startstop

Mazda CX-80 oficiálne: šesťvalec a 7 sedadiel

Foto: Mazda

Čakali ste na Mazdu, ktorá bude mať konečne dostatok priestoru pre 7 osôb, psa aj batožinu? Po uvedení modelu CX-60 je úplne nová Mazda CX-80 druhým z dvoch nových modelov pre Európu. S tromi radmi sedadiel je to najpriestrannejšie auto európskej Mazdy. Pohodlná, všestranná a vyrobená v Japonsku, úplne nová Mazda CX-80 kombinuje progresívny japonský dizajn, moderné technológie a flexibilitu. 

Zatiaľ čo exteriér modelu CX-60 vyjadruje húževnatosť a robustnosť stredne veľkého SUV, rovnako ako aj eleganciu jazyka Kodo, CX-80 mieri vyššie. Ak si všimnete, nový model sa často porovnáva so svojim menším súrodencom. Dizajnový prístup,
ktorý by sa dal opísať ako architektonický, vyjadruje pokoj a bohatstvo, jasne zdôrazňuje priestor prémiovej kvality trojradového usporiadania sedadiel pri zachovaní elegancie typickej pre každé SUV Mazda.

Impozantná tvár a dlhý nos modelu CX-80 zvýrazňujú architektúru s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Jeho dynamická mriežka chladiča a dizajn svetlometov ho okamžite identifikujú ako najnovšiu vlajkovú loď modelového radu Mazda. Zo zadnej strany je šírka CX-80 posilnená absenciou výfukového potrubia. To je skryté za nárazníkom pre čistejší a elegantnejší vzhľad. Rovnako ako v prípade modelu CX-60, podpis zadného osvetlenia má dizajn v tvare písmena L, ktorý zodpovedá dizajnu predného svetla. Široko rozšírený postupný horizontálny štýl vytvárajúci svetelný podpis je vhodný pre vozidlo prémiovej triedy.

Foto: Mazda
Takmer prémia

Pri Mazde sme si už zvykli, že spracovanie je plné výnimočných materiálov a prináša luxusný podtón. Stredová konzola má mohutný tvar, ktorý prechádza priestorom spredu dozadu a vyjadruje pevnosť konštrukcie a prítomnosť usporiadania hnacieho ústrojenstva pod ňou s osemstupňovým automatom pozdĺžne uloženým motorom. Zadná časť konzoly je vybavená USB portami a ovládačmi vyhrievania zadných sedadiel. Konzola zadných sedadiel sa vyvinula do integrovanejšieho tvaru a pridalo sa k nej kovové obloženie, ktoré zodpovedá prednej konzole a obloženiu dverí.

Foto: Mazda
Slušné rozmery, slušný vnútorný priestor

Navrhnuté s ohľadom na ľahké manévrovanie pri každodennej jazde a parkovaní, no napriek tomu veľké, také je toto vozidlo už na prvý pohľad. Mazda CX-80 je 4 995 mm dlhá, 1 890 mm široká, 1 710 mm vysoká a rázvor má 3 120 mm. Je o 250 mm dlhšia a o 24 mm vyššia ako CX-60, má o 250 mm dlhší rázvor a má polomer otáčania 5,8 metra. Pri vysunutí sedadiel v treťom rade je kapacita batožinového priestoru vrátane úložného priestoru pod podlahou 258 litrov. Priestor sa zväčší na 687 litrov pri zloženom treťom rade, na 1 221 litrov pri sklopenom druhom rade naplocho. Výškový rozdiel medzi podlahou nákladného priestoru a prahom dverí batožinového priestoru bol minimalizovaný pre jednoduchšie nakladanie a nerovnosti v stenách boli odstránené, aby sa ponúkol čistejší tvar nákladného priestoru.

Úplne nová Mazda CX-80 môže byť na želanie vybavená aj elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru. Dvere batožinového priestoru, aktivované snímačom pod zadným nárazníkom, môžu používatelia ovládať pohybom nohy.

Foto: Mazda
Dve pohonné jednotky

PHEV s 2,5-litrovým štvorvalcom e-Skyactiv G s technológiou elektrifikácie a radový šesťvalec s objemom 3,3 litra e-Skyactiv D, ktorý obsahuje M Hybrid Boost, 48V mild-hybridný systém Mazdy. PHEV kombinuje Skyactiv-G 2.5, 129 kW elektromotor a 355 V, 17,8 kWh vysokokapacitná lítium-iónová batéria. Benzínový motor vyvinie maximálny výkon 141 kW pri 6000 ot./min a krútiaci moment 261 Nm. Elektromotor poskytuje výkon 129 kW a krútiaci moment 270 Nm už od nulových otáčok. Elektrický dojazd je slušných 60 kilometrov.

A čo nafta? Tá je podporená mild-hybridným systémom. Ponúka ešte lepšiu úsporu paliva a zlepšený ekologický výkon vďaka použitiu elektromotora v rozsahu nízkej záťaže (voľnobežné až nízke otáčky), kde spaľovacie motory nie sú príliš účinné. Ide o radový šesťvalec e-Skyactiv D s objemom 3 283 cm3, elektrickým priamym vstrekovaním a výkonom 254 koní. Agregát je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

 

 

Exit mobile version