startstop

Nekupujte jazdenku. Za 19 000 € je toto obchod roka

Škoda Scala

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Je až neuveriteľné, ako dlho sa vie udržať na trhu tento pomerne jednoduchý model. Áno, v roku 2023 prišla celkom výrazná modernizácia, ktorá Škode Scala predĺžila životnosť. Možno je to aj tým, že kto príliš nevytŕča z davu a neupozorňuje na seba, vydrží dlhšie. A aj sa menej opozerá.  

Bolo to v roku 2018 v izraelskom Tel Avive, kde sa model Scala predstavil ako nástupca modelu Rapid. Vozidlo, ktoré zapĺňalo medzeru medzi Fabiou a Octaviou, sa začalo predávať o rok neskôr. A svojou jednoduchosťou a priestrannosťou si nás okamžite získal. Dokonca v jednom z testov sme Scalu nazvali ako skutočne ľudovým Golfom. Škoda Scala vyzerá aj po rokoch a a po jedinom facelifte stále dobre. Automobilu to svedčí aj vďaka prepracovanej maske chladiča, užším svetlometom a novým nárazníkom vpredu aj vzadu. V spodnej časti sú umiestnené za príplatok dodávané Matrix-LED predné svetlomety s výraznými šesťuholníkovými maticovými modulmi, ktoré sú pre model Scala k dispozícii vôbec prvýkrát, o čo sa postarala spomínaná modernizácia v rámci modernizácie.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Kvantum priestoru

Dizajnéri sa v prvom rade pohrali s ovládaním klimatizácie, keď sa niektoré ovládacie prvky pretvorili z dotykového displeja na klasické tlačidlá. Ďalej pribudla dotyková nabíjačka na telefón s chladením a displej pred vodičom sa zmenil z analógového na digitálny. Scala je tak modernejšia, no stále si zachováva praktické prvky ovládania. Všetky tlačidlá sú presne tam, kde by ste ich čakali a nič nemusíte hľadať. Aj keď Scala patrí do C-segmentu, svojich konkurentov hravo prekoná nielen obrovským priestorom na nohy hlavne pre zadných pasažierov, ale aj objemom pre batožinu. A to takmer až o 100 litrov. Veď uznajte sami, 467 litrov na pomery tejto triedy je jednoducho brutálna hodnota.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

S manuálom bez problémov

Samozrejme, ak chcete silnejší trojvalec s automatom DSG, nie je problém, priplatíte si približne 2 000 eur. V meste je to určite pohodlnejšie bez nutnosti stláčania spojky a radenia prevodových stupňov. No samotný manuál sa nám páčil hlavne presnými a krátkymi dráhami a vôbec nám nevadila pracovať s ním. Perfektná je aj spotreba, ktorá sa ani v meste neprešvihla cez 6 litrov a diaľnicu sme absolvovali so spotrebou okolo 5 litrov.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Drive 130 Plus

Výhodou tohto balíka je hlavne cenové zvýhodnenie v hodnote až 3 000 eur a fakt, že na auto nemusíte čakať a je k odberu ihneď. Základná Scala tak môže stáť len 17 750 eur so slabším trojvalcom 1.0 TSI (95 k, Drive 130). My sme mali silnejšiu verziu (116 k) s manuálnou prevodovkou, ktorá stojí už od 18 900 eur (Drive 130), za vyšší stupeň výbavy Drive 130 Plus zaplatíte 20 740 eur. Drive 130 Plus obsahuje navyše väčší virtuálny kokpit (10-palcový), ponuku jazdných režimov, zadnú kameru, predné senzory, či elegantné predĺžené sklo piatych dverí.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Verdikt

Ak z nejakého dôvodu nechcete Octaviu, máte dve deti a obmedzený rozpočet, Scala bude pre vás. Nebáli by sme sa ju nazvať rodinným autom. S úsporným motorom a priaznivou cenou ide o jedného z naj adeptov na trhu. A priestrannejšie spaľovacie auto za túto cenu na trhu nájdete len ťažko.

Škoda Scala
Exit mobile version