startstop

Má rozprávkové parametre. Vyskúšali sme auto, ktoré môže potopiť VW

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na slovenský trh vstupuje nová čínska automobilka, gigant s názvom BYD, ktorý dodáva batérie pre Teslu, Ford, Kiu aj Hyundai. Vyskúšali sme jej aktuálne najnovší model, SUV-kupé s názvom Sealion 7.

Vzhľad patrí medzi tie subjektívne parametre, ktoré u nás v redakcii príliš nehodnotíme, no v prípade modelu Sealion 7 urobíme menšiu výnimku. Dizajnérom sa totiž podarilo trafiť rovno do čierneho, vzhľad je ušitý na mieru európskemu zákazníkovi. BYD síce neprinieslo nič nové, no výsledok vyzerá nad očakávania dobre a hlavne, je originálny. 

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Novinka je svojim vzhľadom príbuzná VW ID.5 či dokonca Porsche Macan, no nájsť prvok, ktorý by bolo možné označiť za kópiu, je nemožné. Číňania to dokázali a vytvorili si vlastnú cestu a vzhľad, ktorým chcú dobyť Európu. Elegantné oblé línie pripomínajú morský svet, ktorým je inšpirovaný nielen vzhľad exteriéru a interiéru, ale aj samotný názov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Začíname cenou

V prípade tohto auta si to môžeme dovoliť. S cenou od 47 690 € je s ohľadom na svoju výbavu a parametre prakticky bezkonkurenčnou voľbou. Neveríte? Dajme si na úvod trochu porovnania. Obdobná Škoda Enyaq Coupé vás vyjde na 50 760 €, to je však cena za základnú verziu. Ak by sme sa chceli so Škodou Sealionu aspoň trochu priblížiť, museli by sme siahnuť po vrcholnej verzii Enyaq Coupé RS s cenou 64 532 €.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Napriek tomu by vám na vrchol v podobe nami testovanej verzie Sealion 7 Excellence AWD chýbalo ešte viac ako 140 kW výkonu, nehovoriac o rýchlosti nabíjania či samotných rozmeroch, s ktorými prerastá aj o segment väčšie Porsche Macan. To všetko za konečnú cenu v plnej výbave na úrovni 57 490 €. No nekúp to!

Model Škoda Enyaq Coupe RS BYD Sealion 7 Excellence AWD Porsche Macan Turbo
Dĺžka 4 660 mm 4 830 mm 4 784 mm
Šírka 1 878 mm 1 925 mm 1 938 mm
Rázvor 2 769 mm 2 930 mm 2 893 mm
Hmotnosť 2 377 kg 2 435 kg 2 480 kg
Objem bat. priest. 585 l 520 l 480 l
Využiteľná kapacita akumulátora 77 kWh 82,5 kWh 95 kWh
Výkon 250 kW 390 kW 430 kW
Cena 64 532 € 57 490 € 127 143 €

 

Kúpiť či nekúpiť?

Na túto otázku sme sa snažili nájsť odpoveď počas nášho testu. Prvé, čo nás naozaj prekvapilo, bol podvozok. Po prvých kilometroch sme boli v redakcii presvedčení, že ide o vzduchový podvozok. Až bližší pohľad do detailných špecifikácií nám odhalil prepracovaný podvozok spoliehajúci sa na adaptívne tlmiče. Tie však pracovali s takou gráciou, že ich len ťažko rozoznáte od spomínaného vzduchového podvozku.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Napriek tomu, že sú tlmiče adaptívne, ich tuhosť si reguluje auto podľa potreby a vy nemáte možnosť ich ovplyvniť. Ani športový režim zásadne nepridá autu na tvrdosti. BYD Sealion 7 je v štandarde naladený na čo najkomfortnejšiu jazdu. Filtrácia nerovnosti je na vysokej úrovni, rovnako ako stabilita v zákrutách či samotné odhlučnenie pri jazde na diaľnici.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Druhým dôležitým aspektom je samotný posed za volantom. Najmä v prípade elektrických modelov sme často svedkami nie príliš ideálneho posedu za volantom, predovšetkým kvôli zvýšenej podlahe, v ktorej je umiestnená batéria. Konštruktéri to v prípade Sealionu zvládli a za volantom si nájde miesto aj 188 centimetrov vysoký vodič.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

A čo kvalita spracovania? Nesmrdí?

Predsudky môžete v prípade tohto modelu naozaj zahodiť za hlavu. Po nasadnutí do interiéru vás prekvapí originálne tvarovanie palubnej dosky, ktoré opäť odkazuje na morské vlny a oceánsky život. Vypracovanie je naozaj prvotriedne, miestami sme mali naozaj pocit, akoby sme sedeli v Porsche.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

To isté platí aj o ergonómii a rozložení ovládačov. Jediná výčitka poputuje stredovému displeju, ktorý by mohol byť viac orientovaný na vodiča. Vychytávka v podobe funkcie jeho otáčania do vertikálnej alebo horizontálnej polohy nám prišla zbytočná. Kožou čalúnená bola aj palubná doska, pričom obkladovými materiálmi sa nešetrilo ani vzadu, nehovoriac o batožinovom priestore.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Mimoriadne milým prekvapením bola česká lokalizácia, kedy celé menu vozidla bolo preložené do nášho bratského jazyka, vrátane hlasových bezpečnostných pokynov. Samozrejme, k 100 % prekladu chýba ešte jedna aktualizácia, a tak sa na niekoľkých hláškach zatiaľ z chuti zasmejete.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Priestoru na rozdávanie

Už samotné rozmery potvrdzujú presah do prémiového segmentu, nehovoriac o rázvore osí kolies, vďaka ktorému získali pasažieri v druhom rade kvantum miesta. Na zadných sedadlách sa tak odvezie aj 1,9 m vysoký chlap, pričom na kolená mu ostane rezerva viac ako 20 centimetrov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Sedáky sú dostatočne dlhé a šírka v oblasti lakťov vás tiež nijako neobmedzí. Dvere sa síce neotvárajú do pravého uhla, no s umiestnením detskej sedačky ani masívnej ISO-FIX základne s vajíčkom problém nebude. Aby sme však iba nechválili, musíme pomenovať aj pár negatív, ktoré sme neočakávali. Prvým sú svetlá, ktoré síce vyzerajú ako Matrix-LED, no táto funkcia im chýba. Samotná svietivosť je dobrá, no od takto technologický vyspelého auta sme očakávali niečo viac.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

To isté platí aj o adaptívnom tempomate, ktorý má značné rezervy a v prípade konkurencie funguje o čosi lepšie. Tu sme však názoru, že hardvérová výbava je na vysokej úrovni, avšak niečo aktuálne nie je odomknuté. Pokojne tak môže ísť len o vyladenie softvéru či legislatívnych náležitostí. Podrobnejšie sme sa testu BYD Sealion 7 venovali v našej videorecenzii na YouTube, kde sa okrem iného dozviete aj reálny dojazd či spotrebu.

Exit mobile version