Audi rozširuje portfólio A6 o dva plug-in hybridné modely, ktoré kombinujú maximálnu efektivitu a komfort s vysokým výkonom.
Modely Audi A6 e-hybrid quattro poskytujú športový a pohodlný zážitok z jazdy vďaka elektrifikovanej dvojspojkovej prevodovke v spojení s pohonom quattro ultra. Prispieva k tomu aj riadenie všetkých kolies, ktoré je súčasťou štandardnej výbavy všetkých variantov A6 e-hybrid. Umožňuje dynamické ovládanie natáčaním zadných kolies o päť stupňov v opačnom smere ako predné kolesá pri rýchlosti približne do 60 km/h. Tým sa znižuje polomer otáčania, vďaka čomu je vozidlo agilnejšie v mestskej premávke a ostrých zákrutách. Pri stredných a vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá otáčajú rovnakým smerom, čo umožňuje stabilné a ešte presnejšie ovládanie.
Varianty Audi A6 so systémovým výkonom 270 kW a štandardnou výbavou exteriéru S line vyzerajú ešte športovejšie, pretože čierna maska Singleframe má väčšiu konštrukciu a predné otvory na prívod vzduchu, rozdelené na dve časti, majú výraznejší dizajn. Posledné menované sú vyhotovené matným antracitovým chrómom, rovnako ako ozdobný kúsok okolo difúzora so športovejším dizajnom. Dynamický vzhľad dopĺňa športové odpruženie s pevnejšími pružinami/ladením tlmičov, ktoré znižuje A6 e-hybrid o 20 milimetrov v porovnaní so štandardným odpružením. Súčasťou sú aj devätnásťpalcové kolesá a červené brzdové strmene.
Vo vnútri bude ticho
Zvuková izolácia vo vozidle sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom zlepšila až o 30 %. Tesnejšie utesnené okná a optimalizované tesnenie dverí zaisťujú príjemnejšiu akustiku v interiéri, čím zlepšujú pohodu na palube. Tesnenie dverí batožinového priestoru na sedane tiež výrazne znižuje hluk vetra. Voliteľné akustické zasklenie je teraz k dispozícii pre okná zadných dverí, ako aj pre predné bočné okná. Novo vyvinuté puzdrá uchytenia motora a prevodovky zaisťujú plynulejšiu a tichšiu jazdu. Optimalizovaný bol aj tvar zubov prevodovky, čo prospieva aj akustike S tronic.
Vyššia kapacita a rýchlejšie nabíjanie
Plný krútiaci moment systému je k dispozícii aj pri takmer voľnobežných otáčkach – pôsobivých 500 Nm so systémovým výkonom 270 kW a 450 Nm so systémovým výkonom 220 kW.
Audi zvýšilo kapacitu novej vysokonapäťovej batérie v zadnej časti vozidiel na 25,9 kWh (čistých 20,7 kWh), čo je v porovnaní s predchodcom nárast približne o 45 percent. Naopak, potrebný inštalačný priestor sa vzhľadom na výrazne zvýšenú kapacitu zväčšil len mierne. Batéria má rozmery 962 × 996 × 177 milimetrov. Ďalej rozvinutá a výrazne optimalizovaná interakcia medzi mechanickou trecou brzdou a rekuperáciou energie prostredníctvom elektromotora tiež zlepšila individuálne nastaviteľný výkon rekuperačného brzdenia. Články batérie sú usporiadané v jednej vrstve kvôli dostupnému priestoru v zadnej časti vozidla. Celá nárazová štruktúra je zabudovaná v kryte batérie.
Každý prizmatický článok ukladá o 46 percent viac energie ako články používané predtým. Každý článok má kapacitu nabíjania 70 ampérhodín. Surovinové zloženie 102 článkov umožňuje vyššiu hustotu energie. Energia batérie je zviazaná do šiestich zásobníkov, každý so 17 článkami. Maximálny možný nabíjací výkon striedavým prúdom sa zvýšil z dvojfázových 7,4 kW na trojfázový 11 kW v závislosti od príslušnej infraštruktúry. Vďaka tomuto zvýšenému výkonu sa doba nabíjania vysokonapäťovej batérie z 0 na 100 percent skrátila na 2,5 hodiny.
