startstop

Aktuálne z Frankfurtu 2019: Audi dominuje praktickým superšportom

Audi RS6

Stánok Audi aktuálne budí na na frankfurtskom autosalóne mimoriadnu pozornosť. Okrem legendárnej RS6 si tam môžete pozrieť aj RS7 a SQ8.

Ingolstadtské Audi zaberá so svojou expozíciou obrovskú časť jednej z výstavných hál. Popri elektrických konceptoch a starších “S-kách” a “RS-kách” tu návštevnici nájdu aj veľmi ostré novinky. Tie ponúkajú výkon superšportových kupé v kombinácií s praktickým batožinovým priestorom a dostatkom pohodlia pre štyroch cestujúcich.

Audi RS6

K najatraktívnejším kúskom, aspoň podľa dĺžky radu ľudí čakajúcich na možnosť prezrieť si kabínu, patrí legendárne Audi RS6. V poradí už štvrtá generácia tohto unikátneho rodinno-športového auta posúva novinku do úplne nového levelu. Ihneď po nastúpení na vás zapôsobí vysoko kvalitná a na dotyk mäkká biela koža. Tá v spojení so špičkovým spracovaním, športovými sedačkami a červeným lakom exteriéru vytvára naozaj unikátnu atmosféru. Podobne sú na tom aj sedadlá vzadu, ktoré sú na moje prekvapenie veľmi dobre tvarované a podržia v zákrutách.

Pod kapotou pracuje už známy motor V8 biturbo s objemom 4 litre. Agregát s výkonom 441 kW v spolupráci s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies Quattro vystrelí toto vyše dvojtonové rodinné monštrum z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 3,6 sekundy. Nielen vodič, ale najmä okoloidúci a susedia, ocenia klapky vo výfukových zakončeniach, vďaka ktorým viete zvukový prejav tohto monštra rapidne obmedziť.

Rovnakými hodnotami disponuje aj “športovejší” brat rodinného kombíku s označením RS7. Ten je rovnako ostrý a navyše má vďaka klesajúcej streche nižší aerodynamický odpor. Detailom, ktorý upútal našu pozornosť, bol kryt batožinového priestoru, ktorý sa automaticky zasúva po zavretí piatych dverí. Samozrejme, v Audi RS6 sa odvezú pasažieri pohodlnejšie aj vzadu, no musíte rátať s tým, že cieľová skupina zákazníkov tohto modelu má doma aspoň jedno ďalšie auto.

Zlatým klincom je nové Audi SQ8. Čo sa týka pohonu, disponuje technikou zo sesterskej SQ7-čky. Pod kapotou sa teda ukrýva štvorlitrový naftový osemvalec v kombinácií s mild-hybridom s výkonom 429 koní a maximálnym krútiacim momentom 900 Nm. Interiér je opäť perfektne spracovaný, pričom efektne spája športovú charakteristiku s komfortom na každodenné využívanie.

Foto: startstop.sk

Exit mobile version