Hyundai podporuje záujem Američanov o mohutné SUV s tromi radmi sedadiel. Na autosalóne v New Yorku mala premiéru celkom nová generácia modelu Palisade.
Hyundai Palisade, vlajková loď značky na trhu v USA, prichádza so vskutku veľkolepým dizajnom. Prednú aj zadnú časť charakterizujú výrazné vertikálne svetlomety s horizontálnym svetelným podpisom. Práve ten vyjadruje širší postoj a zároveň zvýrazňuje výraznú mriežku chladiča s aktívnymi žalúziami prúdenia vzduchu. Horizontálna línia kapoty sa spája so vzpriamenejším A-stĺpikom. Dokonca aj s týmto odvážnym, vzpriameným vzhľadom sa podarilo dosiahnuť pozoruhodný súčiniteľ aerodynamického odporu vzduchu karosérie 0,31, čo je jedna z najnižších hodnôt v segmente.
Predný previs sa skrátil, celková dĺžka však narástla. Dlhší je aj rázvor, čo sľubuje ešte viac miesta na sedadlách vrátane tretieho radu. Hyundai Palisade používa maximálne 21-palcové kolesá a väčšiu plochu presklenia pre lepšiu viditeľnosť a zaplavenie kabíny prirodzeným svetlom.
Stredová konzola je tvarovaná tak, aby zlepšila priestor na sedadlách, pričom je obklopená prémiovými materiálmi inšpirovanými luxusným bytovým zariadením. Stredová konzola a lakťová opierka boli navrhnuté nielen pre pohodlie, ale aj pre zlepšenie ergonomickej stability vodičových rúk pri obsluhovaní ovládacích prvkov vozidla. Bezdrôtová nabíjacia podložka s výkonom 15 W a integrovaným ventilátorom na chladenie zariadenia je ideálne umiestnená v stredovej konzole. Palisade je vybavený taktiež audiosystémom Bose so 14 reproduktormi a zakriveným digitálnym prístrojovým panelom s dvoma 12,3-palcovými displejmi.
Pohodlie pre cestujúcich aj vodiča
Hyundai Palisade teraz ponúka inovatívne relaxačné sedadlá pre pasažierov v prednom a druhom rade poskytujúce veľkorysé možnosti nastavenia sklonu operadiel doplnené o vysúvateľné opierky nôh, ktoré pomáhajú znižovať únavu pri dlhšom sedení. Štandardom pre Palisade je 8 samostatných sedadiel. Kapitánske kreslá v druhom rade majú funkciu vyhrievania aj ventilácie. Ovládanie sedadiel v druhom aj treťom rade je možné vykonávať z batožinového priestoru aj z prostredia sedadla vodiča. Tradičné držiaky na poháre a 100-wattové porty USB-C sú ľahko prístupné v každom rade sedadiel. Sedadlá v treťom rade sú tiež vyhrievané.
Palisade je prvým vozidlom značky Hyundai s dvoma vstavanými kamerami, ktoré dokážu nahrávať celý priebeh jazdy. Kamery tiež spolupracujú s rôznymi senzormi vozidla a automaticky zaznamenávajú pohyb v blízkosti vozidla aj pri parkovaní. Video segmenty sú prístupné cez displej hlavnej jednotky alebo offline pomocou MicroSD karty. Podobne ako Santa Fe, aj Palisade ponúka UV-C sterilizačný priestor v úložnom priestore stredovej konzoly. Dostupné digitálne stredové spätné zrkadlo využíva širokouhlú kameru namontovanú na zadných výklopných dverách, ktorá pomáha vodičovi vidieť dianie za vozidlom, keď zadnému oknu prekážajú cestujúci alebo náklad.
Myslí aj na zabudnuté deti
Systém Advanced Rear Occupant Alert monitoruje oblasť zadných sedadiel a zisťuje pohyby detí a automaticky pripomína vodičom, aby pri vystupovaní z vozidla skontrolovali zadné sedadlá. Ak systém po odchode vodiča a uzamknutí vozidla zaznamená pohyb na zadných sedadlách, môže zatrúbiť a poslať upozornenie na smartfón vodiča cez Bluelink. Systém je navrhnutý tak, aby zabránil zabudnutiu detí v aute, ale môže pomôcť aj v prípade, že sa dieťa omylom v aute zamkne.
Palisade 2026 podporuje najnovšiu verziu digitálneho kľúča Hyundai 2.0 Premium, ktorý umožňuje majiteľom nechať kľúč od auta doma a používať smartfón alebo inteligentné hodinky na zamykanie, odomykanie a štartovanie vozidla. Digitálne kľúče je možné zdieľať aj s rodinou a priateľmi. K dispozícii je aj Wi-Fi hotspot s funkciou vstavaného hlasového asistenta Alexa. Keď príde čas zastaviť sa na tankovanie alebo parkovanie na platených parkovacích miestach, technológia platby v aute Hyundai Pay uľahčuje bezpečné platenie za služby pomocou dotykovej obrazovky.
Motorizácie
Hyundai vybavil Palisade dvoma možnosťami pohonu. Prvou je nový 3,5-litrový benzínový atmosférický motor V6 s výkonom 287 koní a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Táto štandardná hnacia sústava je k dispozícii v konfiguráciách s pohonom jednej alebo oboch náprav. Druhou alternatívou je po prvýkrát aj hybridný variant. 2,5-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 258 koní je doplnený o dva elektromotory namontované v 6-stupňovej automatickej prevodovke, pričom celkový kombinovaný výkon pohonnej sústavy je 329 koní. Hyundai tvrdí, že s touto úspornejšou motorizáciou dosiahne vozidlo dojazd až 990 km.