startstop

Skončia s výrobou malých áut? Svet s nádejou pozerá na BMW

Foto: BMW

BMW radu 1 sa v priebehu nasledujúcich troch rokov vráti s radikálne prepracovanou štvrtou generáciou. Na rozdiel od konkurencie chcú Bavori pokračovať so svojim základným modelom aj v nasledujúcich rokoch. 

Keďže Mercedes-Benz sa pripravuje na definitívne vyradenie triedy A na konci svojej súčasnej generácie a Audi ukončuje výrobu modelov A1 a Q2, BMW podľa magazínu Autocar tvrdí, že jeho najmenšie auto zostáva dôležitou súčasťou portfólia a model novej generácie bude vstupným bodom do novej rodiny vozidiel Neue Klasse. BMW uvedie tento nový rad elektromobilov v septembri predstavením druhej generácie modelu iX3 na autosalóne v Mníchove a čoskoro nato bude nasledovať úzko príbuzná nová generácia radu 3.

Jednotka dostala zelenú

Nedávno boli spozorované aj prototypy pre Neue Klasse X5 a súčasná séria 5 prejde zásadnou konštrukčnou zmenou, aby sa zosúladila so svojimi novými súrodencami. BMW síce oficiálne nepotvrdilo plány na novú sériu 1, ale produktový šéf BMW Bernd Körber povedal, že hatchback radu 1 má v Mníchove stále kľúčovú úlohu. “Sme globálny hráč a pokrývame celé portfólio. Vstupné modely zohrávajú veľmi dôležitú úlohu z rôznych dôvodov,” povedal Körber na autosalóne v Šanghaji. “V prvom rade si vezmite trhy ako Taliansko a Francúzsko, kde má séria 1 v niektorých regiónoch podiely 20, 30, 40 %. Ak chcete byť globálnym hráčom, musíte sa postarať aj o trhy, kde je podiel série 1 extrémne vysoký, inak riskujete, že ich stratíte.” Körber tiež uviedol, že ponuka modelov BMW za nižšiu cenu ako typicky vo veľkých objemoch predávané modely sedanov a SUV je dôležitá v kontexte rozšírenia dosahu značky a diverzifikácie jej cieľového trhu.

Foto: BMW

Pre mladých

BMW radu 1 je obzvlášť dôležité pre mladších zákazníkov. Ak chcete udržať značku mladú, ak chcete rozvíjať zákazníkov vo svojom portfóliu, toto je veľmi dôležité.” Nakoniec povedal, že zotrvanie na notoricky náročnom trhu s malými automobilmi s nízkou maržou pomôže BMW byť čo najkonkurencieschopnejším a najefektívnejším vo všetkých svojich segmentoch. “Musíte odolať výzve a podobný príbeh je aj s Mini. Veľa schopností vo flexibilite a nákladovej efektívnosti získate práve v segmente malých áut. Ústup zo segmentu malých áut znamená, že sa dostanete z výzvy byť nákladovo najefektívnejším hráčom.

Na podrobnosti si počkáme

Körber však, pochopiteľne, neposkytol žiadne podrobnosti o ďalšej generácii BMW radu 1, ale očakáva sa, že dorazí okolo roku 2028. Ssúčasné auto bolo aktualizované len nedávno a BMW plánuje dokončiť zavedenie modelov Neue Klasse naprieč všetkými segmentmi v priebehu nasledujúcich štyroch rokov. Rovnako ako ďalšie príbuzné modely, aj v prípade radu 1 sa očakáva, že nová generácia bude naďalej ponúkaná aj s výberom spaľovacích pohonných jednotiek, takže na trhu zostane konkurentom pre VW Golf, Audi A3 a zároveň bude čeliť novým súperom v podobe vozidiel ako napríklad Cupra Born alebo Renault Megane E-Tech.

Exit mobile version