startstop

Mercedes EQG dostane revolučnú technológiu

Po množstve elektromobilov z dielne Mercedesu, ktoré viac menej recyklovali dizajn a technológie, príde na trh model, ktorý bude opäť niečím výnimočný.

Mercedes EQG bude úplne prvým elektromobilom na svete používajúcim anódy v batériách na báze kremíka. Tie sľubujú masívne zvýšenie dojazdu a skrátenie doby nabíjania. Anódy na báze kremíka dodá kalifornská firma Sila Nanotechnologies. Na materiáli batérie „Titan Silicon“ sa pracuje už niekoľko rokov, no až teraz bude konečne komerčne dostupný. Prvou automobilkou, ktorá bude mať česť ju použiť v sériovo vyrábanom vozidle, bude Mercedes. O téme informuje portál Electrek.

Samé výhody

Spoločnosť tvrdí, že Titan Silicon je „prvá overená, bezpečná a čistá náhrada grafitovej anódy navrhnutá pre masové rozmery, aby sa dramaticky zvýšil dojazd a rýchlosť nabíjania elektrického vozidla“. V praxi by sme sa mali rozprávať o zvýšení dojazdu o 20 % v porovnaní s existujúcou technológiou batérií a rýchlejšom nabíjaní, ktoré však zatiaľ nie je vyjadrené žiadnym číslom. Nový materiál však bude tiež šetrnejší k životnému prostrediu, pretože počas výrobnej fázy vygeneruje o 50 až 75 % menej emisií na kWh ako grafit. Ďalšie výhody sú v oblasti hmotnosti a veľkosti. Batérie vďaka tejto technológii môžu byť o 15 % ľahšie a o 20 % menšie. Podľa odhadov spoločnosti IDTechEx investície do kremíkových anód za posledných niekoľko rokov prudko vzrástli, pričom kumulatívne financovanie presiahlo 1,9 miliardy dolárov. Mercedes uzatvoril so spoločnosťou Sila Nanotechnologies partnerstvo ešte v roku 2019.

Na cestách už na budúci rok

Sila Nanotechnologies chce mať svoj materiál Titan Silicon použitý do roku 2028 v 1 milióne elektrických vozidiel. Prvým modelom sa stane Mercedes EQG, ktorý by sa mal začať predávať koncom roka 2024. Čo sa týka samotného automobilu, očakávame, že EQG bude používať až štyri elektromotory. Dojazd by sa mal pohybovať okolo 500 km. S najväčšou pravdepodobnosťou bude zdieľať podvozok so spaľovacím Géčkom, ktoré koncom tohto roka dostane facelift. Interiér aj celkový dizajn sériového EQG bude takmer identický s bežnou triedou G.

IAA Mníchov: Mercedes EQG, alebo keď sa snúbi tradícia s budúcnosťou

Exit mobile version