Dianie okolo budúceho najdlhšieho cestného tunela Slovenska pokračuje. Zmena zasiahne tunel Višňové, v tomto prípade pôjde o posun jeho oficiálneho otvorenia. Hovorí o tom už nahlas aj ministerstvo dopravy. Zaúradovala totiž súčasná zimná sezóna.
Termín otvorenia tunela Višňové – to je nekonečná sága, ktorá ozaj nemá konca. Pôjde o súčasť novej diaľnice D1, konkrétne v rámci úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Nový tunel má 7,5 kilometra. Pre porovnanie, tunel Branisko meria necelých 5 kilometrov. Napríklad bratislavský tunel Sitina má dĺžku len 1,4 kilometra.
Jedno je jasné: Nič dlhšie ako Višňové sme na Slovensku ešte nepostavili a dlho ani nepostavíme, pokiaľ ide o cestné tunely.
Aktuálne sa črtajú dobré správy pre motoristov. Zima je miernejšia, práce vo Višňovom napredujú. “Zároveň sa rozdelili stavebné práce tak, aby prioritne boli dokončené objekty nevyhnutné pre bezpečné a komfortné užívanie úseku,” informuje MY Žilina.
Termín otvorenia Višňového? Február to zrejme nebude
Diaľničiari si pochvaľujú, že práce konečne pokračujú na základe záväzného harmonogramu. Optimizmus im dodávajú i podpísané dodatky ohľadom stavby.
„Konečne je na stole konkrétny, záväzný a reálny harmonogram prác. Tým sa vyriešili nejasnosti a komplikácie spôsobené rozdelením zákazky na stavebnú a technologickú časť,“ uviedol ešte koncom roka Filip Macháček, generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti.
Tunel Višňové potrebuje technologické vybavenie, ktoré mešká. Nebyť chýb a zdržaní, mohli už motoristi dávno jazdiť po novom úseku D1.
Stanovený oficiálny termín je február 2026, no diaľničiari teraz opatrne hovoria o tom, že ak všetko pôjde ako má, termín otvorenia tunela Višňové by sa mohol stihnúť do konca roka. Konečne.