startstop

Mazda EZ-60 prichádza ako EV a EREV, zatiaľ bez Wankelu

Mazda EZ-60

Foto: Mazda

Mazda na autosalóne v Šanghaji predstavila svoje nové elektrické SUV s názvom EZ-60.

Podobne ako v prípade modelu Mazda 6e, aj EZ-60 má čínske korene. Mazda však plánuje vozidlo predávať aj v iných regiónoch sveta a dočkáme sa ho pravdepodobne aj v Európe.

Foto: Mazda

Mazda doteraz vyvinula jediný vlastný elektromobil – model MX-30, ktorý však trhom zostal nepochopený a jeho predaj je minimálny. Pred uvedením celkom novej generácie elektrických vozidiel vlastného vývoja sa Mazda spolieha na čínsku štátnu automobilku Changan. V spolupráci s ňou bol vyvinutý aj elektromobil Mazda 6e, ktorý sa len prednedávnom začal oficiálne predávať aj na slovenskom trhu. Ako píše portál CarNewsChina, sedanu EZ-6 sa v období od novembra 2024 do februára 2025 predalo 4 329 kusov, čo zasa nie je až také oslnivé číslo.

Foto: Mazda

V Európe sa nové SUV bude predávať pravdepodobne pod názvom CX-6e. Ide v podstate o sériovú verziu konceptu Arata. Mazda EZ-60 čerpá z nového dizajnového jazyka predstaveného na modeli 6e s tenkými LED dennými svetlami namontovanými vysoko na čelnej maske. Spodná časť mriežky je tiež ohraničená LED pásom. Z profilu zaujmú kamery namiesto klasických spätných zrkadiel. Nové SUV meria 4 850 mm na dĺžku, je široké 1 935 mm a vysoké 1 620 mm. Rázvor osí kolies je dlhý 2 902 mm.

Foto: Mazda

Tlačidlá zmizli

Interiér má dvojfarebnú farebnú schému, pričom jeho najvýznamnejším prvkom je 26,45-palcový 5K ultraširoký displej. Fyzické tlačidlá vo veľkej miere chýbajú, čo naznačuje, že väčšina operácií sa bude vykonávať prostredníctvom obrazovky alebo hlasového vstupu. Prítomný je audiosystém s 23 reproduktormi a podporou Dolby Atmos. Zadný ovládací dotykový displej umožňuje cestujúcim upraviť nastavenia klímy a zábavy.

Foto: Mazda

 

Batožinový priestor má podľa všetkého základný objem 350 litrov (po sklopení sedadiel 2 036 litrov), plus pod prednou kapotou sa nachádza úložný priestor s objemom 126 litrov. Súčasné vozidlá značky Mazda sú známe analógovým poňatím, pričom aj na ovládanie funkcií multimediálneho systému používa intuitívny otočný ovládač. Trendy na čínskom trhu sú však iné a kým Mazda nevyvíja svoje elektromobily sama, ale s čínskymi partnermi, bude sa musieť zrejme prispôsobiť. Uvidíme, či európska verzia napokon neprejde nejakou úpravou, hoci to príliš nepredpokladáme.

Foto: Mazda

Okrem čisto elektrickej verzie s dojazdom okolo 600 km bude Mazda EZ-60 k dispozícii aj ako EREV. Spaľovacím generátorom na predĺženie dojazdu sa stane 1,5-litrový motor s výkonom 98 koní, pričom o pohon vozidla sa bude starať elektromotor s výkonom 258 koní. Energia sa bude ukladať do lítium-železo-fosfátovej batérie s kapacitou 31,73 kWh, ktorá vystačí na dojazd 160 km. Kombinovaný dojazd by mal podľa Mazdy presiahnuť vzdialenosť 1000 km.

Foto: Mazda
Exit mobile version