startstop

Lev, ktorý uvezie aj slona. Pick-up od Peugeotu jazdí na naftu

Foto: Peugeot

Európa nie je naklonená pick-upom. Jednoducho, na starom kontinente si toto auto kúpi len niekto, kto chce vytŕčať z radu. Absolútne opačná situácia je napríklad v USA, ale ani tento kontinent nás v prípade tohto modelu nezaujíma. 

My sa v prípade tohto modelu budeme orientovať skôr na Južnú Ameriku, Stredný východ a Afriku. Tam presne patrí cenovo dostupný model s korbou od francúzskej automobilky. A pritom nejde o žiadneho krpca. Rozmery inovovaného modelu Peugeot Landtrek sú v rámci trhovej triedy: verzia s dvojitou kabínou je dlhá 5,33 metra, verzia s jednou kabínou má dĺžku 5,39 metra, obe so šírkou 1,92 metra. Peugeot tento model aktualizoval a pritom nejde o model so slabým predajom. Landtrek sa naďalej etabluje v segmente jednotonových pick-upov, ktorých ročný trhový potenciál predstavuje 2,5 milióna kusov.

Foto: Peugeot

Až trojica motorov

Peugeot Landtrek sa môže pochváliť naftovým 4-valcovým motorom Multijet s objemom 2 184 cm3 s výkonom 200 koní a štedrým krútiacim momentom 450 Nm. Zaručuje vysoký výkon, pričom svoju účinnosť preukázal aj v iných modeloch automobilky. Kombinuje sa s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. S týmto motorom je k dispozícii aj 6-stupňová manuálna prevodovka. Pridanie tohto motora v závislosti od krajiny má za cieľ pomôcť splniť všetky potreby a prispôsobiť sa každému trhu. Ďalšou možnosťou je 1,9-litrový dieselový motor s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 350 Nm (v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou) a 2,4-litrový benzínový motor s výkonom 210 koní a 320 Nm (k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou prevodovkou). To ukazuje celkovú rozmanitosť a preferencie toho-ktorého trhu.

Foto: Peugeot

Nové a veľké displeje

Moderný dizajn palubnej dosky vylepšeného modelu Peugeot Landtrek sa točí okolo veľkorysej konzoly a veľkého centrálneho 10-palcového HD dotykového displeja. Navyše, rozhranie dotykovej obrazovky je teraz bezdrôtové a je kompatibilné s Apple CarPlay/Android Auto. Prepínače pod centrálnou obrazovkou poskytujú rýchly prístup k základným funkciám. Nový je aj digitálny prístrojový 7-palcový združený prístroj optimalizuje radosť z jazdy a efektivitu, rovnako ako volant, ktorý obsahuje ovládacie prvky adaptívneho tempomatu, ako aj nové logo Peugeot.

Foto: Peugeot

Veľkorysý interiér

V druhom rade je na výber medzi dvoma samostatnými sedadlami s centrálnou lakťovou opierkou a 3-miestnou lavicou Multiflex. Druhá možnosť je výsledkom odborných znalostí značky v oblasti úžitkových vozidiel. Stredovú časť je možné sklopiť a vytvoriť tak lakťovú opierku/pracovnú policu, alebo je možné sklopiť stredovú časť a časť pre cestujúcich na nakladanie predmetov s hmotnosťou do 75 kg. Modularita zadného sedadla vo verzii s dvojitou kabínou je zabezpečená sklopným operadlom, ktoré poskytuje možnosť delenia v pomere 60/40 alebo 100 %. Po sklopení znesú operadlá dodatočnú záťaž. Dve úchytky Isofix navyše zaisťujú bezpečnosť a uloženie detských sedačiek. Kabína je mimoriadne priestranná, so šírkou pre ramená 1,55 metra v druhom rade a minimálnou veľkosťou priestoru pre nohy 50 mm. Pohodlne usadí až šesť cestujúcich (v závislosti od verzie).

Foto: Peugeot

Plejáda systémov

Nový Landtrek má novú permanentnú prevodovku pohonu všetkých štyroch kolies pre vyššiu bezpečnosť a efektivitu na každom type povrchu. Má štyri jazdné režimy, ktoré sa prispôsobia každému použitiu na ceste aj mimo nej: Normal, Sport, Snow a Sand. Informácie na centrálnom displeji uľahčujú jazdu v teréne zobrazovaním informácií o stave prevodovky a diferenciálu, režime jazdy, náklone vozidla, atď. Bezpečnostné prvky sú vylepšené pridaním automatického núdzového brzdenia, adaptívneho tempomatu s funkciou stop & go a detekciou mŕtveho uhla ako štandard. Zadné brzdy navyše používajú kotúče namiesto bubnov. Landtrek si zachováva svoju veľkorysú výbavu, ktorá zahŕňa uzamykateľnú prevodovku 4×2 alebo 4×4 s krátkymi prevodmi, ESP, systém kontroly priľnavosti pri klesaní, varovanie pred opustením jazdného pruhu a pomoc pri odťahovaní.

Exit mobile version