startstop

Alonso si v Astone vydupal auto, dostal brutálny V12 s manuálom

Foto: Aston Martin

Tvrdšie, ostrejšie a dravšie. Presne to chcel Fernando Alonso od svojho nového auta. Dostal Aston Martin Valiant. Splní jeho požiadavky?

Približne pred rokom prišla tradičná britská automobilka s bohatým pretekárskym rodokmeňom s niečím brutálnym. Svoje 110. narodeniny oslávili naozaj vo veľkom a Aston Martin Valour mal všetko, po čom srdce automobilového nadšenca túži. Dvojnásobný majster sveta v F1, Fernadno Alonso, mal však vyššie nároky. Temperamentný Španiel si tak v podstate vydupal auto presne podľa svojho gusta, Aston Martin Valiant.

Foto: Aston Martin
Späť ku koreňom

Vždy, keď sa automobilky vracajú späť do minulosti a čerpajú v nej inšpiráciu, sa máme na čo tešiť. Rovnaký príbeh je aj okolo najnovšieho prírastku do tohto radu limitovaných modelov britskej automobilky. Aston Martin Valiant ako by z oka vypadol minuloročnému modelu Valour, ktorý je dokonalou reinkarnáciou historického modelu zo 70. rokov, ktorý poznáme z legendárnych vytrvalostných pretekov Le Mans. Celá karoséria tejto limitky je postavená z uhlíkových vlákien a ide doslova o umelecké dielo na kolesách. Nahnevaná predná časť pripomínajúca žraločí nos dokonale hrá so svalnatou siluetou auta. Podľa automobilky celá karoséria neplní len estetickú, ale aj aerodynamickú funkciu.

Foto: Aston Martin
Naozaj funguje?

Najväčšou zmenou oproti modelu Valour je mohutné zadné krídlo. V automobilke pravdepodobne chceli, aby dobre vyzeralo a dúfali, že bude aj funkčné. O funkčnosti už nepochybujeme v prípade aerodynamických prvkoch v prednom nárazníku, ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu. K tomu sa pridávajú špeciálne, aerodynamické 21-palcové disky kolies vyrobené z horčíku. Tieto disky disponujú špeciálnymi otvormi, ktoré optimalizujú chladenie výkonných karbón-keramických bŕzd. V zadnej časti sa o aerodynamiku stará mohutný difúzor.

Foto: Aston Martin
Poriadny motor

Ľudia zo špeciálnej divízie Aston Martin Q pod karosériu z uhlíkových vlákien umiestnili dvoma turbami preplňovaný, 5,2-litrový motor V12. V tomto prípade produkuje výkon o 30 konských síl väčší, ako v prípade predchodcu, teda 735 koní. Krútiaci moment je na úrovni 753 Nm. Aby toho nebolo málo, výkon výhradne na zadnú nápravu prenáša 6-stupňová manuálna prevodovka. Zmenami prešiel aj interiér. Najväčšiu pozornosť púta odhalená mechanika prevodovky a radiacej páky. Nechýbajú karbónové doplnky a veci nevyhnutné na pretekárske okruhy. Napríklad ochranný rám, škrupinové sedačky, alebo štvorbodové bezpečnostné pásy.

Foto: Aston Martin
Exit mobile version