Domov News Na Nordschleife sa testuje netradičná Panamera

Na Nordschleife sa testuje netradičná Panamera

panamera

Stuttgardská automobilka testuje na „severnej slučke“ nový prototyp. Jedná sa o aktuálny model Panamera, no niečo takéto ste zaručene ešte nevideli!

Portál motor1 zverejnil asi najkurióznejšie zábery nového Porsche Panamera premávajúceho sa po legendárnom okruhu Nürburgring. Porsche zvolilo tento okruh, rovnako ako aj iné automobilky, práve preto, že patrí k jedným z najnáročnejším v celej Európe. Asi vám ani nemusím pripomínať, že práve na tejto trati boli dolaďované  okrem iných športových automobilov aj mnohé „M-kové“ BMW.

O tom, že Porsche nespí na vavrínoch svedčí aj fakt, že pred pár dňami zachytil už spomínaný portál na tom istom okruhu iný koncept Panamery. Ten disponoval mnohými aerodynamickými prvkami ako napríklad predný lip, väčšie krídlo a žraločie plutvy na prednom nárazníku. Panamera, ktorá bola zachytená trochu neskôr je však o niečom úplne inom. Už na prvý pohľad je všektým jasné, že tento koncept má oproti sériovej verzií výrazne nižšiu svetlú výšku. Táto úprava je však vo svete motoršportu úplne bežná. Auto s nižšou svetlou výškou má lepšie ťažisko a lepšie drží na trati. Čo však nie je úplne bežné je výzor výfukového systému.

V zadných partiách tohto vozidla by ste hľadali štvoricu koncoviek z modelu Panamera Turbo len márne. Ani oválnu ani hranatú. Nerezové koncovky na tomto aute sú viditeľne dlhšie a zahnuté smerom k vozovke. To môže znamenať len jedno. Stuttgard pracuje na vývoji takzvanej „Über-Panamery“, o ktorej sa šepotilo na fórach už nejakú dobu. Tá má disponovať ohromným výkonom 820 koní, ktoré bude produkovať patrične upravený, no už existujúci motor. Podľa tejto cifri môžeme celkom realisticky prepokladať, že pôjde o upravený motor V8 s turbodúchadlom a možno aj hybridnou jednotkou.

Najsilnejšia Panamera, ktorú vám vie Porsche ponúknuť ešte dnes nesie označenie Turbo S E-Hybrid a disponuje výkonom „len“ 670 koní. Dosť na to, aby to v šprintoch natrela svojim konkurentom, ktorými sú momentálne BMW M5 Competition či Mercedes-AMG E63 S. O náraste daľších 150 koní padlo aj pár slov pri rozhovoroch medzi fotografmi a inžieniermi automobilky. Nárast o takúto silu by Panamere jednoznačne zaručil poprednú pozíciu na trhu rýchlych limuzín. Rovnako s výkonom nad 800 koní môže Panamera prelomiť aktuálny časový rekond v kategórií štvordverových sériových áut.

Exkluzívne Porsche Taycan prichytené v uliciach Bratislavy!

Zdroje: motor1 / startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPodvádzal aj Mercedes-Benz? Spoločnosť Daimler čelí vysokej pokute
Nasledujúci článokTest MINI Cooper SD, auto mnohých prívlastkov a kompromisov!