startstop

Autosalón Ženeva: Toyota GR Supra

Keď bola 14. januára 2019 predstavená piata generácia tohto malého športového coupé, verejnosť nevedela ako reagovať. Očakávnia a novú Supru boli vysoké, nakoľko jej predchodca patrí aj po takmer dvadsiatich rokoch k jedným z nažiadanejších áut na tuningovej scéne.

Nová Supra vyvolala na verejonsti rôzne reakcie. V prvom rade boli fanúšikovia značky nadšení, že sa po 15 rokoch konečne dočkali novej generácie. Násladne však prišla informácia, že Supra bola spoločným projektom Toyoty a BMW a zdieľa s ním mnoho dielov, čo zarytých fanúšikov vôbec nepotešilo. Viac o novej Supre a jej rozdieloch oproti BMW Z4 sa dočítate TU.

Pod kapotou pracuje radový preplňovaný šesťvalec s objemom 3 litre. Jeho výkon je 340 koní a točivým momentom 500 Nm. Spriahnutý je iba s 8 stupňovou automatickou prevodovkou. Nejde o pokračovateľa legendárnej pohonnej jednotky 2JZ-GTE ale o motor od BMW. Jeho sila je posielaná iba na zadnú nápravu, kde ju prerozdeľuje aktívny diferenciál s viariabilným uzavretím 0-100%.

Pre japonský trh sú dostupné aj menšie, dvojlitrové preplňované štvrovalce s výkonom 197 a 258 konských síl. V komentároch na Facebooku Toyota oznália, že tieto verzie budú kompatibilné s radovým šesťvalcom z predchádzajúcej generácie. Pre zlepšenie jazdných vlastností je auto navrhnuté tak, aby malo vyššiu tuhosť karosérie ako Lexus LFA a ideálne rozloženie hmotnosti 50:50.

Po interiérovej stránke je nová Supra veľmi podobná s jej nemeckým bratancom. Logicky usporiadané ovládače a dizajn palubnej dosky odlišuje od BMW Z4 jedine volant, páka prevodovky a pár detailov. Exteriér novej Supry je spracovaný originálne. Tri veľké nasávacie otvory na prednej maske dávajú jasne najavo, že pod kapotou pracuje poriadna “strojovňa”. Šporotvú charakteristiku vozidla umocňujú funkčné otvory pred nápravami, ktoré zlepšujú aerodynamiku. Zadnej časti vozidla dominujú dve mohutné koncovny výfukov a difúzor s integrovaným brzdovým svetlom.

Exit mobile version