Rozvíja filozofiu pôvodného Land Roveru Defender. Mohutný offroad pre vodičov, ktorí ľúbia nestarnúci dizajn v kombinácii s modernými technológiami, však teraz prežíva náročné obdobie.
Ineos Grenadier sa od polovice minulého roka predáva aj na slovenskom trhu. Výrobou automobilu je poverená rakúska spoločnosť Magna Steyr. Grenadier vzniká vo francúzskom Hambachu, teda v bývalej továrni Mercedesu, ktorý tu kedysi vyrábal elektrický Smart. Na pohon slúžia dva motory: trojlitrový benzínový radový šesťvalec s výkonom 288 koní alebo trojlitrový radový šesťvalec spaľujúci naftu s výkonom 252 koní. Obe jednotky pochádzajú od značky BMW a sú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Tlmiče pre Grenadier dodáva Bilstein, nápravy zase Carraro.
Ineos však teraz hlási problém v dodávateľskom reťazci. Jeden z dodávateľov kľúčového komponentu má finančné ťažkosti. Bez neho evidentne nie je možné poskladať kompletné vozidlo. Výrobné linky sa preto museli zastaviť. Spoločnosť meno dodávateľa ani kľúčového komponentu nezverejnila. No problém je zrejmý, pretože komunikuje, že výroba bude obnovená najskôr v roku 2025.
Ineos vo vyhlásení uviedol: „Naša výroba v Hambachu narazila na kritický nedostatok komponentov mimo našu kontrolu, čo spôsobilo prerušenie nášho výrobného plánu. Boli sme na dobrej ceste dosiahnuť do konca tohto roka výrobu viac ako 20 000 áut. Naozaj chceme vyrábať vozidlá pre našich zákazníkov, takže táto pauza je pre nás mimoriadne frustrujúca. Pokračujeme v našom úsilí obnoviť výrobu, aby sme čo najrýchlejšie dobehli dopyt. Momentálne fungujeme podľa konzervatívneho scenára, ktorý by nám umožnil vrátiť sa k plnej miere produkcie začiatkom roku 2025.“
Odloženie produkcie modelu Fusilier
V krátkom časovom slede ide už o druhý vážny problém, s ktorým sa automobilka musí vysporiadať. Vo februári tohto roka Ineos predstavil elektrický offroad Fusilier, ktorý mal prísť do produkcie v roku 2027. Predávať sa mal v dvoch verziách. Jeden plne elektrickej a druhej ako elektromobil s predĺženým dojazdom vďaka malému spaľovaciemu motoru slúžiacemu ako generátor elektrickej energie. Už v júli však Ineos hlásil odloženie týchto plánov na neurčito. Ako dôvody spoločnosť uviedla slabý dopyt spotrebiteľov v Európe po elektrických vozidlách a plány novej vlády Spojeného kráľovstva vrátiť dátum zákazu predaja benzínových a naftových vozidiel späť na rok 2030. To by znamenalo stopku pre hybridnú verziu. Jej vývoj by sa tak na tak krátke časové obdobie Ineosu neoplatil.