Tvrdšie, ostrejšie a dravšie. Presne to chcel Fernando Alonso od svojho nového auta. Dostal Aston Martin Valiant. Splní jeho požiadavky?
Približne pred rokom prišla tradičná britská automobilka s bohatým pretekárskym rodokmeňom s niečím brutálnym. Svoje 110. narodeniny oslávili naozaj vo veľkom a Aston Martin Valour mal všetko, po čom srdce automobilového nadšenca túži. Dvojnásobný majster sveta v F1, Fernadno Alonso, mal však vyššie nároky. Temperamentný Španiel si tak v podstate vydupal auto presne podľa svojho gusta, Aston Martin Valiant.
Späť ku koreňom
Vždy, keď sa automobilky vracajú späť do minulosti a čerpajú v nej inšpiráciu, sa máme na čo tešiť. Rovnaký príbeh je aj okolo najnovšieho prírastku do tohto radu limitovaných modelov britskej automobilky. Aston Martin Valiant ako by z oka vypadol minuloročnému modelu Valour, ktorý je dokonalou reinkarnáciou historického modelu zo 70. rokov, ktorý poznáme z legendárnych vytrvalostných pretekov Le Mans. Celá karoséria tejto limitky je postavená z uhlíkových vlákien a ide doslova o umelecké dielo na kolesách. Nahnevaná predná časť pripomínajúca žraločí nos dokonale hrá so svalnatou siluetou auta. Podľa automobilky celá karoséria neplní len estetickú, ale aj aerodynamickú funkciu.
Naozaj funguje?
Najväčšou zmenou oproti modelu Valour je mohutné zadné krídlo. V automobilke pravdepodobne chceli, aby dobre vyzeralo a dúfali, že bude aj funkčné. O funkčnosti už nepochybujeme v prípade aerodynamických prvkoch v prednom nárazníku, ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu. K tomu sa pridávajú špeciálne, aerodynamické 21-palcové disky kolies vyrobené z horčíku. Tieto disky disponujú špeciálnymi otvormi, ktoré optimalizujú chladenie výkonných karbón-keramických bŕzd. V zadnej časti sa o aerodynamiku stará mohutný difúzor.
Poriadny motor
Ľudia zo špeciálnej divízie Aston Martin Q pod karosériu z uhlíkových vlákien umiestnili dvoma turbami preplňovaný, 5,2-litrový motor V12. V tomto prípade produkuje výkon o 30 konských síl väčší, ako v prípade predchodcu, teda 735 koní. Krútiaci moment je na úrovni 753 Nm. Aby toho nebolo málo, výkon výhradne na zadnú nápravu prenáša 6-stupňová manuálna prevodovka. Zmenami prešiel aj interiér. Najväčšiu pozornosť púta odhalená mechanika prevodovky a radiacej páky. Nechýbajú karbónové doplnky a veci nevyhnutné na pretekárske okruhy. Napríklad ochranný rám, škrupinové sedačky, alebo štvorbodové bezpečnostné pásy.