startstop

Škoda si nemôže dovoliť novú jedáleň, pretože VW nepodniká čestne

Foto: Škoda

Dvojtýždenník Škodovácký odborář kritizuje manažérske rozhodnutia vedenia koncernu Volkswagen. Ten opäť musí platiť pokutu za nepoctivé podnikanie a skladať sa na ňu bude aj značka Škoda.

Chyby, ktorých sa v poslednej dobe dopúšťa vedenie koncernu Volkswagen, ohrozujú niektoré investície v automobilke Škoda Auto, píše dvojtýždenník vydávaný odbormi mladoboleslavskej automobilky podľa správy ČTK, ktorú spracoval český motoristický portál Garáž.cz. Podľa Škodováckeho odborářa musí zisková Škoda odovzdávať peniaze do centrály Volkswagenu a potom jej chýbajú na jej miestne projekty.

Chyby manažmentu v koncerne Volkswagen nemajú konca a na obzore je ďalšia veľká pokuta za kartelovú dohodu,” píše Škodovácký odborár vo svojom najnovšom vydaní. Európska komisia na začiatku apríla udelila 15 automobilkám a Európskej asociácii výrobcov automobilov pokuty v celkovej výške 458 miliónov eur. Dôvodom je kartel v recyklácii vozidiel s ukončenou životnosťou. Najvyššiu pokutu 127,7 milióna eur zaplatí práve koncern Volkswagen. Na kartelovú dohodu upozornila spoločnosť Mercedes-Benz, ktorá tak obišla bez pokuty. O kauze kartelovej dohody sme písali TU

Podľa odborov je kartelová dohoda systémové zlyhanie. “Bohužiaľ, potom nedokážeme postaviť ani novú jedáleň v oblasti tzv. nového závodu tak, ako bolo sľubovaných za cca 11 miliónov eur, pretože všetky zarobené peniaze musíme odovzdávať do centrály Volkswagenu,” uviedol Škodovácký odborář.

Foto: Škoda

Odborom sa nepozdáva ani otvorenie nového závodu vo Vietname

Odbory kritizujú aj ďalšie rozhodnutia, s ktorými sú spojené neprimerané výdavky, ako napríklad prenájom kampusu L&K alebo prenájom novej prevádzky na kompletizáciu batérií. Škodovácký odborář takisto nie je presvedčený, že automobilke pomôže nedávne zmäkčenie smernice na emisné limity a ich rozloženie na nasledujúce tri roky. Európska komisia zmenila pôvodné emisné predpisy tak, aby automobilky vykazovali priemerné flotilové emisie nie za každý kalendárny rok, ale na naplnenie emisných cieľov majú až trojročné obdobie. Stále však platí, že každá automobilka musí predávať viac čisto elektrických vozidiel. Hoci predaj elektromobilov v Európe rastie, objemy predaja stále nie sú až také vysoké, aby automobilovým spoločnostiam nehrozili sankcie za nedodržiavanie emisných limitov. 

Šéf odborov Jaroslav Povšík podľa ČTK tiež vyzval na obozretnosť v prípade nedávno otvoreného závodu vo Vietname. “Nesmie to byť ďalšia čierna diera na peniaze ako napríklad Aurangábád alebo Rusko. To už by bolo nad naše sily,” myslí si Povšík. Vietnamský závod je určený na montáž modelov Kushaq a Slavia. Vietnam je prvou veľkou krajinou regiónu ASEAN, kde Škoda začala pôsobiť. Vietnamský trh má byť pre automobilku bránou na vstup do okolitých krajín ako sú Thajsko, Malajzia alebo Indonézia.

Exit mobile version