startstop

Takmer 1000 koní. Audi predstavilo nové modely radu e-tron GT

Foto: Audi

Audi e-tron GT quattro prešlo modernizáciou. Nové verzie zlepšujú dojazd, výkon, nabíjanie a jazdné vlastnosti. 

Nové varianty série e-tron GT majú svoj charakteristický vzhľad. Audi S e-tron GT má elegantný športový charakter. Jeho predná časť je výrazná vďaka čiernej maske, ktorá odráža dizajnový jazyk modelov e-tron. Výduchy na vzduch v prednom nárazníku zabezpečujú optimalizované prúdenie vzduchu okolo predných kolies. V zadnej časti dominuje aerodynamický difúzor s vertikálnymi lamelami. Prednú nápravu poháňa synchrónny motor s permanentnými magnetmi s výkonom 176 kW (239 k). Novo vyvinutý je aj elektromotor na zadnej náprave, tiež synchrónny s permanentnými magnetmi (PSM). Má rovnakú veľkosť ako PSM v modeloch RS e-tron GT a RS e-tron GT performance. Maximálny celkový výkon pohonnej sústavy v S e-tron GT je 500 kW (679 k) a zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy.

Foto: Audi

Modernizované Audi RS e-tron GT je teraz ešte športovejšie, čo už vidíme na prvý pohľad vďaka radikálnejšiemu vzhľadu prednej časti. Na prednej aj zadnej náprave sa nachádzajú rovnaké elektromotory ako v Audi S-etron GT, avšak v RS e-tron GT dosahujú maximálny výkon 630 kW (856 k), čím stovku zvládne za 2,8 sekundy.

Foto: Audi

Vrcholom ponuky je Audi RS e-tron GT performance, ktorý je zároveň prvým elektrickým modelom nesúcim označenie RS performance. Vrcholový model sa vyznačuje jedinečnými dizajnovými prvkami a od RS e-tron GT sa odlišuje voliteľnou matnou, zatmavenou karbónovou strechou v kombinácii s voliteľnými karbónovými kamuflážnymi prvkami na nárazníku, dverách, difúzoroch a bočných zrkadlách. Tieto prvky majú u Audi premiéru a sú určené výlučne pre modely s označením RS. Audi RS e-tron GT performance má upravenú výkonovú elektroniku na prednej náprave s prepracovaným pulzným meničom. RS e-tron GT performance poskytuje výkon 680 kW (925 k) a na stovku vystrelí za 2,5 sekundy. To z neho robí najvýkonnejšie sériové auto, aké kedy Audi vyrobilo.

Foto: Audi
Brzdy a hmotnosť

Nezabudlo sa ani na to najdôležitejšie. Nový je brzdový systém so štandardnými oceľovými kotúčmi. Strmene sú voliteľne dostupné v červenej farbe. Oba modely RS obsahujú brzdové kotúče potiahnuté karbidom, ktoré sú pri modeli S voliteľné. Brzdové strmene sa dodávajú podľa výberu zákazníka v čiernej, červenej alebo oranžovej farbe. Audi ponúka karbón-keramické kotúče pre všetky modely e-tron GT s desaťpiestikovými strmeňmi, štandardne v antracitovej farbe a na želanie sú dostupné v červenej farbe.

Foto: Audi

Napriek výraznému nárastu výkonu sa Audi podarilo znížiť hmotnosť elektromotora na zadnej náprave približne o desať kilogramov prepracovaním komponentov, ako sú ľahší rotor a stator. Zopár kilogramov sa ušetrilo aj optimalizáciou chladiaceho systému. Audi posilnilo hnací hriadeľ v hnacom ústrojenstve, aby zabezpečilo plynulé rozloženie výkonu a ďalej prepracovalo elektroniku zodpovednú za distribúciu pohonu všetkých kolies, pričom ju optimalizovalo pre všetky režimy Audi drive select.

Foto: Audi
POKRAČUJTE NA ĎALŠEJ STRANE (PODVOZOK, INTERIÉR, NABÍJANIE)

Foto: Audi

Nové inovatívne aktívne odpruženie je k dispozícii ako voliteľná výbava. Ponúka výrazné výhody v dynamike jazdy bez kompromisov v oblasti komfortu.

Odpruženie udržuje karosériu vozidla takmer vodorovne počas dynamického brzdenia, riadenia a akcelerácie. Výsledkom je veľmi presná odozva riadenia, ktorá zvyšuje kontrolu vodiča nad vozidlom počas dynamickej jazdy. V týchto jazdných situáciách aktívne odpruženie zaisťuje takmer dokonalú priľnavosť k vozovke s vyváženým rozložením zaťaženia kolies. Pri pokojnej jazde aktívne odpruženie takmer úplne neutralizuje vibrácie karosérie, najmä pri prejazde cez nerovnosti.

Foto: Audi

Aktívne odpruženie má tiež funkciu komfortného vstupu, keď vozidlo stojí. V závislosti od počiatočnej výšky vozidla sa môže zdvihnúť o 55 až 77 milimetrov v priebehu niekoľkých sekúnd. Ako voliteľnú výbavu Audi ponúka aj riadenie všetkých kolies v kombinácii s priamejším prevodom riadenia prednej nápravy ako predchodca v e-tron GT quattro. To znižuje námahu pri riadení pri nižších rýchlostiach. Systém funguje tak, že sa zadné kolesá natáčajú o 2,8 stupňa – v protismere predných kolies až do rýchlosti cca 50 km/h alebo v rovnakom smere ako predné kolesá z rýchlosti cca 80 km/h. Medzi 50 a 80 km/h sa systém mení medzi opačným a zodpovedajúcim uhlom natočenia volantu v závislosti od jazdnej situácie. Riadenie všetkých kolies zmenšuje pri manévrovaní polomer otáčania vozidla asi o 0,6 metra.

Foto: Audi
Modernejší interiér

Nové verzie e-tron GT majú volant hore aj dole sploštený. Vylepšené boli aj sedadlá, obsahujú teraz integrovanú vložku s osvetleným logom. S e-tron GT sa teraz štandardne dodáva so športovými sedadlami s možnosťou nastavenia v 14 smeroch. V kombinácii s dizajnovým balíkom bez kože majú športové sedadlá kontrastné oranžové prešívanie. Pre modely RS je možnosť objednať sedadlá s masážnou funkciou.

RS e-tron GT performance má exkluzívny nový dizajnový balík s prešívaním Serpentine Green, ktorý dopĺňa vonkajšiu úpravu Bedford Green a sedadlá s voliteľným nastavením v 18 smeroch. V interiéri nechýbajú udržateľné materiály. Dinamica, ktorá vyzerá a pôsobí ako semiš, sa skladá z takmer polovice z recyklovaného polyesteru. Sedadlá, volant, spätné zrkadlá a stredová konzola tvoria 37 až 45 percent materiálu Dinamica. Modely RS sú vybavené materiálom Dinamica v sýto čiernej farbe. V záujme ochrany životného prostredia sa nefarbí. Koberce a koberčeky sú vyrobené z Econylu, materiálu, ktorý pozostáva zo 100 % recyklovaných nylonových vlákien z výrobného odpadu, zvyškov látok a kobercov alebo starých rybárskych sietí.

Foto: Audi
280 kilometrov za 10 minút

Audi zvýšilo maximálny nabíjací výkon o 50 kW na 320 kW. Za ideálnych podmienok sa batéria rodiny e-tron GT dokáže nabiť z 10 na 80 % len ​​za 18 minút. Už za 10 minút sa batéria nabije na dojazd až 280 kilometrov. Vozidlo vybavené systémom Plug&Charge automaticky autorizuje a aktivuje kompatibilné nabíjacie stanice po pripojení nabíjacieho kábla. Nová HV batéria má tiež výrazne širšie okno pre rýchle nabíjanie. Aj pri nízkych teplotách auto rýchlejšie dosiahne veľmi vysoký výkon nabíjania. To umožňuje veľmi vysoký nabíjací výkon pri teplotách už od 15 °C, čím sa ďalej znižujú energetické nároky systému tepelného manažmentu. Voliteľne sa dá nabíjať výkonom 22 kW pri nabíjaní striedavým prúdom.

Foto: Audi

Systém tepelného manažmentu, ktorý pozostáva zo štyroch optimalizovaných chladiacich okruhov, udržuje batériu a komponenty pohonného systému na ich ideálnych teplotách. V závislosti od vonkajšej teploty je možné batériu ochladiť alebo zohriať pre rýchle nabíjanie. Štandardné tepelné čerpadlo zvyšuje dojazd najmä v zimnom období prostredníctvom energeticky efektívnej klimatizácie v interiéri. Audi znížilo aj hmotnosť vysokonapäťovej batérie a zároveň zvýšilo jej hustotu energie. Napriek vyššiemu energetickému obsahu sa hmotnosť HV batérie znížila o deväť kilogramov na celkových 625 kilogramov. HV batéria sa môže pochváliť celkovou kapacitou 105 kWh (netto: 97 kWh). Okrem iných opatrení má optimalizácia dvojvrstvovej chladiacej dosky za následok 12-percentné zvýšenie kapacity pre 33 článkových modulov, z ktorých každý obsahuje dvanásť článkov s flexibilným vonkajším plášťom.

Exit mobile version