startstop

Najlepšie EV planéty: Vyzerá ako hračka, no jazdí ako dospelé auto

Hyundai si pre nás pripravil prvé jazdy s mestským elektromobilom Inster v prostredí Prahy a jej okolia. Dva dni strávené testovaním a objavovaním nového mestského elektromobilu, ktorý hrdo nosí titul Svetové elektrické auto roka 2025, nám ukázali, čo nový Hyundai Inster ponúka a aké sú jeho prednosti v reálnych podmienkach.

Hyundai Inster nás milo prekvapil. Je toto najlepší mestský elektromobil?

Hyundai Inster je obratný, tichý a ľahko ovládateľný, čo z neho robí ideálneho spoločníka do hustej mestskej premávky. Parkovanie je s ním hračkou vďaka jeho kompaktným rozmerom a vynikajúcej manévrovateľnosti. Počas druhej fázy testovacích jázd sme zamierili mimo mesta a vydali sa na cestu k hradu Karlštejn. Práve tu sme mohli otestovať, ako si Inster poradí s dlhšími trasami a členitým terénom. Elektromobil sa správal stabilne, podvozok zvládal aj menej kvalitné cesty s prekvapivým komfortom a dojazd sa ukázal ako dostatočný pre bežné denné použitie.

Foto: Hyundai

Po dopoludňajšom jazdení sme si oddýchli v príjemnej reštaurácii Hotel Panská Zahrada v Dobřichoviciach. Po chutnom obede nasledovalo druhé kolo testovacích jázd, tentoraz smerom k priehrade Slapy. Tu sme preverili stabilitu a jazdné vlastnosti na rýchlejších úsekoch ciest, pričom Inster opäť prekvapil svojím vyváženým prejavom a plynulou jazdou.

Foto: Hyundai

Aj keď je Hyundai Inster zaradený do kategórie malých mestských vozidiel, jeho interiér ponúka prekvapivo veľa priestoru. Vďaka inteligentnému rozloženiu interiéru poskytuje dostatok miesta nielen pre vodiča a spolujazdca, ale aj pre pasažierov na zadných sedadlách.

Foto: Hyundai

Priestor aj na spánok

V porovnaní s niektorými modelmi zo segmentu C, ako napríklad modelom i30, ponúka podobný priestor na nohy, čo znamená, že aj dlhšie cesty sú komfortné pre všetkých cestujúcich. Batožinový priestor je síce prispôsobený mestskému využitiu, no pre každodenné potreby plne postačuje.

Foto: Hyundai

Veľkou výhodou modelu je možnosť sklopenia všetkých sedadiel do úplnej roviny, čím vznikne prekvapivo veľký úložný priestor. Táto flexibilita umožňuje nielen prevoz väčších predmetov, ale aj využitie auta na kempovanie. Po jednoduchom sklopení sedadiel sa do interiéru zmestí matrac, vďaka čomu si môžete užiť spontánne prenocovanie pod hviezdami alebo relaxačný víkendový pobyt v prírode bez potreby hľadania ubytovania.

Foto: Hyundai

Hyundai Inster navyše disponuje funkciou V2L (Vehicle-to-Load) s výkonom 3,6 kW, čo znamená, že vozidlo dokáže slúžiť ako zdroj energie pre rôzne elektrické spotrebiče. Pri kempovaní tak môžete pohodlne nabiť notebook, zapojiť kávovar alebo dokonca napájať menšiu chladničku. Táto funkcia robí z modelu Hyundai Inster skutočne všestranného spoločníka nielen na cestách, ale aj pri dobrodružstvách v prírode.

Foto: Hyundai

Batérie a nabíjanie

Inster môže byť vybavený batériou s kapacitou 42 kWh (standard range) alebo 49 kWh (long range). Variant s batériou s kapacitou 42 kWh poskytuje výkon 71 kW (97 k) a dojazd na jedno nabitie 327 kilometrov. Inster s batériou s väčšou kapacitou 49 kWh ponúka maximálny výkon 84 kW (115 k) a dojazd 360 km (pri 17-palcových pneumatikách), resp. 370 km (15-palcové pneumatiky).

Foto: Hyundai

Disponuje trojfázovou palubnou nabíjačkou s kapacitou 10 kW, resp. 10,5 kW, vďaka čomu je možné ho nabiť z 10 na 80 % kapacity pri AC nabíjaní za 4 hodiny a 35 minút. Pri použití rýchleho nabíjania sa tak stane už za 30 minút. Na výber sú štyri úrovne výbav – Comfort, Family, Style a Cross. Od výbavy Family má vozidlo vo výbave tepelné čerpadlo.

Foto: Hyundai

Mestský ideál

Hyundai Inster nás počas dvoch dní presvedčil o svojich kvalitách, a to najmä v oblasti mestskej mobility. S kompaktnými rozmermi, moderným dizajnom a slušným dojazdom je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú dostupný a praktický elektromobil do mesta. Hyundai opäť dokázal, že vie ponúknuť atraktívne a technologicky vyspelé riešenia pre súčasné výzvy v doprave. Inster je dôkazom, že elektromobilita nemusí byť len o veľkých SUV a drahých modeloch – aj malé mestské auto môže byť revolučné.

 

Exit mobile version