startstop

TEST Jazdenky: KIA Sportage 2017 po 130 000 kilometroch, viete na čo si dávať pozor?

Jedno z najpredávanejších SUV na našom trhu, KIA Sportage štvrtej generácie, sa pomaly stáva vyhľadávanou jazdenkou. Oplatí sa jej kúpa a na čo si dávať pozor?

KIA Sportage sa už od roku 2006 vyrába na Slovensku v blízkosti Žiliny. Netrvalo dlho a tento model si obľúbilo množstvo našincov podobne ako sesterský Hyundai Tucson. 3tvrtá generácie zopakovala úspech tej tretej, pričom predstavená bola v roku 2015 a facelift ju čakal už o tri roky neskôr.

Po dizajnovej stránke nadviazala na predchádzajúcu generáciu, čo mnohým prekážalo, no vo finále sa tento krok ukázal ako správny. Obľubu si získala najmä vďaka skvelému pomeru ceny a výbavy. tá mohla byť skutočne bohatá a v danej dobe dosahovala úrovne prémiových segmentov.

O motory núdza nebola

Pohonnú sústavu tvorila dvojica benzínových a trojica naftových motorov, naladených na niekoľko výkonnostných variantov. K dispozícii pol aj pohon oboch náprav s medzinápravovou uzávierkou diferenciálu. Štvorkolku dodávala známa Rakúska firma Magna Steyr.

Sportage bol zprevodovaný buď so šesťstupňovým manuálom alebo dvojicou automatických prevodoviek. Naftový dvojliter používal starší 6-stupňový automat a ostatné motorizácie sedemstupňovú dvojspojku.

Priestorovo bohatý

Aj napriek relatívne kompaktným rozmerov v porovnaní s inými SUV, dokázal Sportage poskytnúť kvantum priestoru pre všetkých pasažierov. Špeciálne druhý rad sedadiel disponoval nadštandardnými pomermi v rámci segmentu. Za zmienku stojí aj batožinový priestor s objemom 503 respektíve 491 litrov v závislosti od verzie.

Interiér pôsobí trochu fádnym dojmom, obzvlášť v nižších výbavových stupňoch, chýba mu materiálová rozmanitosť. Čo naopak môže niekto aj oceniť. Podrobnejšie sme jazdený Sportage preverili v našej videorecenzii.

Exit mobile version