startstop

Z Bratislavy do Košíc bez nabíjania? Táto elektrická dodávka to asi dokáže

Nový Mercedes-Benz eSprinter oslávi svoju svetovú premiéru začiatkom februára 2023, takže v súčasnosti prebiehajú záverečné testovacie jazdy. Mercedes sa pochválil, že predsériové vozidlo absolvovalo testovaciu jazdu zo Stuttgartu do Mníchova a späť bez dobíjania.

Predprodukčný Mercedes-Benz eSprinter absolvoval v októbri špeciálnu testovaciu jazdu. Tá viedla z múzea Mercedes-Benz v Stuttgarte na mníchovské letisko a späť. Elektrická dodávka ju absolvovala len na jedno nabitie batérie a bez dobíjania. Tomu zodpovedá dojazd 475 kilometrov pri spotrebe energie 21,9 kWh na 100 kilometrov. A to aj napriek tomu, že trasa je mimoriadne náročná na spotrebu paliva kvôli vysokému podielu diaľnic a stúpaní.

Pod dohľadom TÜV Süd 

Nový Mercedes-Benz eSprinter bude uvedený na trh s tromi rôznymi veľkosťami batérie. Na testovaciu jazdu bolo vybrané predsériové vozidlo s najväčšou z nich. Meranie spotreby prebehlo 19. októbra 2022. Aby sa vytvorili reálne podmienky pre expresnú dodávku medzi Stuttgartom a Mníchovom, jazda sa neabsolvovala na uzavretej testovacej dráhe, ale v bežnej premávke. Na sedadle spolujazdca sedel počas celej testovacej jazdy inšpektor z TÜV Süd. TÜV Süd ako neutrálna testovacia organizácia potvrdila, že spotreba 21,9 kWh na 100 kilometrov dosiahnutá pri tejto testovacej jazde zo Stuttgartu do Mníchova a späť bola podľa prístrojovej dosky dosiahnutá na jedno nabitie batérie a že vozidlo bolo v poriadku.

Zavíta aj za oceán

Keďže nie každý trasu zo Stuttgartu do Mníchova pozná, urobme malú rekapituláciu. Elektromobil odštartoval z múzea Mercedes-Benz v Untertürkheime po B10 v smere na Göppingen a ďalej na Ulm. Tam vyšiel na diaľnicu. Trasa viedla na letisko v Mníchove po A8, ako aj po A99. Potom jazda pokračovala po diaľnici späť smerom na Stuttgart, kde na križovatke Wendlinger Kreuz viedla cesta späť do múzea Mercedes-Benz cez B313 a B10. Dĺžka trasy bola 475 kilometrov, pričom najnižší úsek bol vo výške 210 metrov nad morom a najvyšší vo výške 785 metrov nad morom. Po príchode ukazovala prístrojová doska dojazd ešte asi 20 kilometrov.

S tromi akumulátorovými a niekoľkými variantmi karosérie bude nový eSprinter výrazne flexibilnejší a otvorí nové zákaznícke segmenty, ako aj trhy (okrem Európy sa po prvýkrát pozrie do USA a Kanady). Nový eSprinter sa bude postupne vyrábať v Charlestone (Južná Karolína, USA), Düsseldorfe a Ludwigsfelde od druhej polovice roku 2023.

Exit mobile version