Štvrtá generácia obľúbeného modelu Audi RS6 Avant bude, zdá sa, doťahovať rýchlejšiu konkurenciu v podobe Mercedesu či Porsche. Rodinné auto dostane nielen úchvatný dizajn, ale aj nadpriemerný výkon.

Prečo spomíname práve fakt, že RS6 Avant mieri aj na americký trh? V USA totižto rodinné vozy typu Wagon alebo Avant nemali rešpekt. Jednoducho ich zákazníci nekupovali. V priebehu rokov sa ale našlo dosť priaznivcov takých vozidiel ako je Mercedes-AMG E63 S a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Takže ďalší krok k rozvinutiu trhu je pripravené spraviť Audi.

Audi

Najnovší potomok z pokrvnej línie RS6 Avant dostal neuveriteľných 592 konských síl a krútiaci moment 800 Nm. Jeho srdcom sa stala mierne hybridná 4,0 litrová V8 od Audi. Intenzívnu energiu krotí automatická prevodovka Tiptronic a pohon všetkých kolies Quattro.

Užitočný a rodinne založené športové auto zrýchli z 0-100 km/hod v priebehu 3,6 sekundy, čo je obdivuhodný výkon. Deti na zadných sedadlách budú mať z pradenia výfuku stopercentne radosť. Ale aj to najrýchlejšie auto musí vedieť bezpečne zabrzdiť. O to sa postarajú karbónové keramické brzdy alebo nová súprava oceľových bŕzd.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Quattro pohon za normálnych podmienok vysiela 60 percent energie na zadnú nápravu, ae pri situácii  nízkou priľnavosťou môže dodať predku až 70 percent. Pri silnom zrýchlení nasucho zasa nasmeruje 85 percent ťažnej sily na zadok. Nová RS6 Avant môže tiež údajne zastaviť a štartovať pri rýchlosti do 13 km/hod, čo je údajne prospešné pre zlepšenie spotreby paliva.

Vyfintená RS6 Avant je dokonca širšia nielen na pohľad, ale aj v realite. Štyri centimetre na bokoch ešte nikomu tak nesedeli. Dizajn vozidla je sám o sebe špecifický pre športovú radu vozidiel Audi. Tento krát je zadný nárazník ladený v agresívnejšom štýle a nachádzajú sa tu dve oválne koncovky výfuku ovinuté tlstým kusom strieborného lemovania

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

S bežnou A6 má RS6 Avant spoločnú iba strechu, predné dvere a veko batožinového priestoru. To je dosť pôsobivé, nakoľko sa väčšina podobných modelov vyrába temer identických. Interiér získal ošetrenie RS detailmi, ako sú prvky z uhlíkových vlákien a prešívané kožené sedadlá.

Ponúka pritom najnovšie technické vybavenie ktoré Audi ponúka, vrátane MMI Touch spárovaného s virtuálnym kokpitom. Cenovku zatiaľ nevieme, ale za takéto jedinečné auto treba očakávať podobnú sumu ako pri konkurenčnom Mercedese, ktorý je niekde na hranici 100 000 eur.

Test Mitsubishi Outlander PHEV, tak komplikovane dokonalý Plug-in Hybrid

Zdroj: Audi