startstop

Zatvoria tunely na mieste plnom Slovákov. Pozor, hrozia vysoké pokuty

Vodiči, pripravte sa: Zatvoria tunely v rámci takzvanej tunelovej reťaze Semmering v Rakúsku, ktorú čaká modernizácia. Týka sa to tamojšej rýchlostnej cesty S6. Ide o investíciu vo výške 270 miliónov eur. Dopravné obmedzenia skomplikujú motoristom život na dlhé obdobie, píše heute.at.

Tunelová reťaz Semmering na rakúskej diaľnici S6 prejde od pondelka rozsiahlymi modernizačnými prácami. Celkovo do projektu investujú 270 miliónov eur, pričom hlavným cieľom je výrazné zvýšenie bezpečnosti.

Ukončenie prác naplánovali na koniec roka 2029. Podľa vyhlásenia spoločnosti ASFINAG musia po viac ako 20 rokoch používania tunely kompletne zrekonštruovať nielen po stavebnej stránke, ale aj po stránke technického vybavenia.

Od budúceho týždňa sa tak začne generálna obnova celkovo 21 kilometrov tunelov (10,5 km v každom smere).

Práce v troch fázach

Modernizácia bude prebiehať v troch etapách. Ako prvé prídu na rad tunely Ganzstein a Spital am Semmering. Tie by mali byť kompletne zrekonštruované do mája 2027. Vybavia ich zároveň najmodernejšími bezpečnostnými systémami.

Zdroj: IKK

Následne sa dočkajú modernizácie tunely Steinhaus a Semmering s plánovaným ukončením v júli 2029. V poslednej fáze, do konca roka 2029, prejdú obnovou aj kratšie tunely Eselstein a Grasberg.

Dopravné obmedzenia a znížená rýchlosť

Počas stavebných prác bude vždy uzatvorená jedna jazdná strana a dopravu presmerujú do voľnej tunelovej rúry. K dispozícii tak zostane len jeden jazdný pruh v každom smere, pričom z bezpečnostných dôvodov znížia maximálnu povolenú rýchlosť na 80 km/h.

Za nedodržanie predpisov budú hroziť sankcie. Na kontrolu rýchlosti na rozostavaných úsekoch využívajú Rakúšania bežne aj úsekové meranie rýchlosti a následne posielajú pokuty poštou aj slovenským motoristom. Tí jazdia cestou S6 bežne na lyžovačky či za letnými dovolenkami.

Práce začnú na tuneloch Ganzstein a Spital v smere na St. Michael, pričom ich obnova by mala trvať do mája 2026.

Podľa diaľničnej spoločnosti ASFINAG v rámci modernizácie obnovia okrem iného osvetlenie (nové LED systémy), systém detekcie požiaru a ventiláciu (s výnimkou tunelov Grasberg a Eselstein). Navyše vybudujú 15 nových núdzových únikových ciest spájajúcich jednotlivé tunelové rúry.

Exit mobile version