Nemožno poprieť, že náskok čínskych automobiliek v oblasti elektromobility je veľký a európske značky majú čoraz väčší problém sa presadiť vo vysoko konkurenčnom boji. Pri spaľovacích motoroch to bolo doteraz naopak, čo súvisí s dlhým historickým vývojom spaľovacích motorov na starom kontinente. Lenže čoraz viac investícií smeruje do elektromobility a spaľovacie motory sa už nevyvíjajú takým rýchlym tempom ako kedysi. Čínsky koncern Chery však ukazuje, že technológie spaľovacích motorov, najmä v oblasti tepelnej účinnosti, sa stále majú kam posúvať.
Hoci čoraz viac výrobcov sa orientuje na zdokonalenie technológií pre plne elektrické autá, aj spaľovacie motory určené najmä pre integráciu do hybridných systémov sa môžu ďalej zlepšovať. Svedčí o tom najnovší motor od skupiny Chery, ktorá pre vozidlá značiek Omoda a Jaecoo, ktoré pôsobia aj v Európe a na Slovensku, predstavila na medzinárodnom samite spaľovací motor so 48-percentnou tepelnou účinnosťou. Spoločnosť je totiž presvedčená, že hybridy zostanú v nasledujúcich rokoch najpraktickejšou cestou k znižovaniu globálnej spotreby energie, kým automobilový priemysel definitívne neprejde na výhradne plne elektrické vozidlá.
Dosiahnutie 48-percentnej tepelnej účinnosti predstavuje významný technologický skok. Súčasný priemer v odvetví je okolo 38 až 43 %. V praxi sa každý získaný percentuálny bod premieta do zhruba 2,5-percentného zníženia spotreby paliva. Okrem účinnosti zohráva vyšší tepelný výkon priamu úlohu aj pri znižovaní emisií CO2. Predstavený motor má niekoľko úplne nových, priam radikálnych technických inovácií. Disponuje kompresným pomerom až 26:1 (kompresný pomer vyjadruje, vyjadruje, koľkokrát sa zmes vzduchu a paliva stlačí vo valci počas kompresného zdvihu piesta), 35 % recirkuláciou výfukových plynov (EGR) a pokročilými tepelnoizolačnými nátermi. Všetky tieto technológie spolu znižujú tepelné straty a zvyšujú účinnosť spaľovacieho cyklu.
Zatiaľ čo motor so 48 % tepelnou účinnosťou je stále vo vývoji, súčasná výrobná technológia spoločnosti Chery pozostáva z hybridného systému SHS (Super Hybrid System) kombinujúceho 1,5-litrový motor TDGI s Millerovým cyklom s dvoma elektromotormi a inteligentnou prevodovkou DHT. Tepelná účinnosť tohto spaľovacieho motora dosahuje 44,5 %.
