startstop

BMW v roku 2024 predalo viac e-áut ako Audi a Mercedes dohromady

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Spoločnosti BMW Group sa v roku 2024 podarilo pokračovať vo svojej rastovej ceste, pričom zákazníkom dodala celkovo 426 594 plne elektrických vozidiel a dosiahla nárast predaja elektromobilov o + 13,5 %.

Značky BMW a MINI zaznamenali dvojciferný rast predaja elektromobilov, pričom k zákazníkom dodali 368 523 (+ 11,6 %) a 56 181 (+ 24,3 %) plne elektrických vozidiel. BMW sa, podobne ako napríklad aj značke Porsche, podarilo zvýšiť dodávky všetkých druhov pohonných jednotiek vo všetkých predajných regiónoch okrem Číny.

Spoločnosť BMW Group si aj v náročných trhových podmienkach udržiava svoju rastovú trajektóriu predajov plne elektrických vozidiel. Svedčí o tom výrazný rast predaja plne elektrických vozidiel, ako aj jasný nárast nových objednávok elektromobilov v Európe,ˮ povedal Jochen Goller, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj. „Sme presvedčení, že v roku 2025 si s našou silnou a rozšírenou produktovou ponukou udržíme rast predaja elektromobilov,ˮ pokračoval Goller.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Dodaných viac než 2,2 milióna vozidiel

Zatiaľ čo dodávky vozidiel spoločnosti BMW Group boli za prvý polrok 2024 v súlade s predchádzajúcim rokom, predajný výkon v druhej polovici roka ovplyvnilo zastavenie dodávok v súvislosti s integrovaným brzdovým systémom (IBS), ako aj so zníženým dopytom v Číne. Spoločnosť preto revidovala svoj plán predaja na celý rok. S celkovým počtom 2 450 804 vozidiel dodaných zákazníkom v roku 2024 tento nový predajný cieľ splnila. Elektrifikované vozidlá predstavovali v roku 2024 až 24,2 % z celkového predaja BMW Group, pričom zákazníci si prevzali 593 215 kusov. Plne elektrické vozidlá dosiahli na celkovom predaji podiel 17,4 %.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Značka BMW dodala zákazníkom za celý rok 2024 celkovo 2 200 177 vozidiel (- 2,3 %). V regióne Európy zvýšila svoj trhový podiel a zaznamenala dvojciferný rast predaja v Taliansku, vo Francúzsku a v Spojenom kráľovstve. Rast predaja zaznamenala aj v USA. S celkovým počtom 206 582 vozidiel dodaných zákazníkom v roku 2024 vzrástol aj predaj divízie M GmbH o + 2,1 % a dosiahol nové historické maximum. Značka MINI, ktorá v minulom roku vynovila celý svoj sortiment, predala celosvetovo 244 915 kusov (- 17,1 %). Vo štvrtom štvrťroku značka medziročne takmer zdvojnásobila predaj elektromobilov na 29 698 predaných vozidiel. Značka Rolls-Royce dodala zákazníkom za celý rok 5 712 kusov (- 5,3 %) vozidiel. Za rovnaké obdobie predala divízia BMW Motorrad 210 408 motocyklov a skútrov (+ 0,6 %) a dosiahla tak ďalší rekordný rok.

Prehľad predajov spoločnosti BMW Group za Q4 a medziročne k decembru 2024

Značka 4. štvrťrok 2024 Medziročný rozdiel v % K decembru 2024 Medziročný rozdiel v %
BMW Group Automotive 696 647 – 2,9 % 2 450 804 – 4,0 %
BMW 616 674 – 2,4 % 2 200 177 – 2,3 %
– BMW M GmbH 60 015 + 2,1 % 206 582 + 2,1 %
MINI 78 231 – 7,5 % 244 915 – 17,1 %
BMW Group elektrifikované1 184 095 + 2,0 % 593 215 + 4,8 %
BMW Group elektromobily 132 542 + 2,9 % 426 594 + 13,5 %
Rolls-Royce 1 742 + 17,9 % 5 712 – 5,3%
BMW Motorrad 46 972 + 6,4 % 210 408 + 0,6 %

1Elektromobily a plug-in hybridy

Predaj značiek BMW a MINI v regiónoch/na jednotlivých trhoch

Región 4. štvrťrok 2024 Medziročný rozdiel v % K decembru 2024 Medziročný rozdiel v %
Európa 267 846 – 1,4 % 947 235 + 0,6 %
Nemecko2 71 777 – 5,8 % 267 285 – 5,3 %
Ázia 261 620 – 8,8 % 960 951 – 10,2 %
Čína 190 892 – 14,0 % 714 530 – 13,4 %
Severná a Južná Amerika 150 450 + 5,8 % 480 994 + 0,2 %
USA 126 257 + 6,5 % 397 652 + 0,5 %

Konkurenčné Audi dodalo v roku 2024 vyše 164 000 plne elektrických automobilov a Mercedes-Benz 185 000 plne elektrických osobných vozidiel. 

Exit mobile version