startstop

Shelby Series 2 sa vráti s vysokou cenou aj elektrinou

Foto: Wingard Motorsports

Vracia sa Shelby Series 2. Znovuzrodenie športového automobilu podľa predstavy legendárneho Carrolla Shelbyho umožní vznik zopár kusov. Rozhodne však nepôjde o lacný špás.

Shelby Series 2 by malo nadviazať na zaoblený športový model s názvom Series 1, ktorý sa dostal na svetlo sveta ešte v roku 1997. Tento model mal niesť odkaz legendy menom Shelby Cobra a za jeho vznikom stál samotný zakladateľ Carroll Shelby. Dokonca aj výroba tohto modelu vtedy mala prebiehať vo vlastnej réžii značky, avšak veľkú časť celého výrobného procesu zastrešil koncern General Motors.

Foto: Wingard Motorsports
Došli peniaze

General Motors vtedy dodal napríklad aj motor. Šlo o osemvalec s objemom 4 litre a výkonom 320 koní, ktorý niesol označenie L47 Aurora. Jedným z prvkov voliteľnej „výbavy“ bol kompresor, ktorý za príplatok ponúkol výkon na úrovni 403 kW, respektíve 547 konských síl. Auto disponovalo lichobežníkovým zavesením kolies, šasi bolo z hliníka a vonkajšie panely z karbónu či laminátu. Vďaka tomu všetkému vážil tento model iba 1,2 tony. To umožnilo zrýchlenie v priamke z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, ak motor dopĺňal aj spomínaný kompresor.

Hneď po ukončení výroby Shelby Series 1 sa objavil jej nástupca Series 2. Šlo o predstavenie na prehliadke Concorso Italiano v Monterey v Kalifornií v roku 2006. V tej dobe sa na svet dostali iba tri prototypy. Shelby dokázal predať takmer všetky plánované modely, avšak kvôli zmenám v pravidlách emisií a bezpečnosti sa projektu nepodarilo prežiť.

Foto: Wingard Motorsports
Shelby do zásuvky?

Rok 2018 však priniesol zvrat a práva na tento model odkúpila spoločnosť Wingard Motorsports a už čoskoro sa im podarilo predať 4 vozidlá, ale bez motoru. Aktuálne tak evidujeme už tretí pokus o oživenie tohto projektu, tentokrát však vozidlo dostalo karosériu kupé. Takže vôbec prvýkrát model Shelby nevznikne ako kabriolet. Dizajn si rozhodne prešiel zmenami, ale nejde o revolúciu, skôr evolúciu.

Foto: Wingard Motorsports

Model dostane modernú techniku a celý tento kolos by mal zvládnuť výkon až okolo 1 100 koní. O tom, aký výkon auto dostane, rozhodnú zákazníci. Vozidlo sa má totiž predávať bez motora a prevodovky. Wingard Motorsports však plánuje ponúkať tri motory v prípade záujmu zákazníka. Disponujú vlastným motorom V8 s objemom sedem litrov, druhou možnosťou bude 7,3-litrový osemvalec Godzilla od Fordu a poslednou možnosťou má byť elektrický pohon, ktorého výkonové parametre nepoznáme.

Foto: Wingard Motorsports
Stojí za to?

Vzniknúť má celkovo 7 kusov s karbónovou karosériou a 3 kusy s hliníkovou karosériou. Cena takéhoto modelu bez motora by sa v prípade hliníkovej karosérie mala vyšplhať na viac ako 498-tisíc dolárov. Ak sa k tomu ešte pripočíta motor a prevodovka, tak sa výsledná suma priblíži k čiastke 600-tisíc dolárov.

Foto: Wingard Motorsports
Exit mobile version