startstop

Testy kondície k vodičáku? Slová muža z Ferrari niečo naznačujú

Ferrari Daytona a muž, ktorý cvičí plank

Foto: Ferrari a 123rf.com, koláž startstop.sk

Dnešné superšportové automobily so spaľovacím motorom i elektropohonom sú extrémne rýchle. Ich výkon sa štverá do závratných výšok, zlepšuje sa ich trakcia a vďaka množstvu elektronických asistenčných systémov sú prístupné aj pre relatívne amatérskych jazdcov. Zdá sa však, že automobilky narazili na svoj strop a pri vývoji budúcich automobilov budú zohľadňovať iné parametre ako iba rýchlosť. Mohlo by to znamenať aj návrat manuálnej prevodovky.

Hlavný šéf vývoja produktov Ferrari Gianmaria Fulgenzi počas stretnutia s médiami naznačil smerovanie ikonickej značky, akým sa vydá pri vývoji budúcich produktov. Zdá sa, že hoci je značka Ferrari neodmysliteľne spájaná s rýchlosťou, budúce modely nebudú rýchlejšie ako tie súčasné za každú cenu.

Gianmaria Fulgenzi. Foto: Ferrari

Je to už dlhých 13 rokov, kedy bolo možné naposledy kúpiť Ferrari s manuálnou prevodovkou. Fulgenzi však nevylúčil, že v budúcnosti by Ferrari mohlo postaviť nejaký špeciálny model s ručne radenou prevodovkou namiesto automatu. Mohlo by ísť o niektorý model z radu Icona. “To sú autá ktoré predstavujú naše dedičstvo. Auto, ktoré treba obdivovať a s ktorými sa má jazdiť určitým spôsobom,“ povedal Fulgenzi. Medzi predchádzajúce modely z radu Icona patria Monza SP1, Monza SP2 a Daytona SP3.

Foto: Ferrari

Reinkarnujú Ferrari F40?

Nie je tajomstvom, že snom nového továrenského jazdca tímu F1, Lewisa Hamiltona, je spolupodieľať sa na vývoji moderného športového vozidla inšpirovaného F40. Originálne historické dedičstvo s najnovšími technológiami, karosériou z uhlíkových vlákien, atmosférickým dvanásťvalcovým motorom, manuálnou prevodovkou a aktívnou dynamikou by bola skutočne atraktívna predstava o novom modeli z radu Ferrari Iconic. Fulgenzi sa k špekuláciám nevyjadril, poznamenal však, že Ferrari maximalizuje zábavu a pôžitok za volantom, aby zabezpečilo, že majitelia budú chcieť svoje auto využívať čo najviac.

Mimochodom, posledným automobilom, ktoré talianska automobilka vyrábala s manuálnou prevodovkou, bol model California v roku 2012. Zaujímavosťou je, že na cesty vyšli iba 3 kusy s manuálnou prevodovkou, hoci vozidiel bolo vyrobených viac ako 17-tisíc.

Gianmaria Fulgenzi sa počas stretnutia s médiami dotkol aj ďalšej dôležitej témy, o ktorej výrobcovia superšportových vozidiel neradi rozprávajú. “Dosahujeme limit výkonu našich áut,” priznal a následne dodal: “F1 zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy. Ferrari SF90 XX to dokáže s pohonom všetkých kolies za 2,4, nanajvýš 2,5 sekundy. Pokiaľ ide o svaly a kosti na krku, potrebujete tréning, aby ste takéto zrýchlenie dlhodobo zvládali. Nemyslím si, že všetci naši zákazníci chcú každé ráno cvičiť len preto, aby mohli riadiť naše autá.

Foto: Ferrari

Ferrari tak určite neskončí súboj o výkon so značkami ako McLaren, Lamborghini alebo Bugatti, ale je pravdepodobné, že gradient nárastu výkonu bude v priebehu nasledujúcich 10 rokov menej výrazný. Technický šéf Ferrari vysvetlil, že pokiaľ ide o superšporty s pohonom zadných kolies, ako sú napríklad 296 GTB alebo 296 GTS, čokoľvek s výkonom viac ako 900 koní je príliš veľa pre pneumatiky, podvozok a dokonca aj pre najnovšie asistenčné systémy pre vodiča.

Exit mobile version