Domov AUTOSALÓN MNÍCHOV IAA Mníchov: Mercedes EQG, alebo keď sa snúbi tradícia s budúcnosťou

IAA Mníchov: Mercedes EQG, alebo keď sa snúbi tradícia s budúcnosťou

Mercedes si do Mníchova priviezol viacero noviniek. Drvivá väčšina z nich predstavuje budúcnosť v znamení elektrifikácie v rámci podznačky Mercedes-EQ. Čo sa však stane, keď sa najtradičnejší model ukáže vo svetle budúcnosti? Odpoveďou je koncept Mercedes EQG.

Mercedes triedy G patrí k najikonickejším vozidlám na svete. Kto by nepoznal tradičný krabicoidný tvar karosérie, rezervné koleso na zadných dverách, takmer kolné čelné okno či typický zvuk zatvárania dverí sú už desaťročia symbolom spoločenského statusu jej majiteľa. Pred pár rokmi sa kultové Géčko dočkalo najvýraznejšej modernizácie od počiarkov výroby v roku 1979. Kým pôvodný model bol zameraný ako ultraschopné terénne vozidlo, moderné deriváty sa skôr orientujú na luxus, hoci terénne schopnosti ostali zachované. Nuž a v súvislosti s elektrifikáciou automobilového sveta už zrejme tušíte, kam bude budúcnosť Géčka smerovať. Ukazuje to koncept Mercedes EQG, ktorý značka ukázala na autosalóne v Mníchove.

Mercedes-Benz EQG
Prvé elektrické Géčko?

Nie tak úplne. Hoci trieda G s elektrickým pohonom sa doteraz nikdy nedočkala sériovej výroby, prvé eleketrické Géčko má na svedomí sám Arnold Schwarzenegger. Hollywoodsky velikán a bývalý guvernér štátu Kalifornia patrí dlhé roky k fanúšikom triedy G a zároveň aj k environmentálnym aktivistom. Celkovo milión dolárov stála prerábka tradičného Géčka na jeho elektrifikovanú verziu.

Mercedes-Benz Concept EQG

Vtedajší predseda predstavenstva koncernu Daimler AG, Dieter Zetsche, sa nechal počuť, že elektrifikácia sa v budúcnosti bude týkať práve aj triedy G. Presuňme sa o tri a pol roka neskôr do súčasnosti, kedy Mercedes na autosalóne v Mníchove naozaj ukázal koncept elektrifikovanej triedy G, ktorej prischol názov Mercedes EQG.

Tradičné tvary ostávajú

Koncept Mercedes EQG vo veľkej miere vychádza z dizajnu súčasnej generácie triedy G, hoci už na prvý pohľad je možné spozorovať určité elektrizujúce zmeny. Ide najmä o vonkajšie ochranné lišty, ktoré disponujú LED pásikom, či rovnako podsvietená predná maska typická pre EQ modely s hviezdou na kapote. Koncept disponuje aj robustný strešný nosič, ktorý taktiež obklopuje LED osvetlenie po celom obvode.

Mercedes-Benz EQG

Azda najvýraznejšou zmenou je hranatý box na zadných dverách na miestach, kde pôvodne bolo ukryté rezervné koleso. Namiesto rezervy sa v ňom však nachádza úložný priestor, kde môže byť ukrytý napríklad nabíjací kábel. Dizajn boxu má pripominať wallbox a, samozrejme, aj box je podsvietený LEDkami. 🙂

Mercedes-Benz EQG

Koncept jazdí na 22-palcových leštených diskov z hliníkovej zliatiny v exkluzívnom dizajne, ktoré pripomínajú ultraluxusné „dekle“ z vrcholných verzií Maybachu. „S novým EQG cestujeme do budúcnosti. Je stelesnením spojenia tradičných terénnych schopností s úsvitom elektrickej mobility. Najdôležitejšie pre nás bolo zanechať pôvodnú DNA triedy G, no zároveň ju preniesť do éry EQ,“ hovorí o koncepte Gorden Wagener, hlavný dizajnér koncernu Daimler Group.

Mercedes-Benz EQG
Budúcnosť triedy G?

Mercedes doteraz predal viac ako 400-tisíc kusov triedy G, je preto logické, že s ňou ráta aj do budúcnosti. „Trieda G vo svojej viac ako 40-ročnej histórii vždy využívala najmodernejšie technológie pohonu od atmosférického naftového motora po 4,0-litrový osemvalec z dielne AMG vo vrcholnej verzii G 63. Elektrifikácia je preto ďalším logickým krokom tejto offroadovej legendy,“ hovorí o budúcnosti triedy G Emmerich Schiller, generálny riaditeľ značku Mercedes-Benz G GmbH. Koniec koncov, hovorí to aj samotný slogan „stronger than time“.

Mercedes-Benz EQG

Rovnako aj elektrická verzia sa bude spoliehať na rámovú konštrukciu, nezávislé zavesenie kolies na prednej náprave a tuhú zadnú nápravu. Najväčším orieškom zrejme bude nastavenie pohonu všetkých kolies. Mercedes však prináša riešenie v podobe celkovo štyroch elektromotorov, pričom každý bude umiestnený jednom kolese. Samozrejmosťou je 2-stupňová prevodovka, ktorá bude v triede EQG špeciálne naladená tak, aby odzrkadľovala offroadový status triedy G. Mimochodom, aj elektrické Géčko čaká legendárna testovacia trať Schöckl v rakúskom Grazi.

To je všetko, čo Mercedes povedal k pohonu konceptu. Vzhľadom na druh použitého pohonu v príbuznej triede EQS sa môžeme domnievať, že pôjde o podobné parametre, teda o výkon na úrovni 385 kW (523 koní) a krútiaci moment takmer 830 Nm. Avšak kvôli aerodynamike pôjde o výrazne rozdielny dojazd na jedno nabitie, hoci Mercedes nezverejnil údaje o kapacite akumulátora. Je otázne, či uvidíme aj verziu AMG po vzore EQS 53…

Concept EQG – The G-Class Will Turn Electric

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokIAA Mníchov: Prichádza elektrický model Mégane E-tech!
Nasledujúci článokTEST Mercedes Benz EQA 250 – vstupná brána do elektrických Mercedesov