startstop

Toto SUV s dojazdom 1450 km a 667-litrovým kufrom stojí smiešne peniaze

Foto: Dacia

Dacia zverejnila slovenský cenník svojho doteraz najväčšieho auta, ktoré bude naháňať konkurenciu v nabitom C-segmente. 

Dacia Bigster sa nesnaží osloviť doterajších zákazníkov modelu Duster, ale cieli na motoristov, pre ktorých sú súčasné ceny za vozidlá segmentu C jednoducho príliš vysoké. “Existuje 2,8 milióna ľudí [v segmente kompaktných SUV], ktorí sa vrátia k predajcom, aby vymenili auto, ktoré si kúpili pred piatimi rokmi za 30 000 €. To bola priemerná cena pred piatimi rokmi za kompaktné SUV. Dnes je priemerná obchodná cena nad 35 000 €. Tak si istá časť z nich povie, toto si už nemôžem dovoliť, možno pôjdem pozrieť Daciu a Bigster.” Motoristi na Slovensku však môžu počítať s cenami hlboko pod 30-tisíc eur.

V základnej výbave Essential s benzínovým motorom TCe 140, dotykovým 10-palcovým displejom, 4 reproduktormi, 7-palcovým prístrojovým štítom, zadnou parkovacou kamerou, 17-palcovými kolesami, tempomatom a manuálnou klimatizáciou zaplatíte za Bigster len 21 990 eur.

Zdroj: Dacia Slovensko

Dacia Bigster sa bude štandardne dodávať so 17 alebo 18-palcovými kolesami (podľa stupňa výbavy), pre najvyšší stupeň výbavy Journey sú vyhradené 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Čo sa týka farebného zladenia karosérie, objednať bude možné aj dvojfarebné prevedenie s čiernou strechou, čo je v prípade značky Dacia Novinka. Exkluzívnou farbou určenou jedine pre Bigster je modrá Indigo. Celý obvod karosérie je pokrytý odolnými ochrannými prvkami Starkle, s ktorými prišiel už aj nový Duster. Tieto časti sú vyrobené z recyklovaného nelakovaného materiálu odolného voči drobným poškodeniam. Bigster je dlhý 4,57 metra, široký 1,81 metra a vysoký 1,71 metra. Svetlý výška činí 22 centimetrov.

Foto: Dacia

Interiér

Informácie o jazde sú zoskupené na 7 alebo 10,1-palcovom digitálnom prístrojovom štíte (podľa výbavy). Všetky verzie majú štandardne na palubnej doske 10,1-palcový dotykový displej. Obrazovky vizuálne spája elegantná zelená línia. Podľa výbavy ponúkne Bigster aj rôzne typy stredovej konzoly medzi prednými sedadlami. Vôbec prvýkrát v modeli značky Dacia je k dispozícii stredová konzola s lakťovou opierkou, pod ktorou sa nachádza chladená priehradka, indukčná nabíjačka a objemný úložný priestor.

Foto: Dacia

Dacia Bigster stojí na aliančnej platforme CMF-B, pričom automobilka si dala záležať na odhlučnení (akustické čelné sklo, hrubšie okná, lepšie odhlučnenie motora) a lepšom komforte, o čom svedčia napríklad kvalitnejšie materiály, lepšie nastaviteľné sedadlá či dvojzónová klimatizácia. Dacia tiež sľubuje bohatý vnútorný priestor a kufor so základným objemom 667 litrov (VDA). Zadné sedadlá sú delené v pomere 40/20/40, takže Bigster umožňuje prepraviť predmety dlhé až 2,7 metra. Sklápať zadné sedadlá je, samozrejme, možné aj z kufra.

Foto: Dacia

Bigster ďalej využíva potenciál šikovných úchytov YouClip. Vozidlo je štandardne vybavené 5 úchytnými bodmi – na palubnej doske, na boku konzoly spolujazdca, na zadnej strane stredovej konzoly, v kufri a na vnútornej strane dverí batožinového priestoru. Na tieto body je možné upevniť napríklad držiak na tablet, puzdro na uloženie drobností, držiak na smartfón s indukčnou nabíjačkou, vešiak na kabáty alebo zariadenie “3 v 1” kombinujúce držiak na nápoje, háčik na tašku a prenosné svetlo. Bigster prichádza ďalej s bezkľúčovým vstupom a elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru.

Foto: Dacia

Benzín, hybrid aj LPG

Na vrchole ponuky sa nachádza verzia Hybrid 155. Dacia Bigster je vôbec prvým vozidlom skupiny Renault, ktorý je vybavený touto motorizáciou. Pohonná jednotka sa skladá z benzínového štvorvalca s výkonom 107 koní, dvoch elektromotorov, batérie s kapacitou 1,4 kWh a elektrifikovanou automatickou prevodovkou so 4 stupňami pre spaľovací motor a 2 pre elektromotor. Výkon oproti jednotke Hybrid 140 je teda vyšší o 15 koní, krútiaci moment spaľovacieho motora poskočil o 20 Nm na 170 Nm a o 250 kg sa zvýšila aj ťažná sila. Spotreba paliva a emisie by pritom mali klesnúť o 6 %.

Foto: Dacia

Dacia Bigster TCe 140 variant odvodený od jednotky TCe 130. Preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra je doplnený o 48V mild-hybridný systém a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Použitá batéria má kapacitu 0,8 kWh, spotreba paliva klesla na 5,6 l/100 km. Bigster sa bude predávať aj s pohonom na LPG. Dacia vôbec prvý raz ponúkne motor kombinujúci dvojpalivový a mild-hybridný pohon. Pri prevádzke na LPG vypúšťa Bigster v priemere o 10 % menej emisiíCO2. Vďaka dvom nádržiam s celkovým objemom až 99 litrov (50 l na benzín a 49 litrov na LPG) umožní dojazd až 1450 km.

Kto bude mať záujem o variant s pohonom 4×4, musí siahnuť po verzii Bigster TCe 130 s benzínovým mild-hybridom a manuálnou prevodovkou.

Exit mobile version