startstop

Prvýkrát odjazdené a máme verdikt. Prichádza Kia, ktorá zmení náš trh a podkúri Škode

Foto: Kia

Kia EV3 chce zmeniť definíciu trhu s kompaktnými elektrickými vozidlami SUV. konkrétne B segment. Začínajú sa tu objavovať stále nové modely, najväčším konkurentom bude určite Škoda Elroq. Bude napínavé sledovať tento boj a predajné výsledky ukážu, či zvíťazí nižšia cena, rýchlejšie nabíjanie a o niečo väčší vnútorný priestor Škody, alebo to vezmú zákazníci z opačného konca. 

Drsný dizajn

My sme novinku testovali v okolí Banskej Štiavnice nielen na zakrútených okreskách, ale aj na diaľnici. Dizajn je odvážny, tak ako to Kia rada predstavuje aj na iných modeloch. Tento riskantný krok aspoň oživí nudný vzhľad väčšiny elektromobilov na trhu. Mohli sme porovnať ako lacnejšiu verziu, tak aj najvyššiu GT-Line, ktorá vyzerá jednoznačne lepšie. Vpredu kontrastné spodné lemovanie karosérie ešte viac zvýrazňuje dynamický dizajn, zatiaľ čo integrovaný spodný nárazník vytvára športovejší a rafinovanejší vzhľad. Technická vertikálna a horizontálna grafika vyjadruje odvážnejší obraz v kontraste s veľkými čiernymi plochami auta.

Foto: Kia
Moderný a vkusný interiér

Interiér sa nesie v znamení recyklovaných materiálov napríklad z použitých rybárskych sietí, moderných ovládačov a veľkých displejov. Takmer 30-palcový kombinovaný širokouhlý displej – vrátane 12,3-palcového panela, päťpalcového panelu klimatizácie (áno klimatizácia má vlastný displej) a ďalšieho 12,3-palcového AVN displeja – zahŕňa bezproblémové dotykové ovládanie funkcie klimatizácie a poskytuje jasnú grafiku a intuitívne informácie. Obrazovka sa rozprestiera aj do stredu palubnej dosky a umožňuje spolujazdcovi na prednom sedadle prístup k funkciám zábavy a navigácie.

Foto: Kia
Dve batérie

EV3 meria 4 300 mm na dĺžku, 1 850 mm na šírku, 1 560 mm na výšku a má rázvor 2 680 mm. EV3 Standard je ponúkaný výhradne s 58,3 kWh batériou, zatiaľ čo variant EV3 Long Range je vybavený 81,4 kWh batériou. Oba modely využívajú elektromotor s výkonom 150 kW/283 Nm, ktorý umožňuje najlepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. Maximálna rýchlosť EV3 je 170 km/h. Jazdili sme na verzii s väčšou batériou, ktorá by mala reálne prejsť až 600 kilometrov, reálne je to cez 400 kilometrov. Pravda však je, že sme jazdili v teplote okolo 5 stupňov. Nabíjaci výkon je 128 kW, nám sa taký výkon nepodarilo dosiahnuť ani po zohriatí batérie. Pri zostatkovej kapacite batérie 60 % to bolo dokonca len 30-75 kW, nemali sme však možnosť vybiť batériu viac. To vyskúšame až počas testu. Nabitie za ideálnych podmienok by malo trvať z 20 na 80 % kapacity len 31 minút.

Foto: Kia
Vie byť aj rodinným autom

Spolu s nastaviteľným ambientným osvetlením a mimoriadne pohodlnými sedadlami, ktoré obsahujú sklopný relaxačný režim počas nabíjania, ponúka aj posuvný stôl. Ten umožňuje cestujúcim vychutnať si maximálny relax pri parkovaní a môžete si naň položiť napríklad notebook a pracovať. S 25-litrovým predným kufrom a 460-litrovým objemom zadného nákladu ponúka EV3 najväčší batožinový priestor vo svojej triede. Nastaviteľná dvojvrstvová doska na batožinu poskytuje viac ako 140 mm flexibilitu výšky nákladu, vďaka čomu je praktická pre aktivity, ako sú napríklad rodinné kempingové výlety. ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE 

Foto: Kia
Ach, tie ceny

Kia EV3 v základnej výbave Air s menšom batériou (58,3 kWh) je v predpredaji stanovená na 38 690 €. Kia EV3 s 81,4 kWh batériou začína na cene 44 490 €. V prípade, že by ste mali záujem o jej prevedenie s vrcholovou výbavou GT-Line, pripravte si 52 990 €. Sami sme zvedaví, ako bude Kia reagovať na nižšie ceny Škody Elroq.

 

Exit mobile version