startstop

Veľa vodičov nepozná túto funkciu tiesňovej linky. Je to veľká chyba

Vedeli ste, že na číslo 112 môžete posielať tiesňové SMS správy? Je to naozaj tak a takáto možnosť skutočne existuje, hoci o nej mnohí netušia. Tiesňové SMS správy sú navrhnuté špeciálne pre prípady, keď nie je možné uskutočniť hlasový hovor.

Pre koho sú tiesňové SMS správy určené? Ide o osoby so zdravotným postihnutím, teda napríklad sluchové postihnutie alebo poruchy reči, ktoré znemožňujú hlasový hovor.

Rovnako tak úrady počítajú, že môžu nastať nebezpečné situácie, kedy sa oplatí poslať SMS namiesto telefonátu na tiesňovú linku 112. “Ak by hlasový hovor mohol ohroziť volajúceho, napríklad pri násilnom incidente, únose alebo inom riziku,” ilustruje možné prípady ministerstvo vnútra SR na oficiálnom Facebooku.

Tiesňové SMS správy a odporúčaný obsah

Ak vás zaujíma, ako majú tiesňové SMS správy vo všeobecnosti vyzerať, máme pre vás hneď niekoľko dobrých rád a odporúčaní.

V prvom rade, buďte struční a jasní. Operátori musia rýchlo pochopiť situáciu bez ohľadu na to, či telefonujete alebo píšete textovú správu.

Vždy zadajte presné miesto, uveďte určite adresu alebo orientačné body. Snažte sa pridať dôležité informácie, ktoré pomôžu záchranným žložkám nájsť miesto, kam musí doraziť čo najskôr pomoc.

V neposlednom rade popíšte situáciu, použite heslá ako napríklad „požiar“, „dopravná nehoda“, „zdravotný problém“.

Zdroj: ZAMED

Čo nasleduje ďalej?

Tiesňové SMS správy majú samozrejme aj pokračovanie po ich odoslaní, a to vyzerá nasledovne: Operátori na čísle 112 môžu odpovedať na vašu SMS správu alebo požiadať o dodatočné informácie.

“Berte do úvahy, že vybavenie SMS správ môže trvať o niečo dlhšie ako hlasový hovor,” uzatvára ministerstvo vnútra a apeluje tak na občanov v súvislosti s týmto komunikačným kanálom tiesňovej linky.

Tiesňová linka u nás funguje 22 rokov

Slovensko zaviedlo tiesňovú linka 112 od 1. júla 2003. K oficiálnemu zavedeniu jednotného európskeho čísla tiesňového volania 112 došlo v Európe po prvý raz v roku 1991.

Číslo tiesňového volania 112 slúži na privolanie záchranných zložiek integrovaného záchranného systému v prípade, keď je ohrozený ľudský život, zdravie, majetok, životné prostredie alebo verejný poriadok.

Volať na číslo tiesňového volania 112 možno bezplatne a nepretržite, 24 hodín denne, z akéhokoľvek telefónu – pevnej linky, mobilu, telefónnej búdky.

Exit mobile version