startstop

Štvorkolesový zabijak s citom pre praktickosť. BMW M3 CS Touring má 550 koní

BMW M3 CS Touring

Foto: BMW

BMW rozširuje svoje modelové portfólio radu CS o M3 Touring. Pod kapotou mu pracuje šesťvalcový radový benzínový motor s výkonom 550 koní.

Okrem zvýšeného výkonu motora má BMW M3 CS Touring upravené naladenie podvozka aj komponenty z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). BMW prízvukuje, že stvorilo vozidlo využiteľné ako na pretekárskej dráhe, tak aj v nespočetných každodenných situáciách, pri voľnočasových aktivitách a na výletoch.

Foto: BMW

Premiéra zbesilého kombi, ktoré dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, sa odohrá už dnes v Austrálii na slávnych 12-hodinových pretekoch na okruhu Bathurst. Dodávky vozidiel prvým zákazníkom začnú prichádzať v marci. M3 CS Touring sa bude spolu s ostatnými variantmi BMW M3 vyrábať v Mníchove.

Foto: BMW

Maximálka 300 km/h

Vyšší výkon šesťvalcového motora v porovnaní s variantom M3 Competition bol dosiahnutý zvýšením maximálneho plniaceho tlaku dvoch mono-scroll turbodúchadiel na 2,1 baru. Maximálny výkon 550 koní dosahuje motor pri 6250 ot./min a krútiaci moment 650 Nm medzi 2750 až 5950 ot./min. Obmedzovač otáčok zasiahne pri 7200 ot./min. Maximálna rýchlosť vozidla je elektronicky limitovaná na 300 km/h. O adekvátny zvukový prejav sa postará M výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami, odľahčeným titánovým zadným tlmičom a dvoma pármi koncoviek lakovaných v matnej čiernej farbe.

Foto: BMW

Motor spolupracuje s osemstupňovou prevodovkou M Steptronic vybavenou radiacim softvérom Drivelogic s tromi rozličnými nastaveniami charakteristiky preraďovania. Vodičovi je k dispozícii aj sekvenčné radenie pádlami pod volantom z uhlíkových vlákien. Krútiaci moment sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom systému xDrive s elektronicky riadenou lamelovou spojkou v rozvodovej skrini. Na zadnej náprave je použitý plne variabilný aktívny diferenciál. Podobne ako pri M3 Competition s pohonom xDrive je možné systém prepnúť do režimu výlučného pohonu zadných kolies.

Foto: BMW

Brzdy a pneu

V základe má BMW M3 CS Touring oceľové brzdy M Compound so strmeňmi nalakovanými červenou alebo čiernou farbou. Na výber sú aj keramické brzdy M Carbon s červenými alebo zlatými strmeňmi. V zozname štandardnej výbavy sa nachádzajú aj kované M disky kolies z ľahkej zliatiny s matnou zlatou bronzovou alebo matnou čiernou povrchovou úpravou. Disky kolies s priemerom 19 palcov na prednej náprave a 20 palcov vzadu štandardne obúvajú okruhové pneumatiky (275/35 ZR19 vpredu, 285/30 ZR20 vzadu). Ako alternatívu k týmto pneumatikám majú zákazníci k dispozícii aj bezplatnú možnosť voľby športových pneumatík s rovnakými rozmermi. V príplatkovej výbave sa objavia aj ultra okruhové pneumatiky.

Foto: BMW

Doplnky z uhlíkových vlákien

Hmotnosť M3 CS Touring bola znížená rozsiahlou aplikáciou plastov vystužených uhlíkovými vláknami (CFRP). Kapota vozidla, predný splitter, predné prívody vzduchu, kryty vonkajších spätných zrkadiel aj zadný difúzor sú vyrobené z tohto materiálu. V interiéri prispievajú k zníženiu hmotnosti M-karbónové škrupinové sedadlá, ozdobné lišty a stredová konzola. Rôzne opatrenia na odľahčenie konštrukcie prinášajú celkové zníženie hmotnosti o približne 15 kilogramov v porovnaní s M3 Competition Touring xDrive. Tuhosť karosérie zvyšuje aj voliteľná odľahčená vzpera, ktorá sa nachádza medzi uloženiami predných tlmičov v motorovom priestore.

Foto: BMW

BMW M3 CS Touring je možné objednať s lakom vo farbách ako zelená British Racing Green, modrá Laguna Seca Blue, biela Frozen Solid White, alebo čierna metalíza Sapphire Black. Typickým dizajnovým prvkom CS predstavuje červené orámovanie strešného spojlera. Predné LED svetlomety svietia rovnakým výrazným žltým svetlom ako pretekárske vozidlá z kategórie GT.

BMW M3 CS Touring
Exit mobile version