Mitsubishi sa doteraz sústredilo najmä na predaj plug-in hybridných vozidiel. Napríklad taký Outlander patrí medzi najpredávanejšie hybridy do zásuvky v Európe. Lenže aj japonská značka potrebuje znižovať flotilové emisie, a preto prichádza na trh po dlhej prestávke s ďalším plne elektrickým vozidlom. Nesie pritom známy názov Eclipse Cross.
Mitsubishi pritom má s plne elektrickými vozidlami rozsiahle skúsenosti, veď model i-MiEV bol jeden z vôbec prvých sériovo vyrábaných elektromobilov na svete. Eclipse Cross, postavený na báze Renaultu Scénic, vstupuje do segmentu elektrických SUV nižšej strednej triedy, pričom bol navrhnutý najmä na cestovanie. Modelu tak nebudú robiť problém každodenné jazdy do práce ani dlhšie trasy, pretože dojazd na jedno nabitie je podľa normy WLTP až 600 kilometrov.
Rozmery a objemy
Nový Eclipse Cross má svoj charakter postavený na robustnom vzhľade, ktorý je ďalším vývojovým stupňom typickej prednej časti s názvom Dynamic Shield. Trojrozmerný voštinový raster symbolizuje novú éru Mitsubishi. Eclipse Cross je vybavený 19 alebo 20-palcovými kolesami, pričom stojí na aliančnej platforme CMF-EV s dĺžkou 4 470 mm, šírkou 1 860 mm a výškou 1 570 mm. Základný objem batožinového priestoru je v prípade posunutia zadných posuvných sedadiel úplne dopredu 478 litrov, po ich sklopení tento priestor narastie na 1 670 litrov.
Dojazd až 600 kilometrov
Model ponúkne dve varianty batérie s cieľom uspokojiť rôznorodé potreby zákazníkov, synchrónny elektromotor s permanentným magnetom v dvoch výkonových verziách a hneď niekoľko možností nabíjania. Mitsubishi však zatiaľ komunikuje len verziu s dlhým dojazdom vybavenú 87 kWh batériou, tepelným čerpadlom, elektromotorom s výkonom 160 kW/218 k a krútiacim momentom 300 Nm. Tá zrýchli z 0 na 100 km/h v priebehu 8,4 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 170 km/h. Nový Eclipse Cross podporuje nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až do 22 kW. Na rýchlonabíjacích staniciach bude možné využiť nabíjací výkon do 150 kW.
Pre tých užívateľov, ktorí sa chcú správať čo najekologickejšie, je tu funkcia Eco Score, poskytujúca spätnú väzbu o spôsobe jazdy. Prostredníctvom centrálnej obrazovky sa vodič v cieli cesty dozvie celkové skóre z maximálnych 100 bodov na základe používania akceleračného pedála a schopnosti predvídať. Ak by sa chcel užívateľ zlepšiť, vozidlo môže zaistiť ekologické koučovanie s radami na základe dosahovaného skóre, vrátane tipov ohľadom všeobecného štýlu jazdy, zrýchľovania a predvídavosti.
Interiér a konektivita
V kabíne nájdeme 12,3″ displej infotainmentu. Vertikálne orientovaná obrazovka s pomerom strán 3:4 a rozlíšením 960 x 1280 pixelov prehľadne poskytuje všetky informácie. Stredová obrazovka je doplnená 12,3″ digitálnym prístrojovým štítom. Zákazníci si budú môcť prepojiť svoj digitálny život s vozidlom prostredníctvom integrovaných služieb Google, ako sú Mapy Google, Google Play a Asistent Google. Prístup k hudbe a podcastom zjednodušuje podpora pripojenia cez Android Auto a Apple CarPlay. Dobrá muzika sa bude dať vychutnať vďaka hudobnému systému Harman & Kardon. Mobilné aplikácie Mitsubishi Motors navyše používateľom sprístupňuje dôležité informácie a diaľkovo poskytované služby pre plnú kontrolu v kabíne aj zvonku vozidla. Kabínu môže zaplavovať svetlo prostredníctvom panoramatickej sklenej strechy s elektrochromatickou technológiou, vďaka ktorej si cestujúci môžu stlačením tlačidla jednoducho nastaviť jej priesvitnosť. LED ambientné osvetlenie ponúka 48 rôznych odtieňov farieb.
8-ročná záruka
Nový Eclipse Cross sa môže oprieť o predĺženú osemročnú záruku Mitsubishi, ktorá za splnenia konkrétnych podmienok pridáva tri roky navyše. To znamená, že zákazník má nárok na záručné krytie po dobu až ôsmich rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). Výroba nového Eclipse Cross bude zahájená v poslednom štvrťroku 2025 vo francúzskom závode Douai, kde sa tento model pripojí k sesterskému SUV s názvom Grandis. K dispozícii budú štyri stupne výbav – Inform, Invite, Intense a Instyle.