startstop

Nový Outlander má 2,4-litrový motor a spotrebu 0,8 l/100 km

Mitsubishi Outlander sa po troch rokoch konečne dostalo aj na európsky trh. Podľa automobilky si to však vyžiadalo množstvo zásadných zmien.

Pôsobenie japonskej automobilky v Európe pravdepodobne v poslednej dobe nikoho nenadchne. Okrem dopredaja pár končiacich modelov sa automobilka sústreďuje na predaj preznačkovaných Renaultov. V zámorí je to však úplne iný príbeh. Ešte v roku 2021 na tamojší trh vstúpila nová generácia celosvetovo obľúbeného SUV, Mitsubishi Outlander, ktorý sme im my, Európania, len ticho závideli. Teraz sa však všetko zmenilo a tento model konečne prišiel aj na náš trh. Spustenie predaja je naplánované na začiatok roka 2025.

Foto: Mitsubishi
Nové auto?

Samozrejme, oproti poslednej tretej generácii predávanej na našom trhu ide o úplne nový model. V porovnaní so štvrtou generáciou predávanou v USA to na prvý pohľad tak nepôsobí. Automobilka však uvádza, že nový Outlander museli pre európsky trh kompletne prekopať. Pre tunajších zákazníkov automobilka zvolila iné pohonné ústrojenstvo. Zvolený plug-in hybridný pohon vďačí 22,7 kWh batérii za čisto elektrický dojazd 86 kilometrov. Detailnejší pohľad na tento pohonný systém odhaľuje pohon všetkých štyroch kolies. Na zadnej náprave sa o to stará elektromotor s výkonom 136 koní a 195 Nm. Menej výkonný elektromotor je umiestnený aj na prednej náprave. Jeho výkon je 115 koní a 255 Nm. Samozrejme, pod prednou kapotou sa ukrýva spaľovací štvorvalec s objemom 2 360 centimetrov kubických. Celkový výkon je tak dostatočných 302 koní. Zaujímavou hodnotou je priemerná spotreba udávaná výrobcom. Podľa nich to novinka zvládne už za 0,8 l/100km.

Foto: Mitsubishi
Nestratí sa v žiadnej situácii

Mitsubishi rozhodne môže zabodovať svojim pohonom. Ten ponúka niekoľko jazdných režimov. Režim Normal je ideálnou kombináciou využitia oboch typov pohonu. V režime EV ponúka čisto elektrickú jazdu až do rýchlosti 130 km/h. Režim Save zachová aktuálnu hodnotu nabitia trakčnej batérie a režim Charge pre dobíjanie batérie počas jazdy. Štvorkolka S-AWC má až sedem jazdných režimov. Nechýbajú klasické ako Normal, Eco a Power. Potom sa však hlásia o slovo bohaté skúsenosti z rally. V rámci toho dostávame módy Tarmac, Gravel, Snow a Mud. Plusom je aj fyzický ovládač týchto nastavení na stredovej konzole.

Foto: Mitsubishi
Ide s dobou

V dnešnej dobe sa automobilky predbiehajú, kto osadí do interiéru väčší displej. Táto disciplína sa dostala až do ďalekého Japonska. Pred vodičom je umiestnený 12,3-palcový prístrojový štít, ktorý má ponúkať vysokú mieru nastavení a výbornú čitateľnosť. Hlavný displej infotainmentu disponuje totožnými rozmermi. Nechýba podpora bezdrôtového zrkadlenia smartfónov, alebo integrovaná navigácia TomTom. Na palube sa nachádza hlasové ovládanie, prostredníctvom ktorého viete ovládať všetky funkcie vozu. Milovníci hudby môžu investovať do prémiového audiosystému Yamaha hneď v dvoch úrovniach. Nechýba obrovské množstvo jazdných asistentov, ktoré sú dnes už viac menej bežné.

 

Exit mobile version