Mercedes v poslednom období zoštíhľuje svoje modelové portfólio. V roku 2026 bude ešte redšie, keďže príde k ukončeniu výroby ďalších dvoch modelov.
Portál Automotive News Europe informuje, že výroba modelov Mercedes-Benz Citan a Trieda T vrátane ich elektrických súrodencov bude ukončená v polovici roka 2026. Automobilka totiž presunie ťažisko svojej ponuky úžitkových vozidiel na ziskovejšie modely. Tie budú stáť na celkom novej podvozkovej platforme. Napokon, koncept novej Triedy V by sme mali mať možnosť vidieť už tento mesiac.
Ukončenie výroby Triedy T a Citanu je odôvodnené ukončením výroby Renaultu Kangoo, od ktorého sú odvodené a ktoré sa vyrábajú v závode značky Renault v Maubeuge v severnom Francúzsku. Na tomto mieste vzniká aj Nissan Townstar, ktorého výroba bude pokračovať. Renault ukončenie výroby modelov Kangoo, Citan a T potvrdil.
Mercedes-Benz tak pretrhne väzby na alianciu Renault-Nissan a sústredí sa skôr na svoj rad úžitkových vozidiel, ktoré tvoria modely ako Vito, Trieda V a Sprinter. Tie sú pre samotnú automobilku aj výhodnejšie, pretože ich predáva s vyššou maržou.
Zaujímavosťou je, že divízia dodávok generuje automobilke vyššie marže ako jej divízia osobných automobilov. Kým Mercedes-Benz predpokladá, že tento rok dosiahne maržu pre dodávky okolo 10-12 %, v prípade osobných vozidiel je predpoklad 6-8 %. Mercedes v predchádzajúcom roku dosiahol predaj 405 610 dodávok, čo bolo medziročne o 9 % menej. Predaj modelu Citan klesol o 3 percentá na 23 351 kusov a objem Triedy T sa znížil o 31 percent na 5 117.
Koncept novej Triedy V už 23. apríla
Nová generácia elektrických dodávok bude stáť na platforme Van.EA a po cestách začne jazdiť v roku 2026. Koncept prvého vozidla stojaceho na tejto platforme uvidíme už na autosalóne v Šanghaji 23. apríla. Pôjde o štúdiu nasledujúcej generácie Triedy V, ktorá však bude veľmi blízka sériovému prevedeniu. Nová generácia dodávok značky Mercedes-Benz bude zdieľať viac ako 70 % svojich dielov, čím sa zjednoduší ich výroba a znížia sa náklady.
Mercedes v minulosti spolupracoval s Renaultom aj na vývoji a výrobe modelov Smart ForFour a pick-upe Triedy X. Ani jeden z týchto modelov nebol nejak zvlášť predajne úspešný. Výroba pick-upu triedy X bola ukončená už po troch rokoch.