startstop

TEST Honda ZR-V: výborná, ale toto nás prekvapilo

Honda ZR-V nás pri prvom stretnutí v Barcelone náramne oslovila. Teraz sme ju však zobrali na viac ako 1 000 kilometrový výlet po Slovensku. Toto nás prekvapilo

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Tnk_rkvt0Y4]

Čo je vlastne ZR-V?

Začnime rekapituláciou, pod kapotou sa nachádza hybridný pohon e:HEV. Ten sa skladá z 2-litrového atmosférického štvorvalca, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle, čím si zabezpečil vysokú efektivitu. Batéria je maličká, má kapacitu iba niečo vyše 1 kWh. Väčšinu času poháňajú kolesá dva elektromotory a spaľovák slúži iba ako generátor energie.

Mení sa to iba na diaľnici, kde sa motor spriahne priamo s kolesami. Systémový výkon tejto komplikovanej sústavy je náročné presne určiť, ale výrobca udáva 184 koní a 315 Nm. Spotrebu udáva Honda na 5,7 litra benzínu na 100 km. Vo vnútri je ZR-V skvelo zvládnutá, máte dostatok miesta, skvelo rozvrhnuté ovládanie a je cítiť, že všetko je navrhnuté pre čo najpríjemnejšie šoférovanie. 

 

Kufor pre veľké rodiny stačiť nebude

Keď už máme predstavenú základnú charakteristiku ZR-V, poďme na naše reálne skúsenosti. A rovno začnime batožinovým priestorom, ktorý je najväčšou slabinou celého auta. Má totiž priemerných 380 litrov, zatiaľ čo napríklad taký Nissan Qashqai ponúkne viac než 450. A je to cítiť, pretože už pri víkendovej ceste vo dvojici sme kufor naplnili v zásade doplna a výlet s dieťaťom by tu bol viac než komplikovaný. Pravda, ak máte iba jedno, viete využiť priestor na zadných sedadlách, ale to je už iba improvizácia. Čiastočnou náplasťou sú šikovné riešenia, ako napríklad fantastické osvetlenie batožinového priestoru alebo plató, ktoré dokážete zložiť do úložného priestoru pod podlahou.

Najlepší hybrid na trhu?

Druhá vec, ktorá nás počas prvých jázd zaujímala najviac, ako sa bude pohon e:HEV správať v premávke. Tu je už Honda ZR-V opäť na koni. V meste síce spotrebu pod 4 litre príliš neuvidíte, ale 5,1 litra aj s presunmi po obchvate je výborná hodnota. Hlavne, ZR-V funguje presne naopak, ako bežné auto. Stojíte v zápche? Výborne, auto sa plazí na elektrinu a vy máte ešte nižšiu spotrebu, ako keby tadiaľ prefrčíte v rýchlosti. Zaujímavo je vyriešená aj rekuperácia, pretože tú ovládate prevažne brzdovým pedálom, čo je to najlepšie riešenie.

Ak si však chcete pripomenúť, aké je to radiť, Honda na vás myslela. Hliníkové pádla pod volantom by ste mohli nájsť už iba v NSX. V ZR-V však slúžia pre ovládanie rekuperácie, respektíve decelerácie, pretože v najsilnejšom stupni už začne brzdiť motorom. Ďalšiu pochvalu si ZR-V zaslúži za svoj umelý zvuk. Áno, nikdy by sme neverili, že nejaké auto pochválime práve za toto, ale v ZR-V nám vôbec nevadil, skôr práve naopak, bol vítaný. Spolu s elektronicky naprogramovaným umelým preraďovaním vám dáva pocítiť to najlepšie z oboch svetov. Okamžitý záťah elektromobilu a pocit rýchlosti vďaka zvuku spaľovacieho motora.

Na diaľnici zvýši apetít

Úprimne, odhlučnenie pri 130-kilometrovej rýchlosti by mohlo byť o kúsok lepšie. Taktiež spotreba pri 130tke vyskočí na hranicu 8 litrov, čo nie je málo. Ak posuniete rýchlosť o ďalších 10 km/h, ste na 9 litroch. Je však dôležité pripomenúť, že v momente, ako zídete z diaľnice, spotreba letí dole, pretože sa môže aktívne zapájať elektrický pohon.

Honda ZR-V je skvelo jazdiace stredne veľké SUV, ktoré má výborný pohon, parádny interiér, ale tak trochu schizofrenický charakter. Má totiž priestor na zadných sedadlách, 57-litrovú nádrž, ktorá ponúkne dojazd na úrovni 900 kilometrov, ale zároveň jeho atribúty pre dovolenkové auto limituje malý kufor.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=Tnk_rkvt0Y4]

TECHNICKÉ ÚDAJE Honda ZR-V
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 993 cm3
Max. systémový výkon 135 kW / 184 k
Max. krútiaci moment 315 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 568 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 840 mm
Výška 1 620 mm
Rázvor náprav 2 657 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 639 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 8 s
Objem bat. priestoru 380 l
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 5,1 l/100 km
Diaľnica 8,0 l/100 km
Okresky 4,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 39 990 €
Cena testovanej verzie 43 990 €
Exit mobile version