšiu obrazovku. Samozrejme, nechýba konektivita, tempomat bez adaptívnej funkcie a vyhrievané predné sedadlá. Vzhľadom na trochu horší výhľad vzad padne vhod zadná parkovacia kamera. Sú tu ešte aj predné parkovacie senzory a elektronická parkovacia brzda. A to je všetko. Jediným štýlovejším doplnkom je látkové čalúnenie na obkladoch palubnej dosky, ale v konečnom dôsledku, treba mať v aute niečo viac?

Áno, netreba totiž zabudnúť aj na asistent upozorňujúci na prítomnosť iného vozidla v mŕtvom uhle. A aj ten sa v tejto Dacii nachádza.

Motor

Litrový trojvalec s výkonom 110 koní a 200 Nm je nám už z vozidiel značiek Renault a Dacia dobre známy. Najmä pod kapotou Sandera funguje veľmi dobre. No v Joggeri musí zvládať iné úlohy. Predovšetkým si musí poradiť s vyššou hmotnosťou aj s vyšším zaťažením. V Sandere sa vyznačoval príjemnou pružnosťou a uspokojivou ekonomikou prevádzky. To platí aj v Joggeri, pokiaľ ho obsadíte 2-3 dospelými osobami. Potom sa už zadýcha o čosi viac. Ak budete Jogger využívať na prepravu vašich ratolestí, na ceste s ním nebudete mať problém. Ale netreba z Joggeru robiť low-cost osobnú dodávku na pravidelnú prepravu 5-7 dospelých osôb. V mestskej premávke výkonový deficit síce nie je až tak poznať, no mimo mesta už pri takomto zaťažení skutočne cítiť, že motor nevládze.

Jazdný prejav

Nižšiu cenu v porovnaní s konkurenciou cítiť najmä v oblasti akustického komfortu. Izolácia motorového priestoru, skiel a častí karosérie jednoducho nie je taká, ako u drahšej konkurencie. Prejavuje sa to aj vyšším aerodynamickým hlukom. Od podobného auta by nejaké športové jazdné vlastnosti nikto nečakal. Na mokrom povrchu treba mať pri nájazde do zákruty na pamäti, že Jogger obúva úzke pneumatiky s vysokým profilom – 205/60 R16. Radiaca páka sa dobre drží, jej hlavica pôsobí elegantne, no samotné radenie je už trochu problematickejšie. Jogger by si zaslúžil o niečo presnejšie dráhy radenia, predovšetkým z 5. na 6. prevodový stupeň. Žiadne výhrady nemáme k brzdám a to napriek skutočnosti, že kotúče sa nachádzajú iba vpredu. Vzadu používa Jogger vo všetkých prevedeniach bubnové brzdy.

Záver

Jogger pokračuje v trende automobilky Dacia vyrábať praktické autá na každodenné povinnosti s rozumne poskladanou výbavou za prijateľné ceny. Dacia Jogger je ideálnym partnerom do rodín s tromi, prípadne štyrmi deťmi. Nižšia obstarávacia cena a nízke prevádzkové náklady sú rozhodne plusom. Ušetrené finančné prostriedky tak môžete využiť pre radosť vašich ratolestí.

TECHNICKÉ ÚDAJE DACIA JOGGER
Usporiadanie a počet valcov R3
Zdvihový objem 999 cm3
Max. systémový výkon 81 kW / 110 k
Max. krútiaci moment 200 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6M
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 547 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 784 mm
Výška 1 691 mm
Rázvor náprav 2 897 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 336 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,2 s
Objem bat. priestoru 212 – 1 819 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 6,8 l/100 km
Diaľnica 7,0 l/100 km
Okresky 5,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 17.100 €
Cena testovanej verzie 22.030 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTalianska značka Aehra prinesie niečo úplne nové
Nasledujúci článokKeď panelák začne robiť crossfit. Nový Range Rover Sport SV má 635 koní