startstop

Točí 12 000 otáčok, má V8 a 900 kg. Legendárna značka áut sa vracia

Foto: De Tomaso

Výroba sériovej verzie De Tomaso P72 sa blíži. Pôjde o úchvatný šperk na kolesách s fascinujúcimi parametrami. 

Naposledy sme o modeli De Tomaso P72 počuli v máji 2022, keď bol prototyp vystavený na Concourse d’Eleganza Villa d’Este v Taliansku. Bol tiež prevezený na Floridu na The Amelia a Miami Concours. To však bolo tri roky po tom, čo značka debutovala s prototypom na Festivale rýchlosti v Goodwoode pri príležitosti svojho 60. výročia. Model je založený na základoch Apollo Intensa Emozione a je poháňaný v strede umiestneným 5,0-litrovým preplňovaným motorom Coyote V8 od spoločnosti Ford, ktorý poskytuje výkon 750 koní a 900 Nm. Vozidlo spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou podobne ako Mustang, od ktorého si požičalo agregát.

Foto: De Tomaso

V obmedzenom počte

Model P72 mal pôvodne vstúpiť do výroby v roku 2022, pričom dodávky sa mali začať niekedy v roku 2023. Spoločnosť však na rok 2024 oneskorila výrobu aj dodávky. De Tomaso P72 je postavený na monokokovom podvozku z uhlíkových vlákien a je skonštruovaný podľa štandardov LMP1. So zakrivenými, hladkými líniami a skleníkovou architektúrou v tvare slzy je P72 inšpirovaný pretekárskymi vozidlami, ktoré sa 60. rokoch zúčastnili pretekov 24 hodín Le Mans. Športový retro štýl P72 s dizajnovými prvkami je inšpirovanými koncepčným vozidlom P70 z roku 1965, ktorý bol výsledkom spolupráce Carrolla Shelbyho a Alejandra de Tomasa, zakladateľa spoločnosti. Obaja predstavili koncept na autosalóne v Turíne.

Foto: De Tomaso

Kabína P72 je mimoriadne sofistikovaná a elegantná. Prešívaná koža pokrýva sedadlá a obloženie dverí. Hliník s diamantovým vzorom pokrýva stred volantu a radiacej páky. Aby bol model čo najexkluzívnejší, svetlo sveta uzrie len 72 kusov. V roku 2019 prišla značka De Tomaso s cenou začínajúcou na 890 000 dolároch pred zdanením. Dnes už vieme, že cena sa vyšplhala na 1,6 milióna eur.

Foto: De Tomaso

Príde ešte silnejší model

Automobilka pracuje aj na výkonnejšom modeli P900. Vyrobí sa len 18 kusov cene 3 milióny dolárov. Ohľadom samotného 6,2-litrového motora, ktorý by sa mal roztočiť až na 12 300 otáčok za minútu, prekoná aj Cosworthov motor V12 pre Gordona Murraya a jeho športiak T.50. Motor je spojený so sekvenčnou prevodovkou Xtrac a údajne váži iba 220 kilogramov. De Tomaso tvrdí, že ide o najľahší a najkratší sériový motor V12. Samotné auto bude mať hmotnosť len 900 kilogramov.

Exit mobile version